• 89Madeleine

IVF 2015 ska vi följas?

MissX skrev 2015-05-16 11:50:37 följande:
    Ja min mens är beräknad om 8 dagar och den brukar vara i tid så gott som alltid så jag tänker också att man får veta redan då?

Tänkte om lutinus kan gör så mensen dröjer eller varför testdag egentligen är om 17 dagar. Vet inte alls.
    Lutinus kan fördröja mensen....

Men jag tar inte Lutinus nu då jag gör FET i ostimulerad cykel :)

Kram
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-20 14:46:46 följande:

Hej!

Hur går det för er andra som ruvar?

Skälv håller jag på och analyserar symtom hela tiden och håller på att bli tokig . smile4.gif

Tidigare hade jag illamående, men det känner jag inte längre. Och brösten ömmar klart mindre nu. smile4.gif Det kan väl inte vara ett gott tecken ?!

Är på ruvardag 7 om man räknar ET dagen som dag 0.

Det enda symtom jag har är lite molvärk i magen .

Det är verkligen fruktansvärt jobbigt det här!

Är inne på ruvardag 5 idag med min blastocyst. Hade lite molvärk igår kväll, men annars ingenting...

Det är fruktansvärt psykiskt jobbigt det här.

På fredag är BIM...

Går som på nålar...

Det är jobbigare nu än dem andra två gångerna :(

Kram
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-20 16:36:11 följande:
    Vad skönt att jag inte är ensam om de här känslorna!

Detta är mitt andra försök och jag tycker det skulle kännas så jobbigt om även detta misslyckades. I såna fall får jag vänta tills efter sommaren till nästa försök vilket skulle kännas supertungt. smile4.gif

Vi får stötta varann under denna tunga tid!

Kram
    Ja det är så skönt att få stöttning av alla fina människor här inne <3
  • 89Madeleine
    minna456 skrev 2015-05-20 21:25:54 följande:

Är på ruvardag 7 och har Bim på fredag. Mina symptom är motvärk, ömma bröst, idag hade jag huvudvärk utan ngn egentlig anledning. brukar aldrig ha huvudvärk. Har fått mer vattniga flytningar förutom lutinus. Sååå nervös...

Håller tummarna! :)

Har också BIM på fredag. Är på ruvardag 6 med en blastocyst.

Tar du något progesteron? Isåfall kan det ju skjuta upp mensen :(

Kram
  • 89Madeleine

Pratat med barnmorskan nu och det blir ultraljud den 2/6 för ett stimulerat försök i naturlig cykel :)

Skönt att hinna med ett 4:e försök innan sommaren!

Någon som har erfarenhet från stimulerat?

Har bara gjort två ostimulerade...

• 89Madeleine
    Filli89 skrev 2015-05-22 18:22:26 följande:
    Lider med dig Madeleine, snart är det er tur, nya tag. Kram
    <3
  • 89Madeleine
    Blomster84 skrev 2015-05-27 20:24:35 följande:
    Vi fick besked idag om att vi får göra ett ostimulerat FET innan sommaren också. Kollade äggstockarna idag och dom såg bra ut. Har UL den 4/6. Spännande! :)
    Vad härligt! :)

Kram
  • 89Madeleine

Usch jag blir så ruskigt osäker på allting nu...
    (VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG)

Igår var jag på VUL och då sa läkare + barnmorska att jag skulle ta Ovitrellen på torsdag morgon om jag inte fått omslag på stickan före det. Men om jag fick omslag på stickan idag så skulle jag ta ovitrellen samtidigt på morgonen, så jag gjorde som dem sa. Jag tog ovitrellen på morgonen efter att den glada gubben dykt upp på stickan.

Men sen när jag ringde för att berätta det så förstod barnmorskan jag pratade med inte alls varför jag tagit ovitrellen om jag ändå fått omslag.
    Jo, för att dem sa det igår förklarade jag. Men hon kunde inte se alls i min journal att jag skulle ta sprutan...
    Hon gav mig då en återföringstid på onsdag då vi skulle gå efter Ovitrellen (7 dagar efter).

Men jag vart så jäkla osäker då hon inte verkade veta någonting, så jag ringde tillbaka igen och fick prata med en annan barnmorska och förklarade allting för henne. Hon sa då att hon skulle prata med en annan barnmorska och läkare och återkomma till mig.
    När hon sedan återkom så sa hon att återförandet blir på tisdag istället enligt läkaren hon pratat med. Vi skulle tydligen gå efter min egna glada gubbe på stickan.

Men då sa jag till henne att om jag inte hade ringt tillbaka igen så hade vi ju kommit in på onsdagen istället för på tisdagen och då hade det ju blivit en hel dag fel...
    Men då kunde hon inte svara på om det skulle bli fel eller inte.

Och till råga på allt så mejlade jag lite andra kliniker och fick svar av en att om man får omslag på stickan på morgonen så ska man ta Ovitrellen på kvällen. Men jag tog den ju på morgonen enligt läkaren och barnmorskan på Huddinge.

Så nu känns allt bara snurrigt... och jag vill inte ringa tillbaka igen, för dem tycker bara att man är jobbig som frågar så mycket...

Någon som har erfarenhet av att ta ovitrelle när ni fått omslag på stickan?

• 89Madeleine

Tack! Jag hoppas verkligen... :( <3

Blomster84 skrev 2015-06-15 10:41:57 följande:

Äh, du är inte dum. Du längtar och hoppas. Inte konstigt att det är svårt att hålla sig. Du ska se att det säkert blir ett fint plus om en vecka el så. Heja heja! Kram

• 89Madeleine

Började blöda nu på ruvardag 8 :(
    BIM är inte förrns på fredag och jag tar dessutom Lutinus som ska kunna fördröja mensen! :( Så kommer den tidigare istället!

Fjärde gången åt h*lvete då :(

• 89Madeleine
    Blomster84 skrev 2015-06-17 12:59:05 följande:
    Blöder du mycket? Tänker på dig. Jag vet att det låter dumt just nu men ge inte upp riktigt än. Kram
    Nej inte mycket, men fick minus på stickan också :(
    Kram
  • 89Madeleine
    Blomster84 skrev 2015-06-17 13:33:08 följande:
    Fortfarande tidigt att få ett plus på rd 8. Vem vet du kanske slutar blöda snart igen o får plus på TD? Försöker hålla ditt hopp uppe. Kram
    Tack vännen, men mitt hopp är ute tyvärr :( <3
  • 89Madeleine

Hörrni, man ska ju inte ha sex de första dagarna, men hur är det med orgasm? Är det skadligt för embryot?
    (Ursäkta frågan haha, kan hålla mig, men är bara nyfiken)

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?