• Grynis

IVF 2015 ska vi följas?

Nu är sista sprutan tagen så nu är det nära :) Otrivellen eller hur det nu stavad ;) kändes ingenting utan var den lättaste av alla sprutor.

Nu är det bara äggplocket på fredag kvar och är så glad att jag fixade alla dessa sprutor på egen hand med stöd av min make som varit med och räknat till 10 för varje spruta.

Hur går det för er andra?

Kram

• Grynis

Då var äggplocket gjort och det var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara. Underbar personal som verkligen var lugna och metodiska under hela proceduren.

12 ägg fick dom ut och målet är att odla till blastocystor så nu är det bara att hoppas att det blir så.

Hade lite mensvärksliknande smärtor efterråt men är nu helt smärtfri. Kan ömma till lite när jag är uppe och går men annars mår jag jätte bra :)

Hur går det för er andra?

Kram

• Grynis
    Petris skrev 2015-03-06 14:10:22 följande:

Vad skönt att de gick bra! : ) 12 ägg är ju jätte bra. :) :) Ja ruvar på här hemma, de lutinus är inge vidare mysigt att ta.. Bläää!! Ja har inte haft ont alls efter äggplocket så de va jätte skönt, hade ju fruktansvärda smärtor vid mitt förra äggplock! Grattis till en fin skörd. Blir de ET för dig på måndag?

Dom hoppas på 5 dagars så än så länge blir det på onsdag, men blir det 2 dagars blir det på söndag och blir det 3 dagars är det måndag som gäller.

Jag hoppas på onsdag fast då får jag göra insättningen själv då min man har en viktig kurs han inte kan lämna återbud till. Men dom lovade att han skulle få ett foto på embryot om det blir på onsdag :)

Jag ska börja lutinus imorgon och dom sa att det kommer gå åt många trosskydd ;)
  • Grynis
    Saturnus skrev 2015-03-07 00:04:11 följande:

Wow 12 ägg grattis! Hoppas på många befruktade.

Jag var på mitt andra vul idag och blev glad för mina fyra ägg. 2 x 17,5 och 1 x 15,5 och 1x 14,5 så någorlunda jämna. Nu hoppas jag att alla blir mogna o i allafall tre befruktade. På måndag gäller det!

Håller med ogillar lutinus. Äckligt o sedan mår jag sådär av det!

Håller tummarna för många pluss i mars & barn 2015!

Håller tummarna för dig :)

Har tagit andra tabletten med lutinus och än så länge är det inte så farligt, men ju fler man har använda ju kladdigare kommer det väl att bli ;)
  • Grynis
    FriidaB skrev 2015-03-07 12:32:54 följande:

Stort Grattis till fin skörd Grynis. :) Bara att hålla tummarna nu..

Själv ligger jag totalt däckad i sängen.. Megaförkylning, huvudvärk och ev tom lite feber.. Känns jobbigt då jag skulle vilja vara på TOPP för att ge vår lillaTuss de absolut bästa förutsättningarna.

Samtidig ekar läkarens ord i huvudet som på något sätt har lugnat mig sedan i torsdags - "Nu finns det absolut ingenting ni kan göra längre, bara vänta och se". Men ack så frustrerande!!

Hoppas ni andra mår bra :)

Hoppas att du snart mår bättre.

Förstår att väntan är jobbig. Jag kommer nog att klättra i taket av otålighet sen.
  • Grynis

Idag fick jag tillbaka ett jättefint embryo :) Så nu hoppas jag att allt går vägen.

Fick en liten brunaktig flytning men det borde ju vara pga att dom varit där och "donat"

Och hur går det för er andra?

Kram

• Grynis
    Saturnus skrev 2015-03-10 13:02:38 följande:

Idag känns livet svart. Endast ett ägg befruktades. Känns fördärvligt! Sista försöket och jag vet inte om jag har råd med flera försök :( Vet att det kan räcka med ett men det känns fördärvligt. Så litet hopp kvar!

Förstår att det känns tungt. Håller tummarna för att allt kommer att gå bra.

Kram
  • Grynis
    Magda 01 skrev 2015-03-10 13:27:33 följande:

Hej nu är jag hemma igen

Det är jätte bra personal i Huddinge

Dom fick ut 8 fina ägg :) jag tyckte det gjorde ont har som kraftig mensvärk nu

Blir att vila sig i Dag

Jag ska tillbaka på torsdag :) spännande jag hoppas det blir befruktning nu

Ps jag har fixat en hemlig Fb grupp

Om någon vill komma in så skicka ert namn så tar jag in er :)

Grattis till dina ägg :)

Vila så mkt du kan, det behöver man.

Jag hade ont i ca 30 min efter ingreppet men sen släppte det och jag var bara lite öm i magen. Det enda jag kände var lokalbedövningen att det spände lite när dom satte den. Sen gjorde nog morfinet sitt för jag kände inte ett dugg :)
  • Grynis
    Elfia skrev 2015-03-09 20:01:25 följande:

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

Skönt att få komma igång med allt. Jag var jätte nervös inför första sticket men sen går det som en dans man vänjer sig fort :)

Lycka till! :)
  • Grynis
    FriidaB skrev 2015-03-10 12:30:18 följande:

Åh grattis Grynis, började just fundera hur det gått för dig :) Blödning samma dag dom ET är nog verkligen inget att hänga upp sig på.

Jag ruvar på.. Precis som Petris beskrev det så har jag också lite molande värk i magen och lite öm i brösten. Igår hade jag ingen aptit alls..

Åh.. hoppas så att detta tar sig nu.. Går inte att beskriva alla känslolägen som jag går igenom just nu..

Kram på er :)

Nu är det bara att vänta och hoppas att allt går som planerat :)

Har 4 ägg som långtidsodlas så förhoppningsvis får vi även till frysen för ev syskon längre fram :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?