Inlägg från: Lillemy1980 |Visa alla inlägg
  • Lillemy1980

Oktoberbebisar 2015

Plussade i lördags och har bf 4 oktober ???? kjenner mig bara lite orolig i magen sen börjar jag få ont i ryggen. Är stel.op oktober 2013...

• Lillemy1980

Min bm sa i dag att kub får blir man erbjuden om man är över 35 år när man fäder, men det kanske är olika från ställe till ställe. Det är ett blodprov runt vecka 12 sen ul vecka 15 eller nåt

• Lillemy1980

Jag skall ju ha mitt 5 barn nu och magen står rätt ut. Men den är inte sån gravid-hård bara att den känns svullen under fettet, haha. Jag vill ju at den skall se gravid ut om den skall vara stor, ikke bara fet...

• Lillemy1980

Var i dag på tidigt ul och blev helt knäckt. Inget foster syntes, bara gula säcken. Han var osäker på om jag hade kommit mycket kortare än jag trodde själv eller om det inte utvecklades. Så nu får jag vänta 2 veckor för att se vad som händer ... Vill bara lägga mig ner och gråta

• Lillemy1980

Tack. Hur skall man kunna vänta två veckor med att få ett besked?? Det här är det värsta jag har varit med om, har aldrig haft mf som jag vet om och vi har längtat ett år på det här

• Lillemy1980

Om man räknar efter sista mens så går jag in i vecka 8 i dag (7+0) hoppas det är så att det bara inte syns än....

• Lillemy1980

Brösten är onda och illamående och trött som bara den. Det kommer nog gå bra skall du se, jag var också nervös...

• Lillemy1980

Märkligt. Testade med en cv digital nu och den visade gravid 2-3. För 3 veckor sen när jag tog den första gången visade den 1-2... Vad händer?????

• Lillemy1980

Ok. Nej det var inte morgonurin. Min mens är någonlunda regelbunden, +- några dagar bara. Tycker det är så konstigt. Kan embryot ha slutat växt, skulle det visa gravid då??

• Lillemy1980

Ok. Nej det var inte morgonurin. Min mens är någonlunda regelbunden, +- några dagar bara. Tycker det är så konstigt. Kan embryot ha slutat växt, skulle det visa gravid då??

• Lillemy1980
    moonlight2015 skrev 2015-02-16 13:17:42 följande:

Man kan få positiva gravtest ett ganska bra tag efter MA... Kroppen uppfattar inte alltid att embryot inte klarat sig och det kan då ta flera veckor innan kroppen börjar stöta ut det. Ibland måste man dessutom "skrapas" om kroppen inte hängt med.

Men nu ska vi inte ta ut det värsta utan håller tummarna för att din lille knodd snart visar sitt lilla tickande hjärta.

Tack, ja det gör vi. Skall till läkaren i morgon ändå så vi får se vad dom säger. Kan inte fungera alls nu, kan inte fokusera på något
  • Lillemy1980

Jag skall ta kub test, vet dock inte när det blir. Får se hur det här utartar sig nu i första hand. Här absolut inte märkt något konstigt så hoppas allt är som det skall vara

• Lillemy1980

Jag fick en nytt vul på torsdag. Läkaren sa att man borde se då om det här hänt något. Hoppas, hoppas.....

• Lillemy1980
    corran skrev 2015-02-16 18:09:41 följande:

Vilken vecka har du räknat att du är i? 

Hade du koll på ägglossningen? 

Kan du inte ta ett graviditetstest och se om det blivit starkare eller svagare?

Hoppas det bara är så att du är mindre gången än vad du trott! Kram

Jag har räknat att jag gick in i vecka 8 i dag (7+0) sista mens 29 december. Tog ett cb digital i dag som visade gravid 2-3. Men för 3 veckor sen testade jag 1-2 med cb digital. Får bara hålla tummarna för att något har hänt tills på torsdag. Kram
  • Lillemy1980
    corran skrev 2015-02-16 18:35:17 följande:

Håller verkligen tummarna för glada nyheter på torsdag!

Är ju iaf bra att testet ökat från 1-2 till 2-3 :)

Ja det är ju det, men man hade ju trött på lite mera veckor efter 3 veckor... Men som sagt det får vi se på torsdag ????
  • Lillemy1980

Nu är jag på väg in för vul igen, håller tummarna för att läkaren ser något annat i dag... Men känner mig ju riktigt gravid så man hoppas... Jag vill också vara med på en gruppen, har skickat mail till dig, shibby

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015