• 89Madeleine

IVF 2015 ska vi följas?

Alex78 skrev 2015-05-04 13:51:31 följande:
    Håller tummarna för att du får ÄL på lördag!

Det låter ju jättedumt att Huddinge har stängt röda dagar, förstår verkligen din frustration!

Jag går på Sophiahemmet, de har öppet även på helger, men då betalar jag privat..
    Jätte jobbigt :/

Tack! Jag håller också tummarna ?
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-06 10:11:44 följande:
    Tack!

Var på VUL idag (dag 6) och blev lite besviken. De såg bara 4 större äggblåsor , men eventuellt kommer några små växa till sig. Jag går på normaldosen (150 gonal F) så förhoppningsvis behöver jag inte oroa mig för att mina ägg håller på och ta slut. Men jag är 37 (fyller idag) och man kan ju inte låta bli att tänka att det var dumt att vänta så länge... Jobbig känslomässig berg-och dalbana det här..
    Kan dem inte höja dosen lite då? :(

Ja jag förstår att det blir mer stressande ju äldre man blir :(

Grattis på födelsedagen! :)

Kram
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-06 11:47:51 följande:
    Tack så jättemycket!

Nej, av någon anledning ville läkaren inte höja dosen. Jag borde kanske frågat varför men litade på att hon vet vad hon gör. Det kanske beror på att jag tidigare blivit ordentligt överstimulerad på samma dos.

Funderar på om jag borde ringa kliniken för en eventuell dosökning ändå . Hoppas väldigt mkt på det här försöket som jag misstänker blir det sista innan sommaren.
    Ja, om du blev överstimulerad förut så är det säkert därför :(

Men ring och kolla med dem iallafall :)

Håller mina tummar så hårt jag kan på att det lyckas detta försök!!
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-06 14:08:22 följande:
    Tack, vad snällt! smile1.gif

Jag har pratat med dem nu och de sa att det inte brukar få så stor effekt om man höjer på dag 6 , men att de även vägt in att jag tidigare blev överstimulerad.

Så det blir väl till att fortsätta med samma dos, vågar ju inte gå emot läkarens ordination...
    Nej, precis. Det är bara att göra som dem säger och hoppas att det blir bra.

Jag håller iallafall tummarna :)

Håll också tummarna att min jäkla ägglossning kommer imorgon eller på lördag :D

Den får absolut inte komma på fredag eller söndag för då har kliniken stängt ju när det är dags för återföring :(
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-05-08 13:03:09 följande:
    Hej Madeleine :) hur har det gått för dig med frysförsöket? :) Jag väntar på min mens som är sen...
    Hej! :)

Jag fick ju mensen :(

Så nu väntar jag på ägglossning.

Jag hoppas att den kommer imorgon. Gör den inte det så får vi vänta en månad till FET.

Vad jobbigt att vänta när man bara vill börja på en gång! :(

Kram
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-09 12:06:56 följande:
    Äsch vad tråkigt Madeleine! Det känns verkligen jobbigt när man måste hålla på och skjuta upp hela tiden. Tidigare i våras var jag tvungen att avvakta under 2 cykler bara för att jag hade en gulkroppscysta som vägrade försvinna. Så jag vet hur det känns. smile4.gif
    Tack Alex men nu kom den glada gubben när jag tog ett nytt test :/

Konstigt
  • 89Madeleine

Nu kom den glada gubben!

Hoppas att barnmorskorna tycker att det är okej trots att den inte kom med morgon kisset. I och för sig så la jag mig 04.30 i morse efter att ha varit ute och druckit mååååånga drinkar.

Kanske var därför det inte visades först när jag tog vid 09.00

• 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-09 14:07:21 följande:
    Vad roligt ! Och skönt att du slipper vänta en månad!

Jag har också fått goda nyheter. Idag på VUL såg de 10 äggblåsor , även om några var små. Det känns ju betydligt bättre än de 4 de såg i onsdags. smile1.gif

Det blir ägguttag på måndag!
    Ja jätte roligt :D

Åh grattis! Vad bra :)

Vi kommer vara ruvare samtidigt du och jag :)

Kram
  • 89Madeleine

Åhh!! Vad irriterad jag blir på en barnmorska på Huddinge!

Jag säger att jag testade negativt på ägglossningsstickan lördag morgon vid 9, men testade positivt på stickan vid 12.00

Då blir hon irriterad och pratar nedlåtande med mig och säger att hur ska hon kunna veta när vi ska räkna då?!

Hur ska hon kunna veta om det fungerar att ha återföring på fredag?!

Det är väl ändå hon som är barnmorska. Det ska väl hon kunna svara på?!

Jag bad henne fråga någon annan barnmorska nu och sen ringa upp mig igen, för jag vill ju inte slösa ett embryo i onödan!

Suck...

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?