Ja fick ju ut 6 st ägg och 5 vart befruktade och dela sig! Ja ringde dagen efter ÄP och fråga om dom hade blivit befruktade. :) Håller mina tummar stenhårt att dom blir befruktade fint! :) Skönt att ÄP är över nu iallafall. Stor kram
Elfia skrev 2015-03-21 12:37:43 följande:
Hej!
Tänkte dela med mig utav hur det gick på mitt äggplock igår morse (till er alla som såsmåningom ska göra äggplock) jag vet hur det känns att vara nervös inför det. Här kommer min erfarenhet. (Varning för långt inlägg)
Kl.8.30 satt jag nervöst ute i väntrummet och väntade snällt på att de skulle ropa in mig. Sambon var nere på herrummet och kom upp när jag väl var ombytt i de "heta" kläderna och låg på britsen i ett rum som vi delade med ett annat trevligt par. De skulle in på äggplock före oss. Efter att fått en citadon och två panodil samt en Kanyl i armen, släppte nervositeten och jag kände mig lugnare samt väldigt groggy. Trodde inte att jag skulle känna av den så mycket men det gjorde jag. Efter att paret paret bredvid var klara var det snart vår tur.
Minns att jag såg kvinnan gå förbi och hon såg ut att må hur bra som helst och såg inte ut att ha ont. Kanske skulle det vara så för mig med? Hoppas! Min sambo får hålla i mig och vägleda mig inne på toan där jag kissar innan ingreppet. De väger mig och sedan går jag in i ett rum med massa trevliga kvinnor och alla vill hälsa på mig och de ser så glada ut. Jag minns att jag kände mig trygg. Skönt!!
Sedan var vi igång, de började med den vänstra sidan då de trodde den skulle kännas "minst" då blåsorna var färre och mindre på den sidan, men ärligt talat så kändes mest där. Skrek AJ och tårarna kom direkt efter. Fick genast mer morfin och sedan gick det faktiskt helt ok. Det hjälpte väldigt mycket när de ökade morfindosen. Visst kände jag av resten av ingreppet/sticken men det var inte så att jag inte klarade av det. Den gulliga Barnmorskan som stod bredvid höll mig i handen genom hela de 15 minutrarna och sambon strök pannan bredvid.
Efteråt körde de in min säng och hjälpte mig upp på den och körde mig därefter in på vårt rum för uppvak. Jag hade SÅ ONT i äggstockarna och buken att jag inte visste inre vart jag skulle ta vägen. Hade hellre gjort om äggplocket som faktiskt gick bra än stått ut med smärtan efteråt!! Värmedynan hade jag både under och efter äggplocket samt att jag fick en voltaren i stjärnan. Bm vände mig på sidan och strax efter däckade jag.
45 min senare väckte sambon mig och tyckte jag borde äta lite. De bjuder oss på smörgås, saft, te/kaffe. Jag fick i mig mackan. Och efter att vart fastande så länge + sovit bara 4 timmar den natten så vart det gott med både mat och sömn!!
Morfinet hade släppt en del ur kroppen när har vaknade och jag ville åka hem och lägga mig i min egen säng. Bm kom in och gav oss informationen kring vaggisarna och en tid för insättning. Hon talade även om att det var 4 ägg som plockare ut. Jag VET att man INTE ska tänka så, men kunde inte låta bli att känna lite besvikelse. Bara 4 ägg??!!! Här ligger jag och kan inte hålla mig, måste ringa in så fort kl slår 14, för att fråga ifall något blivit befruktat. Har vi några frysisar?? Gjorde de verkligen icsi på alla????
Läst så mycket om att folk skriver, kvalitet över kvantitet, och ja, jag håller med om det men man är ju ändå nervös och väldigt orolig...
*Hoppet har dock ej försvunnit*
Vi ska bli föräldrar!!!!