Alex78 skrev 2015-04-05 19:04:12 följande:
Hej tjejer !
Vilken bra ide' att starta denna tråd !
Jag håller på med mitt första ivf försök , är på ruvardag 14. Testdag är på tisdag. Tyvärr har jag fått blödningar och är rätt säker på att det är mensen som kommit . ???? Skulle egentligen fått mens för 3 dagar sedan och blev hoppfull då den var försenad . Men jag har läst på flera ställen att vagitorierna kan skjuta upp mensen vilket verkar vara fallet i mitt fall.
Usch, jag känner mig jätteledsen , trodde aldrig att det skulle vara såhär jobbigt känslomässigt . De sista dagarna har jag varit jättenere, det känns som att jag har haft PMS varje dag sedan i torsdags då jag egentligen skulle ha fått mens. Är det någon mer som upplevt att vaggvisarna kan ge förlängd PMS period? ????
Jag undrar förresten också när man kan börja sitt nästa ivf försök? Tror ni att man kan börja redan på den första mens som inträffar efter den jag precis har fått? Tyvärr fick vi inga små embryon i frysen heller, så vi måste börja om från början igen. Känns tungt .
Kram på er
Hej och välkommen hit!
Jag går igenom samma sak nu. Fick imorse (min testdag) ett minus på Stickan men små blödningar fick jag redan på rd 12. Slutat med vagitorierna efter testat och hoppas innerligt den kommer ikväll. Jag bara vet och känner det i kroppen att den är på väg men att den bromsas utav Lutinus. Min Bm sa att det var möjligt och vanligt att det förekommer.
Vi ska få göra FET i Maj, alltså efter nästa mens. Vi lyckades få en till frysen efter den korta behandlingen.
Förstår precis hur du känner dig, det tär på en psykiskt detta :( Jag har varit ledsen hela helgen, igår kväll och imorse grät jag jättemycket och förstod inte alls varför det inte tagit sig då vi försökt att få barn i två år och jag som hoppades så mycket och var positiv inför denna behandling. Nåväl, bara att resa sig och ta tag i nästa försök när det är dags.
Jag håller tummarna för dig att du fått en graviditetsblödning :) Det förekommer det med.
Tror annars att de flesta kliniker vill att man börjar ny behandling nästa mens igen. Kolla med din klinik.
Hoppas du får ett plus på tisdag :)