• Petris

IVF 2015 ska vi följas?

Nää usch krya på dig! Ja har åkt på bihåleinflammation men pratat m Huddinge och de va okej att ta antibiotika men då för gravida. Både ja och min sambo låg ju i influensa veckan innan ÄP och de märktes på sperma provet då de annars är fullt normalt men nu va de få och långsamma spermier. Dom fick tydligen göra ICSI.. Så de påverkade verkligen, att han va så sjuk!!! men alla utom 1 vart ju berfuktade så de va bra ändå! Känner du av ngt ännu? Ja har molvärk i magen vet ej om de är bra eller dåligt!? Ska försöka stt inte analysera minsta lilla denna gång. : ) Precis som du skrev att nu kan man inte göra ngt utan de är kroppen som bestämmer om den lilla vill bo kvar eller inte... Vila och drick mkt vätska! Kram

FriidaB skrev 2015-03-07 12:32:54 följande:

Stort Grattis till fin skörd Grynis. :) Bara att hålla tummarna nu..

Själv ligger jag totalt däckad i sängen.. Megaförkylning, huvudvärk och ev tom lite feber.. Känns jobbigt då jag skulle vilja vara på TOPP för att ge vår lillaTuss de absolut bästa förutsättningarna.

Samtidig ekar läkarens ord i huvudet som på något sätt har lugnat mig sedan i torsdags - "Nu finns det absolut ingenting ni kan göra längre, bara vänta och se". Men ack så frustrerande!!

Hoppas ni andra mår bra :)

• Petris

Sova är den bästa medicinen! :) Nej denna gång ska ja inte tjuvtesta.. Ja vet man är livrädd varje gång man går på toaletten.. Inatt vakna ja me ett ryck och flög upp ur sängen, trodde mensen kom men de va den där jäkla lutinus som lura mig! Gråtit floder idag, hopp och förtvivlan varje dag! :( Men man ska ändå va glad att man kommit så här långt och fick tillbaka ett litet embryo, en del kommer inte ens till ET! Skönt att du mår bättre iallafall. :)

FriidaB skrev 2015-03-08 16:52:58 följande:

Idag mår jag betydligt bättre efter att ha sovit non stop i typ 36 h... Har också lite molvärk i magen, precis som du beskriver. . Hoppas så innerligt att detta ska gå bra.. Tänker du testa innan testdag? Jag har plan på att försöka hålla mig men vet inte om jag kommer kunna.. Rädd för att gå på toa och se blod i trosorna. . :(

• Petris

Ja väntan är så dryg! Ja har precis gjort min andra ivf och är på ruvardag 4. Väntade 2 månader till nästa start mellan mina 2 ivfer! Fick inga till frysen då så ja fick göra ett nytt färsk försök. Såg att du går på Huddinge, :) de gör ja me. Håller tummarna för dig! :)

panisette skrev 2015-03-08 17:04:03 följande:

Oj vad mycket som hänt här sedan jag var här sist! Kul att så många delar med sig!

Jag gjorde min första insättning 2 februari, testdag 21 februari. Dock kom min mens redan den 16 så visste att det var kört. Tog ändå testet den 21 (tydligen är det viktigt att man inte testar för tidigt eftersom Ovitrellen kan ge falskt positivt). 

Inget ägg till frysen tyvärr så när nästa mens börjar kör jag igång med sprutor igen, nu lite högre dos.. Hoppas verkligen det går bättre denna gång! Det är så tråkigt att allt tar sån tid, efter negativt test kan man inte köra igen förrän mensen efter, alltså en månad senare. Men men, förhoppningsvis finns det en skatt i slutet :)

• Petris

Ååh va underbart! Grattis till dina ägg. Då fick vi nästan ut samma antal, ja fick ju ut 6 st och 5 vart befruktade och dela sig! Hoppas likaså för dig. :) Skönt de är över nu! :) Kram

Saturnus skrev 2015-03-09 09:55:35 följande:

Nu är äggplocket klart! Jag fick ut 5 ägg! Känner mig så glad och lyckligt lottad. Nu hoppas jag på bättre kvalitet! Nu börjar den nervösa resan över hur många som blir befruktade! Men jag njuter för stunden!

Kram på er allihopa!

• Petris

Ja vi fick lov att göra de denna gång då de va få och långsamma sperimer, legat i influensa så de påverkade sperma kvalitén väldigt mkt.. Har fullt normalt prov annars! Ja hopps hoppas.. :) :)

Saturnus skrev 2015-03-09 16:53:31 följande:

Tack! Jaaaa hoppas på många bra! Ni körde också ICSI?

• Petris

Välkommen! :) Ååh ja vet paniken första gången man ska sticka sig själv... Ja tryckte in sprutan och sen fick ja panik och drog ut den igen haha.. Bra gjort av dig, kommer gå lättare och lättare för varje gång! :) Ja en riktigt berg o dalbana är de verkligen.

Elfia skrev 2015-03-09 20:01:25 följande:

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

• Petris

Va spännande! :) Ja tyckte inte de gjorde ont. Kommer gå jätte bra! :) Lycka till. :)

Magda 01 skrev 2015-03-10 05:42:34 följande:

Hej

Klockan 8.15 ska jag ta ut ägg

Jag hoppas på många ägg

Jag är så nervös att det ska göra ont

• Petris

Haha ja panik! :) Jag är inne på min andra ivf och ruvar just nu,är på ruvdag 5 idag! :):) Haft molvärk i magen sen ruvdag 2-3 och lite små ömma bröst. Tror de är lutinus som spökar! vilken klinik går du på? :)

Elfia skrev 2015-03-09 23:02:50 följande:

Tack så mycket :)

Hahaha, låter som någonting jag skulle gjort. Jag vågade faktiskt inte ta den på mig själv, kändes ju helt absurt liksom. Går inte riktigt in i hjärnan att man ska sticka sig själv med en nål haha. Skrek på sambon några gånger (utav ren panik) men han var så duktig så. Spännande att se ifall det blir lika dramatiskt imorgon kväll ;)

Hur går det för dig? Är du under pågående IVF behandling med? (Har ej läst ovanstående inlägg)

• Petris

Bra du är positiv! :) Jag går på Huddinge i Stockholm, ja har oxå hört att man får göra upprepade behandlingar innan man lyckas men för vissa går de på första! Vilket ja håller tummarna att de gör för dig . :) Första ivfen gick allt bra, fick ett topp ägg, 10 poäng av 10 enligt läkaren, men tyvärr ville de inte fästa. Fick mens på ruvdag 9 och inga till frysen så fick göra ett helt nytt färsk försök. Ja vi hoppas så att lilla mini som vi kallar den vill stanna kvar där inne. :) Är en riktigt berg o dalbana denna resa och ja tycker alla som går igenom de här är riktiga kämpar! <3 Försök hitta på roliga saker under resans gång, När har du planerat äggplock? :)

Elfia skrev 2015-03-10 11:01:37 följande:

Åh, så spännande :) Önskar dig all lycka och håller tummar och tår att det tar sig denna gång. Får jag lov att fråga hur det gick på första IVFen?

Man har ju läst om att det är ganska vanligt att man får göra fler. Men jag har även läst att det finns de som det gått för på första försöket. Jag är nervös och hoppas innerligt att vi är en av de. Känner bara att den psykiska biten är sååå jobbig!! (Är trots allt positiv fastän det alltid inte är så enkelt)

Jag går på Sahlgrenska i Göteborg. Du? :)

• Petris

Men usch! :( känner så med dig. Hoppas de är ett super ägg. :) styrke kram till dig.

Saturnus skrev 2015-03-10 13:02:38 följande:

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?