Inlägg från: anna tuva |Visa alla inlägg
  • anna tuva

Oktoberbebisar 2015

Jag är gravid! Bf är 2 oktober ca.

Hur mår ni? Jag har bara lite metallsmak i munnen ännu.

• anna tuva
    Monsan skrev 2015-01-27 23:39:31 följande:

Jag hoppar in här..:).. Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna för ivf.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredningar och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Vårt lilla mirakel är beräknat till 5 oktober och jag kan inte bli lyckligare.. :)..

Stort grattis!!
  • anna tuva

Idag i vecka 4+4 har jag känt mig mer trött. Lite lite illamående när jag var hungrig.

Förra graviditeten var riktigt jobbig pga illamående mellan v 6-11. Så bara väntar in detta. Jobbigt.

Grattis alla!

• anna tuva

Fick en liten blödning igår. Men inget mer sedan dess. Fy. Hoppas inte det värsta sker.

• anna tuva
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-30 16:54:02 följande:
    En liten blödning behöver du inte oroa dig för. Så länge du inte har ont o blöder som en vanlig mens.

Har sj haft 2 mf o blöda tidigt i graviditen e ganska vanligt.

Hoppas det inte kommer mer. Uppdatera hur det går
    Blödde bara lite igår när jag var på toa sedan slutade det. Rött blod. Sedan slutade det. Men fick lite svag värk men sedan slutade det. Tror missfall men vet inget. Tyckte det var så lite blod. Fick heller ingen tid snart, verkade inte gå att se fören om 3 veckor. Att vänta så länge känns olidligt.
  • anna tuva

Det känns som att alla gör KUB test. Men själv är jag osäker. Får det gratis trots 30 år men känner inga bra skäl till det. Hur tänker ni?

• anna tuva
    Annapanna2 skrev 2015-03-13 14:35:36 följande:

Får man skriva av dig lite här? Allt känns lite hopplöst idag. Är i v. 7 och är helt slut... Har fått tabletter mot illamående som bara hjälper litegrann. Har inte fått i mig riktig mat på flera dagar och orkar inte ens klä på mig. Ska det vara såhär?! Kan man få lite pepp som gör allt lite lättare att ta sig igenom den här perioden? Vet ju vad det förhoppningsvis leder fram till men vågar inte hoppas för mycket heller.. Känns så deppigt idag!

Jag känner igen mig. Tyvärr. I morgon går jag in i vecka 12 och har denna veckan kunna jobba hela veckor, känt mig ganska glad då det värsta illamåendet och spyande gått över. Men sover 12 timmar om dagen ännu. Hoppas på bättre o bättre dagar. Vissa mår så kasst. Vissa inte alls. Hoppas du står ut och att det snart blir bättre.
  • anna tuva
    Annapanna2 skrev 2015-03-13 14:49:36 följande:
    Skönt att det blivit lite bättre! Jag jobbade i måndags och i tisdags men i onsdags var jag helt däckad och mådde så illa.. Usch alltså. Känner mig lite värdelös och fånig som inte orkar jobba men jag orkar knappt diska ens. Hoppas det lättar snart! I helgen får jag väl sällskap av sambon i alla fall. Kul att du kommit till vecka 12, har ni börjat berätta för folk runt omkring er?
    Inte fånigt alls när man vet hur det är. Men andra kanske har så svårt att förstå.

Har bara sagt till en på jobbet som också är gravid. Men vill vänta till måndag för resten då jag har lönesamtal då :) men i början av veckan fick jag plötsligt en lite kula på magen. Så svårt att dölja nu. Får väl berätta snart :)

Har du berättat?
  • anna tuva
    Annapanna2 skrev 2015-03-13 18:12:33 följande:

Tack för stödet tjejer! Även om jag tycker synd om er också såklart så känns det lite skönt att det inte bara är jag. Jag funderar också på att berätta på jobbet, om jag inte blir sjukskriven nästa vecka. I såna fall får dom vänta. Har ju diabetes också så det är mycket på en gång. Och jag känner mig som världens tråkigaste!! Min sambo var så söt igår och frågade hur han kunde hjälpa till och om jag vill att han ska gå upp tidigare varje morgon och laga frukost åt mig. Får så dåligt samvete att jag är så tråkig mot honom, fast jag egentligen vet att han förstår. Vilken tur att ni finns här att ventilera med! Hoppas det vänder för oss snart och att lite av energin kommer tillbaka. Kram på er!

Jag har också diabetes. Typ 1. Så jobbigt. Att inte bara vara illamående och behöva äta jämt. Utan behöva ha sån koll på blodsockret också.
  • anna tuva
    Annapanna2 skrev 2015-03-14 09:43:13 följande:
    Eller hur! Har du pump eller sprutor? Är det ditt första barn? Kul att vi är två :)
    Mitt andra barn. Har pump o cgm. Första barnet låg jag okej i bs men inte perfekt. Födde vaginalt i v 39 som kom igång naturligt. Han vägde 3900. Han mådde bra o fick inte lågt bs efter födseln. Nu känns det nervöst när det gick så bra sist. Dock hade jag det tufft men skönt att han inte blev påverkad. Jag bor i gbg. Du?
  • anna tuva
    Annapanna2 skrev 2015-03-14 15:09:27 följande:
    Skönt att det gått bra! Det gör mig lite lugnare. Hf=havandeskapsförgiftning? Har förstått att vi har ökad risk för det. Ja, hela diabetesteamet kopplades in samma vecka som jag fick plus på stickan, känns skönt med allt stöd! Har svårt att jobba och hålla koll på blodsockret samtidigt bara. Men det ordnar sig säkert! Dom sa det till mig, du är varken den första eller sista med diabetes som blir gravid, och så är det ju såklart. Det behövde jag påminnas om smile1.gif tack för lugnande ord!
    Jag får bli sjukskriven när jag säger till pga blodsockret då de är ganska svängigt. Har haft cgm i drygt 2 år. Dumt med 2 veckor. Tycker du berättar att det är orättvist att det är så olika vart man bor. Var jobbigt så kanske du får behålla.
  • anna tuva

Är idag i vecka 11+3, och har än bara sagt till en vän och en på jobbet. Men känner att jag vill berätta snart men ändå inte. Det syns numera att jag är lite rund. Men så rädd att jag förstör det och får missfall. Fattar att det inte hör ihop men rädd att bli helt glad. Då jag de första veckorna blödde till o från. Har sett hjärtat ticka och små armar o ben sprattade :) ska till förlossningsläkaren i morgon (pga min diabetes) och undrar om jag ska be om nytt ul och berätta på torsdag. På fredag är det nämligen aw.

• anna tuva

Min mage syns nu. Vecka 13 på lördag. En liten putmage som inte går att dölja direkt :)

• anna tuva

Vart hittar ni sköna mammajeans. Mjuka men ändå ganska så tajta? Helst ingen stor tjock mudd över magen.

• anna tuva
    Zam96 skrev 2015-03-31 13:28:02 följande:

När har ni era RUL? I vilken vecka är ni då?

Jag har tid 20/5 och kommer då vara i vecka 19+3 enligt ultraljudet i fredags.

Vi kollade upp könet med sonen, mannen ville och för mig var det inte så viktigt att inte få reda på det. Den här gången ska vi också kolla upp det men be om en lapp med ordet istället som vi ska ge till en i familjen som ska göra en tårta med antingen rosa eller blå insida så ska vi ta reda på det samtidigt allihop :)

Jag har en känsla av att det är en tös och "ringtestet" visar först pojk och sedan flicka (stämde med sonen i magen men detta visar ju båda...) och bikarbonattestet visar pojke så vi får bara vänta och se :) Hade varit roligt med en av varje och speciellt att få köpa lite nya kläder om det är en tjej, vi har ju redan fullt med killkläder! Men en lillebror är lika välkommen ändå :)

Den 4 maj ska vi göra RUL. Är då i vecka 18+2. Känns som en evighet kvar trots bara en månad egentligen.
  • anna tuva

Idag är jag i v 14+6 och har ibland sedan 2 dagar tillbaka känt lite smått i magen. Känns precis som med mitt första barn fast då betydligt senare. Är det möjligt att redan kunna känna barnet?

• anna tuva
    sk0skav skrev 2015-04-11 21:17:13 följande:

Jag har gjort en grupp för göteborgare nu. Alla som föder 2015 kan va med :) . Den är hemlig just nu så ni som vill vara med kan skriva till mig här på familjeliv :) . Tyvärr så kan ni inte mejla mig för min mejl år mitt för och efternamn .

Vad heter gruppen? Är det samma som jag är med i. Den heter gravid o försöker bli gravid göteborg 2015. Hemlig.
  • anna tuva
    Lazmi skrev 2015-04-13 10:15:32 följande:

Efter 10 veckors illamående känns det som att det räcker nu... sen att sambon klämde ur sig igår att tiden "gått så fort och att det redan är vecka 16" gör det inte bättre. i tanken slog jag ihjäl honom med en stekpanna.....

men har iaf köpt barnvagn nu och en del kläder vilket är kul, men längtar till illamåendet går över. . :)

Känner helt igen mig. Mått o mår så illa. Samma vecka som dig.
  • anna tuva
    sk0skav skrev 2015-04-22 10:59:55 följande:
    Finns en för göteborgare och en för alla oktober mammor. :) Båda är hemliga fortfarande, så skicka ett meddelande till mig här, så lägger jag till dig som vän, och sedan medlem i gruppen. Vänskapen kan du ta bort sedan om du vill.
    Katarina Tuvstarr Eriksson
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015