• Petris

IVF 2015 ska vi följas?

Tack snälla du! :) Jag har endometrioscystor så för att komma åt äggen som låg bakom cystan så fick den lov att punkteras. Hade bara den vanliga bedövningen som man får i slidväggen innan plocket och massa morfin då såklart! :) men de gjorde förbaskat ont ändå.. Skrek rakt ut! Annars va de helt smärtfritt själva plocket. Droppen fick jag pga att de inte ska bli någon inflammation. Ååh hoppas du harasss fina blåsor! :) kram och lycka till

Saturnus skrev 2015-03-03 20:37:02 följande:

Grattis alla till bra äggplock med många ägg!!

Varför punkterar man en cysta? Hur gick det, blev du bedövad? Varför behövdes dropp? Håller tummarna för många befruktade ägg. I morgon ska jag på första vul. Kram

• Petris

Va duktigt du är som orkar jobba såhär dagen efter! Själv är ja hemma idag, skulle ta de lugnt ett par dagar tyckte dom eftersom dom punktera cystan.. Jobbar i vården så har inte direkt något stillasittande jobb!!! Förra ivfen plockades 5 ägg, 1 va omoget så 4 vart befruktade och 3 st delade sig men tyvärr fick ja inget till frysern men fick tillbaka ett 4 celligt 10 poängs ägg. :) Ja verkligen nervöst denna väntan!!!!

FriidaB skrev 2015-03-04 12:22:23 följande:

Tack till alla :) Aj, ont med cystor!! Får jag fråga hur gick det på ditt första försök? Hur många blev befruktade?

Är på jobbet nu och försöker stå ut... lite smärtor som kommer och går.. Ser med spänning fram emot morgondagen däremot :)

• Petris

Förra gången hade ja 9 -10 äggblåsor och de dom fick ut då va 6 st men 1 var omoget, kommer inte ihåg vilken storlek dom va på! Denna gång hade ja 8-9 äggblåsor och fick ut 7 ägg var av 1 som va omoget, på vul mätte dom blåsorna 2 st på 19 och resten varierande mellan 8-14.. Detta va på fredagen och läkaren sa att ÄP blir måndag eller tisdsg han ville diskutera m dom andra läkarna, dom ringde mig fredag eftermiddag och sa att vi tycker dom som är på 8 ska få en chans att växa till sig så ja fick plocket en dag senare, på tisdagen. Ägglossnings sprutan tog ja på söndagen och plockades på tisdagen! Alla småblåsor hade växt på sig,över 10 sa dom på Huddinge att dom måste va för att kunna plockas.. Hur många blåsor hade du igår och vilken storlek va dom på!? Idag får ja veta om ja blir ruvare eller inte.... Igår ringde ja och kolla om de blivit befruktade och de hade dom! :) av 6 ägg så är 5 befruktade. :) Nu ska dom bara dela sig oxå, så många jobbig steg i denna process! Kram

Saturnus skrev 2015-03-04 23:41:28 följande:

Till alla här

Hur stora var era ägg vid VUL? Vilken stl vill era läkare att dom ska komma upp i? Förklara gärna när ni fick ta otrivelle efter stl & dagen för VUL.

Tacksam för svar.. Kram

• Petris

Men mina som låg på 8 hade vuxit på sig till 12 och dom plockades och fanns ägg i. :) tror absolut dina växer på sig. Håller tummar och tår att de ser bra ut imorgon för dig! :) Tyvärr ledde mitt 10 poängsägg till gradivitet och har inga barn sen tidigare! Hat du barn? Har haft 2 gradiviteter i ett snabbt förhållandet 2007-2008 men mer abort! Huddinge har inte ringt ännu och ja ska va där 13:15 för insättning... Så nervös så ja spricker!!!

Saturnus skrev 2015-03-05 10:35:11 följande:

Jag hade:

2 x 14-15

2 x 11-12

1 x 10

och några under fem. Ett vul kvar i morgon & Äggplock blir på måndag om jag inte avbryter. Drygt när man bara har en chans kvar. Vill så gärna ha flera för att öka chanserna o få något till frysen. Jag vet ju att flera faller bort under processens gång!

Ditt 10 poängs ägg blev ingen graviditet eller har du barn sedan tidigare? Håller tummarna för att alla fem delas fint!!

• Petris

Ja ringde igår och frågade om dom hade blivit befruktade och då sa hon att ett va omoget! Nu ruvar ja på en liten 4 cellig ärta. :) : ) 5 ägg befruktades och delade sig så nu får vi se om ja får något till frysen. Hur har de gått för dig : ) :) kramar

FriidaB skrev 2015-03-05 12:50:42 följande:

Petris, fick du reda på en gång om det fanns några som var omogna? Till mig sa dom bara att man inte kan se det än... Men får snart reda på hur det gått, ska dit om en timme :) Då är vi ju nästan exakt på minuten. . hihi

Saturnus, med mig pratade dom ingenting om vilken storlek dom bör vara eller ens vad jag hade.. Jag frågade iof inte heller utan nöjde mig med att dom verkade nöjda :) Håller verkligen tummar och tår för dig!!

Nervöööös är bara förnamnet :o)

• Petris

Ååh va underbart! Grattis :) fick ju oxå 5 befruktade. :) va fick du för test dag? Ja har den 21/3 och ja tänker inte tjuvtesta. :) :)

FriidaB skrev 2015-03-05 16:56:50 följande:

Jag går också och ruvar på ett "perfekt" litet 4-celligt embryo :) :) Fick ju ut 10 ägg. 3 omogna och sedan fem befruktade. Hoppas såklart också på att få en eller två till frysen men det återstår att se..

Vill så gärna att detta ska gå bra så att det gör ont i hela hjärtat..

Hur går det för er andra? Kraam!

• Petris

Vad skönt att de gick bra! : ) 12 ägg är ju jätte bra. :) :) Ja ruvar på här hemma, de lutinus är inge vidare mysigt att ta.. Bläää!! Ja har inte haft ont alls efter äggplocket så de va jätte skönt, hade ju fruktansvärda smärtor vid mitt förra äggplock! Grattis till en fin skörd. Blir de ET för dig på måndag?

Grynis skrev 2015-03-06 13:23:58 följande:

Då var äggplocket gjort och det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. Underbar personal som verkligen var lugna och metodiska under hela proceduren.

12 ägg fick dom ut och målet är att odla till blastocystor så nu är det bara att hoppas att det blir så.

Hade lite mensvärksliknande smärtor efterråt men är nu helt smärtfri. Kan ömma till lite när jag är uppe och går men annars mår jag jätte bra :)

Hur går det för er andra?

Kram

• Petris

Håller tummarna! Ja fick oxå va ensam på min förra ET då min sambo hade viktigt möte. Ja massa trosskydd är att rekommendera. :) :)

Grynis skrev 2015-03-06 14:18:06 följande:

Dom hoppas på 5 dagars så än så länge blir det på onsdag, men blir det 2 dagars blir det på söndag och blir det 3 dagars är det måndag som gäller.

Jag hoppas på onsdag fast då får jag göra insättningen själv då min man har en viktig kurs han inte kan lämna återbud till. Men dom lovade att han skulle få ett foto på embryot om det blir på onsdag :)

Jag ska börja lutinus imorgon och dom sa att det kommer gå åt många trosskydd ;)

• Petris

Åååh men de är ju helt underbart! :) :) Håller tummar och tår att liten vill stanna. :) Grattis!

Lisa 236 skrev 2015-03-07 18:06:57 följande:

Hej på er tänkte bara berätta att vi gör vår 14 insättning och varit gravid 10 ggr förrut utan att det blivit barn och så dök detta upp idag på Rd 6

Får bara hoppas denna håller i sig denna gång..... Så glad

• Petris

Hej och välkommen! :) va spännande, ja går oxå på Huddinge. :) gjorde ÄP i tisdags och ET i torsdags så här ruvas de för fullt. Lycka till på tisdag, ja har blivit väldigt bra bemött där och barnmorskorna är helt underbara. :)

Magda 01 skrev 2015-03-07 18:49:32 följande:

Hej tjejer

Jag hoppar in här

Jag och min man har försökt i 2 år utan att jag har blivit gravid

Nu har vi börjat med ivf behandling på Huddinge sjukhus

På tisdag blir det äggplockning :) jag har 17 blåsor

Jag har 1 på 18 och dom andra ligger på 14 och 9

Jag hoppas dom andra kommer ligga på 17 så dom kan ta ut mer ägg

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?