• Grynis

IVF 2015 ska vi följas?

Hej alla.

Har testdag imorgon och nu ikväll har jag fått lite brunaktiga flytningar :(

Ska man fortsätta med lutinus och testa imorgon eller ska man ge upp och inse att det är kört.

Så tråkigt, mensen är 2,5 dagar sen och den brukar vara som en klocka.

Har 2 ägg i frysen men hade hoppats på det 12 celliga ägget dom förde tillbaka på dag 3. :(

• Grynis

Jag och min man tolkar detta som att jag är gravid :)

Har bruna flytningar men Carlandiska sa att det är normalt då jag inte har mensvärk.

• Grynis

http://www.familjeliv.se/user/gallery/view/5243487#

Har lagt upp bilden på min profil, testar att lägga in adressen så kanske bilden syns.

• Grynis
    Petris skrev 2015-03-22 10:51:58 följande:

Usch detta misslyckadet känns mer en försts ivfen ja gjorde! varit vaken hela natten m magsmärtor från hell och blöder jätte mkt och känns som slaktarknivar rakt in i magen.Blir in till gynakuten nu och kolla upp va som är fel.. Har ju endometrios och dom punktera ju en cysta på ÄP så misstänker att de hänt nått därinne... Suck säger ja bara!! :(

Kram
  • Grynis
    Magda 01 skrev 2015-03-22 15:31:48 följande:

Det känns som det är kört den här gången

Fick en blödning i morse :(

Har så ont nu i äggstockarna

När jag torkade mig så kom det rött slem ut

Förlåt uttrycket

Kram
  • Grynis

Flytningarna har gått över till en sparsam blödning. Kommer endast när jag varit på toaletten samt när Lutinusen rinner ut, sorry för beskrivningen..

Pratat med Carlandiska som tyckte jag ska avvakta och testa igen på onsdag och fortsätta med lutinus trots blödning.

Testade idag och fick positivt men det var svagare. Testade även med 2 stickor från testlagret där ena blev väldigt svag positivt och den andra negativ.

Bara att inse att det är kört :(

Så det blir ett nytt försök efter nästa mens som kommer i april. Tur att vi har 2 ägg i frysen.

• Grynis
    Magda 01 skrev 2015-03-23 09:55:19 följande:

Ringde och pratade med bm det är kört

Ingen bebis den gången :( inga ägg i frysen häller

Bara börja om med allt nästa mens :( :(

Jag är inte stark i dag bara tom

Stor kram!
  • Grynis
    Solros79 skrev 2015-03-23 11:54:41 följande:

Hej allihopa,

Måste bara få skriva av mig...är så frustrerad  Sambon och jag väntar på att få komma till Huddinge för IVF. Fick första brevet som bekräftade att de hade tagit emot remissen. I brevet stod det att det tar mellan 4-6 veckor att få att få remissen bedömd....nu har det går över 6 veckor och inget händer!

Min sambo ringde idag och de sa att de tyvärr ligger efter och att de inte har hunnit med....blir så ledsen!

Vi vet inte ens om vi får stå i kön eller inte....att det ska behöva ta så lååång tid för att ens komma till första steget. Jag vet att de säkert gör sitt bästa och är underbemannade men vi då? De måste väl veta eller ana hur man själv mår när man är i den här sistsen? att varje dag känns som år?! Att man får använda all styrka man har för att inte ge uppp och orka vänta.....Det gör ont i mig varje dag, varje timme.....men jag slår bort och det försöker tänka på annat....

Vi får redan vänta så mycket på vår mirakel.....önskar bara att man inte gjorden den väntan ännu värre.....

Förstår din frustration. Vi gjorde utredningen via landstinget. Vi fick tid ett par veckor efter vi kontaktade dom. Utredningen plus kontraströntgen var klar på en månad. Då vi har barn på varsit håll sen innan fick vi ingen hjälp via landstinget utan sökte privat. Tog 1,5 månad innan första besöket som var i februari och i slutet på februari började jag med hormonbehandling och
  • Grynis

Inlägget åkte iväg innan jag skrivit färdigt.

Gjorde äggplock och insättning nu i mars. Tyvärr så ville inte den lilla knodden stanna kvar.

Så mitt råd är att söka privat, då slipper man oftast dessa långa väntetider som är så jobbiga.

Lycka till!

• Grynis
    Solros79 skrev 2015-03-23 14:40:54 följande:

Tack för tipset! Det är det som är grejen....känslan att av inte kunna ha kontrollen och att det blir massa onödigt väntande.....

Hur menar du privat? Vi var på en privat klinik men som samarbetar med landsstinget...de var dem som skickade vår remiss till Huddinge...

Ibland önskar jag att vi hade pengar över....då kanske det skule gå fortare bara för att man betalar  för det själv ......

Maktlösheten är stor.....jag tror att många inte riktigt förstår hur mycket man lider när man längtar så mycket som vi gör...det är hjärskärande....

Men som sagt...jag hittar styrkan att komma igen varje dag och inte ge upp hoppet...tänker att det kunde ha varit ännu värre

Söker man privat och bekostar behandlingen själv så går det mkt fortare. Men tyvärr har ju inte alla den möjligheten. Vi bekostar våran behandling själva och är så tacksam att vi kan göra det. Och efter det dåliga bemötandet vi fick inom landstinget när vi gjorde utredningen så har både jag och min man sagt att även om vi hade fått det betalt av landstinget så hade vi ändå valt att gå den privata vägen och betalat.

Våran klinik samarbetar bara med andra privatakliniker vilket underlättar för oss som har 30 mil till kliniken. Så alla ultraljud gör vi på en privatklinik på hemmaplan.
  • Grynis
    Lotten skrev 2015-06-09 21:17:43 följande:

Hej! Igår fick vi veta att vi blir uppsatta på kö för ivf. Första besöket tidigast i höst. Ni som gjort det första besöket. Hur lång tid tog det från första besök till äggplock?

Vi gjorde utredningen via landstinget i nov-14 men där slutade dom ta patienter som får bekosta behandlingen själva så vi sökte till ett privatsjukhus. Ringde dom i mitten av december, fick tid i början på februari och gjorde äggplock i mars.

Så här gick det undan vilket är en av alla fördelar med att gå privat. :)
  • Grynis
    Lotten skrev 2015-06-10 10:46:42 följande:

Okej, men hur många besök blev det ungefär? Fick du prata med din chef om att du skulle vara borta och genomgå detta eller hur gjorde du? :)

Vi var på ett info/ bedömningssamtal där vi skrev kontrakt på behandlingen. Sen genomgick jag hormonbehandling, gjorde ett UL på hemmaplan, åkte tillbaka till kliniken för äggplock. 3 dagar efter äggplocket återförde dom embryot. Så totalt 4 besök om man räknar med UL på en privatklinik där vi bor. Tyvärr så fick jag missfall så det har blivit en vända till ner till kliniken för ett FET.

Jag är hemmafru så jag behövde inte tänka på att informera någon chef. Min man har dock varit öppen med sin chef att vi skulle göra ivf.
  • Grynis
    Lotten skrev 2015-06-16 12:36:16 följande:

Okej, ja det lär nog bli ngt sådant här med. Hade jätteont vid spolning och misstänker att äggplock lär göra lika ont eller ondare.

Vi har inte hört något ännu. Hoppas det kommer brev på posten om tid snart.

Kram

Jag har bara gjort kontraströntgen av äggledarna där dom även spolade rent något som satt ivägen och tyckte inte att det gjorde så ont.

Äggplocket gjorde inte alls ont, lokalbedövningen kändes som när man får tandläkarbedövning ungefär. Sen kände jag ingenting utan somnade nästan under äggplocket. Fick halva doser med morfin då jag inte gillade känslan morfinet gav men tyckte det var så gott som smärtfritt. Hade som kraftig mensvärk efter äggplocket men det släppte inom en timme och redan dagen efter åkte jag och maken ut och shoppade.

Lycka till :)
  • Grynis
    89Madeleine skrev 2015-06-17 12:10:38 följande:

Började blöda nu på ruvardag 8 :(

BIM är inte förrns på fredag och jag tar dessutom Lutinus som ska kunna fördröja mensen! :( Så kommer den tidigare istället!

Fjärde gången åt h*lvete då :(

Nej, vad tråkigt :(

Kram
  • Grynis
    Blomster84 skrev 2015-06-18 22:34:26 följande:

Är på rd 5 med en blasto, men har börjat få rosa flytningar. Borde vara för tidigt för mens. Är bara på CD 23. Har gjort ostim fet. Någon som vet nåt?

Vi fick info om att det är vanligt med blödning i början av en graviditet. Stod även att man skulle testa på testdagens även om man fått blödning.

Håller tummarna!
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?