• Elfia

IVF 2015 ska vi följas?

Grynis skrev 2015-03-21 20:55:03 följande:

Hej alla.

Har testdag imorgon och nu ikväll har jag fått lite brunaktiga flytningar :(

Ska man fortsätta med lutinus och testa imorgon eller ska man ge upp och inse att det är kört.

Så tråkigt, mensen är 2,5 dagar sen och den brukar vara som en klocka.

Har 2 ägg i frysen men hade hoppats på det 12 celliga ägget dom förde tillbaka på dag 3. :(

Ps. Du kanske är låghormonare och testar senare? ;)
  • Elfia
    Petris skrev 2015-03-22 10:51:58 följande:

Usch detta misslyckadet känns mer en försts ivfen ja gjorde! varit vaken hela natten m magsmärtor från hell och blöder jätte mkt och känns som slaktarknivar rakt in i magen.Blir in till gynakuten nu och kolla upp va som är fel.. Har ju endometrios och dom punktera ju en cysta på ÄP så misstänker att de hänt nått därinne... Suck säger ja bara!! :(

:( krya på dig och styrkekram till dig
  • Elfia
    Grynis skrev 2015-03-22 13:36:08 följande:

http://www.familjeliv.se/user/gallery/view/5243487#

Har lagt upp bilden på min profil, testar att lägga in adressen så kanske bilden syns.

Kan tyvärr inte se någon bild när jag klickar på länken. Kommer fram till inloggningsidan.
  • Elfia
    Magda 01 skrev 2015-03-22 15:31:48 följande:

Det känns som det är kört den här gången

Fick en blödning i morse :(

Har så ont nu i äggstockarna

När jag torkade mig så kom det rött slem ut

Förlåt uttrycket

Men åh Nej :( har du TD idag?
  • Elfia

Insättning idag gick bra, vi vart super nervösa då vi inget visste mer än att det skulle bli insättning. Jag kunde inte riktigt slappna av ändå för jag ville ju gärna veta kvalitén och hur många som var befruktade osv.

Fick ju ett samtal på fm idag kl.11.00, dolt nummer, hjärtat satt i halsgropen när jag tittade på den ringande telefonen. När Bm presenterar sig svarar jag, nej snälla, jag vill ju inte ha ett samtal utav er nu. Hon tröstar och svarar att det INTE var därför hon ringde, phuuuew, skönt!!!

Inne på kliniken innan de startat igång ultraljudet och insättningen berättar de att alla mina 4 ägg blev befruktade :D lycka!!!! Jag som var såååå nervös över att det var för "få" ägg. Vi fick tillbaka det bästa 4-celliga, fint delade ägget :) Embryologen gav äggen komplimanger haha. De andra tre ska nu långtidsodlas i ytterligare 3-4 dagar & förhoppningsvis har vi fint delade blastocyster till frysen om några dagar. Hoppas!!!

Jag och min sambo är så lättade just nu att det inte är klokt, vilken oro det har varit, jisses. Nu hoppas jag bara att jag kan övertyga mig själv att slappna av så mycket som möjligt och leva så normalt som möjligt fram tills påskdagen/testdagen. Hoppas den lilla knodden trivs bra här inne och stannar:)

• Elfia
    Magda 01 skrev 2015-03-22 19:50:33 följande:
    Jag har test dag den 28

Blödningen av avtagit nu

Hoppas den håller sig borta

Jag ska ringa bm i morgon
    Men du, min Bm sa att man kan blöda och ändå vara gravid. Hon sa till mig att oavsett vad som händer så ska jag testa på testdagen! Du har 6 dagar kvar till TD, kommer det inte en riklig blödning som helt klart tyder på mens innan, så kan det fortfarande vara så att du är gravid.

Vi håller tummarna!!!
  • Elfia
    Grynis skrev 2015-03-23 08:58:36 följande:

Flytningarna har gått över till en sparsam blödning. Kommer endast när jag varit på toaletten samt när Lutinusen rinner ut, sorry för beskrivningen..

Pratat med Carlandiska som tyckte jag ska avvakta och testa igen på onsdag och fortsätta med lutinus trots blödning.

Testade idag och fick positivt men det var svagare. Testade även med 2 stickor från testlagret där ena blev väldigt svag positivt och den andra negativ.

Bara att inse att det är kört :(

Så det blir ett nytt försök efter nästa mens som kommer i april. Tur att vi har 2 ägg i frysen.

Styrkekram till dig!! Bryt ihop och sörj om du behöver det sedan reser du dig upp och blickar framåt. Vi håller tummarna att nästa FET tar sig.
  • Elfia
    Magda 01 skrev 2015-03-23 09:55:19 följande:

Ringde och pratade med bm det är kört

Ingen bebis den gången :( inga ägg i frysen häller

Bara börja om med allt nästa mens :( :(

Jag är inte stark i dag bara tom

:( styrkekram till dig!!

Det är mer än ok att sörja och känna sig tom. Jag blir ledsen för er skull. Vi som kämpar så hårt förtjänar verkligen att få bli föräldrar.

Vet du, jag tvivlar dock inte på att vi kommer att bli det. Allt har sin mening. För vissa tar det lite tid bara. Sörj klart, sedan reser du dig och blickar framåt. Vi håller tummarna för att det tar nästa gång.
  • Elfia
    FriidaB skrev 2015-03-24 20:45:29 följande:

Hej på er tjejer.. Hur mår ni?

Själv ligger jag utslagen i soffan. Är extremt trött och har värk i magen. Livrädd för missfall. Fick ett inbokat VUL på fertilitetskliniken om fyra (4!!!) veckor. Vet inte hur jag ska få tiden att gå, känns långt tills dess. Och är så orolig..

Hej!

Jag är på Rd 2 och hittills mår jag bra. Är matt i kroppen pga alla hormonsprutor samt ingrepp. Känner en lindrig "mensvärk" i tjejmagen, fast det har jag känt sedan äggplock samt insättning. Brösten är inte lika ömma som innan. Under stimuleringen gjorde de så ont att jag lipade ibland. Usch!

Jag hoppas innerligt att det går vägen detta:)

Vilken vecka är du i? Ifall jag vore i din sits så hade jag haft kvar min tid om 4 veckor men även ringt en annan privatklinik och bokat ett tidigare ultraljud (ifall du är allt för orolig)

Hoppas allt är som det ska:)
  • Elfia
    PD1984 skrev 2015-03-25 13:34:38 följande:

Nu är äggplocket gjort o fick ut 8 ägg :) hoppas på att alla blir befruktade så jag får några till frysen

Då håller vi tummarna :) 8 ägg är bra.
  • Elfia
    Grynis skrev 2015-03-23 12:12:18 följande:

Inlägget åkte iväg innan jag skrivit färdigt.

Gjorde äggplock och insättning nu i mars. Tyvärr så ville inte den lilla knodden stanna kvar.

Så mitt råd är att söka privat, då slipper man oftast dessa långa väntetider som är så jobbiga.

Lycka till!

:( tråkigt att höra. Kram till dig!
  • Elfia

Ruvardag 13 idag. Testade precis som väntat (tyvärr) minus. Tyckte mig se en skymt av ett plus på clearblue plus-Stickan men det är säkert bara en skugga. Jag vet att jag har min testdag imorgon egentligen men tror knappast att något ändras på EN dag?? :(

Igår fick jag lite ljusrosa flytningar tillsammans med lutinus flytningarna i bindan och mensvärk hela dagen. Sedan testade jag även med clearblue digital imorse och det stod "ej gravid"

Vet att man kanske ska se första gången som ett test men tycker ändå att det suger det här... Denna eviga väntan. Vi har redan väntat i två år liksom.. Så orättvist.

Någon som vet ifall man kan börja med FET direkt efter denna mens? Jag vill ju givetvis starta igång så fort som möjligt. Och jag känner mig precis som vanligt i kroppen nu förutom att man är ledsen att det inte tog sig, då borde väl Sahlgrenska Ivf gå med på det?

Startas mensen igång endast ifall jag slutar med Lutinus eller är det där lite olika kanske?

Grattis till er som plussat, lycka till till er som ruvar och stor kram till oss som blev besvikna. Nästa gång SKA gå vägen!!!

• Elfia
    Alex78 skrev 2015-04-05 19:04:12 följande:

Hej tjejer !

Vilken bra ide' att starta denna tråd !

Jag håller på med mitt första ivf försök , är på ruvardag 14. Testdag är på tisdag. Tyvärr har jag fått blödningar och är rätt säker på att det är mensen som kommit . ???? Skulle egentligen fått mens för 3 dagar sedan och blev hoppfull då den var försenad . Men jag har läst på flera ställen att vagitorierna kan skjuta upp mensen vilket verkar vara fallet i mitt fall.

Usch, jag känner mig jätteledsen , trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt känslomässigt . De sista dagarna har jag varit jättenere, det känns som att jag har haft PMS varje dag sedan i torsdags då jag egentligen skulle ha fått mens. Är det någon mer som upplevt att vaggvisarna kan ge förlängd PMS period? ????

Jag undrar förresten också när man kan börja sitt nästa ivf försök? Tror ni att man kan börja redan på den första mens som inträffar efter den jag precis har fått? Tyvärr fick vi inga små embryon i frysen heller, så vi måste börja om från början igen. Känns tungt .

Kram på er

Hej och välkommen hit!

Jag går igenom samma sak nu. Fick imorse (min testdag) ett minus på Stickan men små blödningar fick jag redan på rd 12. Slutat med vagitorierna efter testat och hoppas innerligt den kommer ikväll. Jag bara vet och känner det i kroppen att den är på väg men att den bromsas utav Lutinus. Min Bm sa att det var möjligt och vanligt att det förekommer.

Vi ska få göra FET i Maj, alltså efter nästa mens. Vi lyckades få en till frysen efter den korta behandlingen.

Förstår precis hur du känner dig, det tär på en psykiskt detta :( Jag har varit ledsen hela helgen, igår kväll och imorse grät jag jättemycket och förstod inte alls varför det inte tagit sig då vi försökt att få barn i två år och jag som hoppades så mycket och var positiv inför denna behandling. Nåväl, bara att resa sig och ta tag i nästa försök när det är dags.

Jag håller tummarna för dig att du fått en graviditetsblödning :) Det förekommer det med.

Tror annars att de flesta kliniker vill att man börjar ny behandling nästa mens igen. Kolla med din klinik.

Hoppas du får ett plus på tisdag :)
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-04-05 23:50:57 följande:
    Kul! :)

Vad heter du?

Kram
    Cassandra :) kram
  • Elfia
    Alex78 skrev 2015-04-05 23:04:58 följande:

Stort tack för ditt stöd Elfia!

Va tråkigt att det inte lyckades för dig heller !

Det verkar som att vi båda är i samma situation, bortsett från att ni har ett litet embryo i frysen då. ???? Jag håller verkligen tummarna för att det kommer lyckas för er i maj!

Tyvärr är den blödning jag har nu alltmer likt en mens , så det är bara att acceptera fakta tror jag . Det var trots allt bara första försöket och det kommer nog bli några fler innan man börjar misströsta helt..

Har också haft en jättejobbig helg , skönt att den snart är slut . Tycker det jobbigaste är att inte veta och hela tiden klamra sig fast vid hoppet. Det är nästan bättre då att veta säkert och börja ställa in sig på nästa försök.

Ska ringa kliniken på tisdag (Sophiahemmet i Stockholm ) och fråga när man får göra nästa försök !

Jag kände också som du, att jag ville veta lite i förväg. Så jag testade två dagar innan testdag för att förbereda mig mentalt på resultatet. Och blev det minus, då tänkte jag att det kan ju faktiskt varit för tidigt att testa. Men jag kände på mig det, kanske var därför jag valde att testa tidigare med. Annars höll jag ju mig nästan till testdag.

Hur går det för dig?
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-04-15 13:49:05 följande:

Nu är jag ruvare igen på en tvådagars frostie! :) Testdag 1/5

Har hållit mig borta ifrån FL och allt som har med ivf att göra de här veckorna. Kommer nog att fortsätta att göra i alla fall fram till det är dags för FET i Maj. Känns så mycket bättre nu när jag får ta en paus.

Men jag gick in nu för att kolla hur det går för er :) Vad kul att du ruvar nu igen. Håller tummarna för att allt ska gå bra :))
  • Elfia
    panisette skrev 2015-04-17 20:31:10 följande:

Jag har gjort mitt andra IVF- försök precis- Det första misslyckades, inga ägg till frysen. Andra vändan; ett ägg återfört, inga till frysen.. och idag var min testdag och det var POSITIVT!!! Helt obegripligt, efter tre års försök utan någon framgång alls, nu är jag gravid. Jag sprang och köpte ett clearblue digital på vägen hem och det visade gravid 2-3 veckor. Hoppas hoppas hoppas den lille vill stanna där inne..!!!

Grattis vad roligt :)
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-05-06 17:13:21 följande:
    Nej, precis. Det är bara att göra som dem säger och hoppas att det blir bra.

Jag håller iallafall tummarna :)

Håll också tummarna att min jäkla ägglossning kommer imorgon eller på lördag :D

Den får absolut inte komma på fredag eller söndag för då har kliniken stängt ju när det är dags för återföring :(
    Hej Madeleine :) hur har det gått för dig med frysförsöket? :) Jag väntar på min mens som är sen...
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?