• Grynis

IVF 2015 ska vi följas?

God kväll.

Ikväll gjorde Orgalutranen faktiskt ont att ta och det svider mer för varje dos. Glömde även idag att ha öppningen på nålen uppåt vilket kanske var därför det gjorde ont att ta den plus att det blödde lite efteråt. Kanske nöp för hårt i magen och det var därför det gjorde ont när jag tog den? Men nu är det tagen och det är inte många sprutor kvar nu. Ska på ultraljud imorgon och får senare på dagen svar när jag ska ta den sista sprutan som ska få äggen att mogna.

• Grynis
    FriidaB skrev 2015-02-26 21:57:21 följande:

Håller med dig Grynis, den svider ganska ordentligt. Har läst lite i tråden och vi verkar ligga på exakt samma dagar :) Första gången för mig så det nytt med allt.. Och många tankar som snurrar..

Lycka till imorgon, så hoppas vi det ser fint ut för oss båda :)

Är första gången för mig med och vi verkar ha samma datum på både ultraljud och äggplock :)

Har också mängder av tankar och funderingar så det är perfekt att ni finns som man kan bolla sina funderingar med :)

Lycka till imorgon!

Kram
  • Grynis
    Elfia skrev 2015-02-26 22:34:35 följande:

Kan du förklara det där för en som är helt ny med detta och fattar 0 :/ Hur räknar du nu? Sprutdag 7? Men tredje dagen? Två sprutor?

Jag väntar på mitt möte som är nästa gång förhoppningsvis får jag lite mer klartecken med allt detta hehe.

Jag kör den korta varianten och började med en spruta som heter Gonal-F. När jag var på sprutdag 4 med Gonalen så tillsatte jag ytterligare en spruta som heter Orgalutran. Så jag är idag på sprutdag 7 (totalt sen start) men tredje dagen med 2 sprutor. Förhoppningsvis är det inte så många dagar kvar innan jag får sluta med dessa två och istället ta den sprutan som ska få äggen att mogna inför äggplocket.

Hoppas att du fick lite klarhet :)
  • Grynis

Nej vad tråkigt att höra Madeleine. Stor kram!

Var på ultraljud och äggblåsorna var bara runt 10mm så jag har fått ökad dos och äggplocket är framflyttad till onsdag istället för tisdag.

Dom slutade räkna äggblåsor när dom kom till 40 så förhoppningsvis blir det många fina ägg att befrukta :)

• Grynis

Hoppas att dom växer på sig nu. Har fått höjd dos så dom ska få mer hjälp på traven.

Hade varit skönt att fått sluta med sprutorna när man trode men nu får jag stå ut lite extra. Orgalutranen är den som känns jobbigast att fortsätta med. Testade dock att vinkla den lite idag men det hjälpte inte utan snarare stack jag lite för högt upp då nålen hamnade lite för nära huden så idag kände jag luften från sprutan bubbla under tummen där jag nöp ihop magen. Får försöka att inte ha så bråttom när jag tar den.

Men förhoppningsvis så tar kroppen ändå åt sig av Orgalutranen fast den hamnade precis under huden.

Skönt att du fick behålla din plocktid :)

• Grynis
    Saturnus skrev 2015-02-27 21:44:57 följande:

Hej!

Hoppar in här. :) Jag startar mitt tredje försök i morgon. Byter medicinering från Gonal till Menopur. Någon fler som bytt o fått flera befruktade ägg? Någon fler som startar behandling i dagarna?

Lycka till alla i tråden!

Hej och välkommen :)

Har ingen erfarenhet av medicinbyte då detta är mitt första försök så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med den fråga.

Lycka till! :)
  • Grynis
    FriidaB skrev 2015-02-27 21:54:49 följande:

Haha... ja håller med, verkligen många!! På mig mätte dom 10 st, mellan ca 10 o 14 mm.. och sen några små som ev hinner växa till sig.?

Känns så konstigt att det är igång nu och att det tom närmar sig.. Det finns en sån stor längtan samtidigt som jag knappt vågar hoppas.

Skönt att det gick bra idag :)

Jag hoppas att mina växer till sig nu så vi slipper flytta fram det ännu mer. Man är ju så nära nu och vill ha äggplocket gjort.
  • Grynis

Spännande att få ta ägglossningssprutan :)

Jag hoppas jag tagit mina sista idag och att nästa spruta blir ägglossningssprutan.

Dock droppade det lite om Orgalutranen idag när jag drog av skyddet så jag hoppas att det inte var så mkt så äggen lossnar i förtid :/

Ska på nytt ultraljud imorgon och hoppas att äggplocket blir på onsdag.

• Grynis
    Petris skrev 2015-03-01 23:26:49 följande:

Hoppas de går bra imorgon på vul och att äggplocket blir på onsdag! :) Ja börjar bli lite smått nervös nu,men de gick ju bra förra gången så ja får hoppas på att de gör de nu med! :)

Ultraljudet gick bra och dom hade växt på bra. Äggplock blir först på fredag så 2 dagar till med dubbla sprutor och på onsdag kl: 19:30 ska ägglossningssprutan tas :)

Är nära nu och det börjar bli lite nervöst. Fast jag är mer nervös för medicinen man ska få än själva äggplocket.

Kram
  • Grynis
    FriidaB skrev 2015-03-03 14:28:18 följande:

Äggplockningen gick bra. . blev otroligt fint omhändertagna på kliniken :) Kände inte särskilt mycket under plocket men är lite öm och svullen i magen nu samt lite molande värk.. Drömde mardrömmar inatt om att Äggblåsorna inte innehöll några ägg, inte en enda av dom.. Men ut kom 10 ägg totalt.

Nu återstår det att se om dom är mogna, sen om dom lyckas bli befruktade och tillsist att dom celldelar sig fint. Denna eviga väntan.

Hur har det gått för dig Petris? :)

Åh vad roligt att dom fick ut så många ägg :)

Håller tummarna att allt går bra.

Kram
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?