• Monsan

Oktoberbebisar 2015

Jag hoppar in här..:).. Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna för ivf.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredningar och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Vårt lilla mirakel är beräknat till 5 oktober och jag kan inte bli lyckligare.. :)..

• Monsan
    anna tuva skrev 2015-01-28 08:19:44 följande:
    Stort grattis!!
    Tack.. Det känns så himla overkligt.. Hoppas bara det går hela vägen..:)..
  • Monsan
    TreA skrev 2015-01-29 14:18:59 följande:

Har det gjorts någon bf-lista efter datum? Tycker ni vi ska ha en? Då får man lite bättre överblick? smile5.gifsmile1.gif

Jaaa, en sån måste vi ha..:)..
  • Monsan
    Silverguld skrev 2015-01-29 16:29:38 följande:

Vågar nog ge mig in här nu.. Är väldigt oregelbunden så vet inte exakt när bf kan tänkas vara, men kring mitten av oktober skulle jag gissa på! Är alldeles yr just nu av att försöka förstå! Vi har försökt i över ett år... phpDgIjOt08468.jpg

Grattis.. :).
  • Monsan
    Fröken Smilla skrev 2015-01-30 19:27:17 följande:

Hej på er!

Får man hänga på?

Jag fick ett plus igår 29/1 och ytterligare ett idag smile5.gif

Är gravid efter en IVF-behandling och har egentligen först testdag om en vecka men orkade inte vänta så länge smile5.gif bf är inte lika lätt att räkna ut, men enligt FL är det 8/10.

Så galet, vi har väntat på detta i 2,5 år!

Vad roligt att se dig i denna tråd ist för ivf tråden.. Grattis till plusset.. Äntligen...????..
  • Monsan

För mig blir det besök hos bm den 18/2.. Hoppas verkligen på att få fylla 30 fyra dagar senare med ett besked att allt ser bra ut..:).. Jag har inga andra symptom förutom trötthet vilket skrämmer mig lite... Fortfarande tidigt, 4+3, men jag vill känna mer..:)..

• Monsan
    TreA skrev 2015-01-30 22:15:13 följande:

Och där kom den utlovade listan! smile5.gif

Jag har skrivit in de som jag har hittat bf-datum på!

Ta bort, lägg till, ändra och gör om som ni tycker! Bara kopiera och publicera som ni tycker i ett nytt inlägg!

Kanske blev den för lång när varje namn fick en "egen" rad!? Samtidigt finns då plats om man vill fylla på med lite info efter sin signatur - kanske var man bor, ålder, tidigare barn eller liknande!???

Gör precis som ni tycker! smile1.gif

Klockrent, ska bli roligt att följa alla..:)..
  • Monsan
    Marsvensson skrev 2015-01-31 12:04:17 följande:

Ah okej tusen tack :)! Jaaa det ska bli så spännande så jag längtar :) ! Vi funderar på när vi ska berätta det för min sambos föräldrar.. När tycker ni man ska göra det ?

Jag har redan berättat för våra föräldrar eftersom dom var medveten om ivf behandlingen och skulle säkert börja undra varför behandling aldrig kom igång... Vi har däremot sagt att det fortfarande är väldigt tidigt och att allt kan hända..
  • Monsan
    Mira14 skrev 2015-02-02 20:58:39 följande:

Tror ni det är dåligt att inte känna sig gravid?

Jag har svullen mage men har matlust precis som vanligt, är inte trött snarare tvärtom. Inte illamående men inland värker det till i magen. Gick in i vecka 6 idag! Liiite ömma bröst men inte mer än innan mens. Brukar ha problem med finnar innan mens och runt ägglossning men ingenting nu. Jag hade förväntat mig att må dåligt vid det här laget smile1.gif

Jag är i precis samma situation... Gick in i v 6 idag och jag känner inte av några symptom alls förutom att energin till träning helt försvunnit... Har bra aptit, inga ömma bröst och inge illamående.. Lite trötthet som lika väl kan bero på tidiga jobb mornar och lite molvärk på kvällarna men inget annat.. Jag blir lite nervös eftersom jag inte känner mig speciellt gravid..
  • Monsan
    MissMs skrev 2015-02-02 21:29:16 följande:
    åh, va kul med andra från Malmö.. :)

är lite förrvirrad med dessa "gravidveckor" och hur man räknar! Hade min första dag på mensen 30/12-2014, och enligt gravid-appen så är jag i vecka 5, men jag tog ägglossningstest den 15/1- 15, då den gav fullt utslag, så det betyder ju att jag bara är i vecka 2?
    eller hur räknar man egentligen...
    Det är säker redan någon som svarat på detta men jag är så seg.. Jag hade första dagen på mensen den 30/12 och ägglossning 13/1.. Jag går in i v 6 idag.. Vecka 1 (0+1) är veckan du hade sista mensen och vecka 3 (2+0) är veckan du hade din ÄL så du borde oxå vara i vecka 6 (5+0) eftersom vi har samma bf..:)..
  • Monsan

Har inte haft så många symptom än, men nu på morgonen är jag smått illamående, trött som fan och på riktigt dåligt humör... Kliver upp 4 på mornarna eftersom jag börjar jobba 5.30 i butik... Tycker vääääldigt synd om mina kunder då jag verkligen försöker vara trevlig och pratglad, men känner själv hur nere jag låter... Chefen kommer 8.30 så det är bara att hålla ut till dess..

• Monsan

Mmaja1990 Skrev följande:

BF-lista Oktoberbebisar 2015

1/10 Silverguld, 1:a barnet, Kristianstad

5/10 Dahlia92, 1:a barnet, Västra Götaland

5/10 Monsan, 1:a barnet, Västerbotten

6/10 Mmaja1990, 1:a barnet, 24 år, Örebro län

8/10 marsvensson, 1:a barnet, Malmö

9/10 johannajo93, 1:a barnet

10/10 mittnamnDoris, 5:e barnet

12/10 Hannap90, 1:a barnet, Kristianstad

14/10 Missma01

14/10 JLH87, 1:a barnet, Stockholm

19/10 corran, 2:a barnet

19/10 Smultronhesten, 1:a barnet, norra Uppland

20/10 chazbo, 3:e barnet, Stockholm

21/10 Fru Hermelin, 2:a barnet, Stockholm

21/10 jc86

21/10 LittleJag, Stockholm

22/10 kds, 1:a barnet

23/10 Nattzan, 2:a barnet

24/10 Irlais, 2:a barnet, Stockholm

26/10 And3rsson, 4:e barnet

• Monsan

Jag är i v 9(8+2) och jag har inte gått upp någonting... Kan använda alla mina kläder.. Tränar däremot 5 gånger i veckan så kanske beror på det.. :)..

• Monsan

Jag kan inte sluta gråta.. Trodde verkligen att det var våran tur.. Efter 2,5 år plussade vi naturligt den 27 jan (precis när vi skulle börja ivf-behandling) och enligt uträkning (sista mensen 30 dec) borde jag vara i v.10(9+2). Hade länge funderat på ett tidigt ul eftersom vi försökt så länge och jag verkligen ville se att allt stod rätt till. Idag var det dags, men dom såg ingenting, nada.. Helt tomt.. Förstår ingenting.. Eftersom jag har kvar vissa symptom och gravtest fortfarande visar positivt tror dom på ofrostig graviditet eller utomkveds.. Imorgon fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräfta.. Har inget hopp kvar och lyckan är som bortblåst.. Hur kan kroppen lura en så pass mycket.. Finns väl ingen möjlighet att man kan räkna fel på 4 veckor och att jag endast är i v.6..

• Monsan
    Bullen11 skrev 2015-03-04 19:05:10 följande:

Åh nej beklagar verkligen! :(

Vi råkade ju ut för en ofostrig graviditet i höstas, upptäcktes med VUL i v.8 - det var superjobbigt att bli så lurad av sin egen kropp!! För jag var såå säker på att allt skulle vara bra eftersom jag hade tydliga symptom och kände mig ju verkligen gravid (har ett barn sedan innan). Jag var hemma en hel vecka från jobbet, fick tabletter för att avsluta det eftersom min kropp inte fattade... Nu är jag otroligt rädd att samma sak ska hända, har tid för VUL på fredag och börjar bli RIKTIGT nervös! 

Men, det är SKIT och man ska tillåta sig själv att vara ledsen och arg - sen blir det sakta bättre även om det känns så pissigt orättvist!! Stor kram till dig!

Tack så mkt.. Just nu är jag som du säger mest arg på min egen kropp mer än jag är ledsen.. Nu hoppas jag bara att vi inte behöver vänta 2,5 år till på ett efterlängtat plus.. Man har ju inte precis oddsen på sin sida att plussa naturligt.. Såg dom någonting på sett vul eller var det helt tomt, tänkte om graviditeten dragit sig tillbaka att man inte kunde konstatera vilken vecka det hänt i?

Håller tummarna för dig på fredag att allt går bra denna gång.. :)..
  • Monsan
    Jennerika skrev 2015-03-05 06:50:40 följande:
    Åå, blir så ledsen för din skull. Usch va trist! :( visste inte ens att det kunde bli så. Att man kan bli så lurad av kroppen.

Blir också orolig att nånting ska vara fel. Vill så gärna veta att allt står rätt till. Jag ska till bm på tisdag, men tror inte att ja ska få göra nått ul. :/

Skickar massor av kramar <3
    Tack så mkt.. Jag fick konstaterat idag på kk en ofostrig graviditet och genomgår just nu en medicinsk abort för att få ut hinnsäcken och resterna från graviditeter.. Min graviditet hade slutat utvecklas i v.6 men kroppen skickade ändå ut signaler på en graviditet.. Min bm avrådde mig från att göra ett tidigt ul men jag kände att jag ville se hjärtat eftersom vi försökt så länge.. Hade jag inte gjort ett ul kunde jag gått 2-4 veckor till innan kroppen reagerat.. Gör ett privat ul om du känner dig osäker.. Det brukar kostar men det är så vört att få veta hur det stor till..
  • Monsan
    Bullen11 skrev 2015-03-05 06:55:07 följande:
    Jo på mitt första VUL i v.6 såg de en hinnsäck, som verkade lite för liten för den veckan jag var i.. men var ändå glad då för att de kunde konstatera en graviditet och fortsatte ju ha symptom så var helt säker på att allt skulle vara bra i v.8 - men då hade hinnsäcken vuxit och man såg gulekroppen men inget foster.... var tvungen att boka tid hos en annan läkare för ett andra utlåtande, hon såg också bara hinnsäck och gulekropp... så då bekräftades ofostrig graviditet.

Jag har redan varit på ett VUL, också i v.6 och då såg man bara hinnsäck men den var större (nästan lika stor som när jag gjorde det förra i v.8) - hoppas på att få se ett foster imorgon!!
    Åh, jag håller tummarna att det går bättre för dig denna gång..:).. Fick konstaterar ofostrig graviditet idag.. Hinnsäcken var lika stor dom i v.10 men inget foster... För mig gäller det nu bara att ta en dag i taget fram tills mensen kommer tillbaka så vi kan börja försöka igen.. Har idag påbörjat en MA..
  • Monsan
    kallemaja skrev 2015-03-05 14:01:20 följande:

Verkar som att väldigt många får göra tidigt ultraljud?! I mitt landsting verkar man inte få det...är det för att ni haft tidigare missfall eller liknande?

Vi betalade 800 kr..
  • Monsan
    Bullen11 skrev 2015-03-05 16:45:54 följande:
    Oj det var dyrt!! :O vart bor du??
    Vi bor i Västerbotten.. Var ju tvungen att göra det privat eftersom landstinget nekade..
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015