angelica123 skrev 2015-02-01 16:41:57 följande:
Hoppar in här :)
plussade på BIM -5 idag och har BF 15/10. Nu får vi hoppas att det går hela vägen
Första barnet, första försöket. Fyller 27 år i oktober, sambon fyller 30 i november.
Jag själv är född 4 veckor för tidigt och vägde 1600 gram och låg 3 veckor kuvös. Så jag tänker ha det i åtanke, ifall det går i arv.
Har som tur är mkt sparade semesterdagar, så då tar jag nog några semesterveckor i september så att jag kan gå hem 4 veckor innan bf.
Har däremot ett jobb med mkt press, ansvar, stressigt och komplicerade arbetsuppgifter. Det kommer bli klurigt med vikarie, så jag lär berätta kanske i v.10 för chefen så att han hinner hitta någon. för sen kommer sommaren och efter det är det ju snart dags! (om allt nu går som det ska)
Hur gör ni med era jobb? när berättar ni?
När berättar ni för era närmaste, föräldrar och vänner ?
Eftersom vi genomgått IVF så har chefen och de närmsta kollegorna vetat om det, och därför får de också veta resultatet nu
alla vet ju att det är på gång. Så imorgon informerar jag chefen, de flesta kollegorna vet redan (vi är även goda vänner).
Föräldrar, blivande faster och en del vänner har fått veta. Igen av samma anledning som ovan.