• Petris

IVF 2015 ska vi följas?

Va härligt att du är ruvare, grattis! :) Ja hade fruktansvärda smärtor efter ÄP min förra ivf då båda äggstockarna va väldigt förstorade. Kunde knappt röra mig på ett par dagar,hoppas verkligen att ja slipper den smärtsan denna gång!!!

Lantlollan skrev 2015-02-25 22:23:28 följande:

För oss går det okej. Min vänsta äggstock är lite förstorad efter plocket och jag har lite besvär av den (vaknade av smärta inatt), men förhoppningsvis lägger det sig.

Idag fick vi tillbaks ett fint embryo som var väl godkänt på alla kriterier (skolboksexemplar, kallade läkaren det). Men man ska ju inte hoppas för mycket för det. Fem embryon gick vidare för långtidsodling, varav tre var fina. Läkaren hoppades att vi skulle kunna få 1-2 blastisar till frysen, men det återstår att se.

Har fått testdag så långt fram som den 15/3?! Det är 21 dagar efter äggplock och 19 dagar efter ET. Dryg väntan.

• Petris

Då ligger vi ungefär lika. :) Har du mått bra under behandlingen? Gör du långa eller korta protokollet? Ja är på dag 8 med sprutorna och ska in på vul på fredag, ser allt bra ut så är de planerat äggplock på tisdag,kör på långa protokollet! Är min andra ivf och ruvandet va nog de värsta tyckte ja.. Man får försöka göra massa saker så tiden går, precis som du skriver hopp och förtvivlan!

FriidaB skrev 2015-02-25 22:23:23 följande:

Hej på er. Så roligt att få läsa om andra som är i samma sits och är i startgroparna för sina behandlingar.

Jag och sambo är mitt inne i vårt första IVF försök. Dag 6 med sprutor. Hade ultraljud idag och ska tillbaka på fredag. Prel. äggplock på tisdag. Måste vara fruktansvärt långa dagar att gå och ruva?! Det bävar jag nog mest inför - hopp och förtvivlan.

Ta hand om er allihopa :)

• Petris

Skönt att du mår bra! :) Ja magen är lite svullen och bubblig, imorgon ska ja på mitt första vul för koll av äggblåsor. Lite nervös m tanke på att ja har låg äggreserv. Hur många äggblåsor Hade du på ditt vul? Vilket sjukhus/ privatklinik går du på? :)

FriidaB skrev 2015-02-26 06:02:59 följande:

Vad roligt :) Ja, jag mår bra.. inga konstigheter alls förutom lite bubblig och svullen i magen. Kör korta protokollet.. :)

• Petris

Åååh hoppas verkligen att de inte är mensen på G! Ja störtblödde vid min förra ivf direkt som misslyckades. Man kan ju ha lite små blödningar vid gradivitet. Ja håller tummar och tår att de ska gå vägen, och att du slutar blöda.Stor kram.

89Madeleine skrev 2015-02-26 09:33:14 följande:

Ruvardag 13 nu och igår kväll kom det 2 små bloddroppar och idag kommer det bruna flytningar...

Nu är det väl kört :(

• Petris

De stämmer! :) :) de är inte lutinusen som spökar.. Wow va roligt! :) :) Grattis! :) kramar

89Madeleine skrev 2015-02-26 11:28:51 följande:

Testade nu fast jag redan kissat kl 7 i morse.

Har testdag på söndag.

Kan detta stämma?? Eller är det Lutinus som jag tog i morse vid 7 som spökar??

• Petris

Gick de bra på vul idag? Hur många blåsor hade du? Har oxå varit på vul idag och på tisdag blir de ÄP. :) Vi går på Huddinge Stockholm! Kram

FriidaB skrev 2015-02-26 19:13:11 följande:

Petris jag går på fertilitetscentrum i Stockholm.. Ska på ultraljud imorgon igen och får kolla antal Äggblåsor då :) Vart går ni någonstans?

Stort grattis Madeleine till +. Jobbig väntan bara..

Elfia idag går jag in på sprutdag 7. Dvs tredje dagen med två sprutor.. Nervös inför tiden som väntar...

• Petris

Men hjälp vs många haha! Ja va så nöjd m mina 8 och att ja fick gå vidare med äggplock på tisdag. :) 3 st ör tydligen gränsen på om man får göra ÄP eller inte. Ja skullr först ha på måndag men dom ville att några skulle hinna växa på sig lite. Hade 6 st mellan 12-19 mm och dom andra 2 va på 8-10 mm. :) stort lycka till på omsdag! :) :)

Grynis skrev 2015-02-27 14:13:44 följande:

Nej vad tråkigt att höra Madeleine. Stor kram!

Var på ultraljud och äggblåsorna var bara runt 10mm så jag har fått ökad dos och äggplocket är framflyttad till onsdag istället för tisdag.

Dom slutade räkna äggblåsor när dom kom till 40 så förhoppningsvis blir det många fina ägg att befrukta :)

• Petris

Ja nu är de nära! :) De blir helt plötsligt så verkligt när de närmar sig. De va ju bra antal m blåsor : ) förra äggplocket kände ja ingenting under ingreppet men efteråt hade ja väldigt ont. Är inte lika nervös nu som på första nu när ja vet hur allt går till. :) ja jade oxå några små som förhoppningsvis växer till sig tills på tisdag! :) Idag bröt ja ihop under vul för dom sa att ja hade en sån " vacker livmoder slemhinna" haha alltså dessa hormoner och m allt som man går igenom så blir man lite känslig! :) :)

FriidaB skrev 2015-02-27 21:54:49 följande:

Haha... ja håller med, verkligen många!! På mig mätte dom 10 st, mellan ca 10 o 14 mm.. och sen några små som ev hinner växa till sig.?

Känns så konstigt att det är igång nu och att det tom närmar sig.. Det finns en sån stor längtan samtidigt som jag knappt vågar hoppas.

• Petris

Välkommen! : ) Nej ja har inte heller några erfarenheter om de. Gör min andra ivf men går på samma medicinering som försts ivfen. Menopur och synarela! :) Jag har kört långa protokollet sen 25/1 så har hållit på ett tag. ÄP på tisdag! :)=74935206][quote-nick]Saturnus skrev 2015-02-27 21:44:57 följande:[/quote-nick]

Hej!

Hoppar in här. :) Jag startar mitt tredje försök i morgon. Byter medicinering från Gonal till Menopur. Någon fler som bytt o fått flera befruktade ägg? Någon fler som startar behandling i dagarna?

Lycka till alla i tråden!

[/quote]

• Petris

Usch för dom där jäkla sprutorna! :( ja böir alldeles blå på magen av alla sticken. Råka sticka i ett blodkärl idag, de gjorde lite ont! Känns som en evighet tills man sprutat in allt. Ja går ju på hög dos 412,5. Förstår att man blir besviken man vill ju bara ha de där ÄP över.

Grynis skrev 2015-02-27 21:50:11 följande:

Hoppas att dom växer på sig nu. Har fått höjd dos så dom ska få mer hjälp på traven.

Hade varit skönt att fått sluta med sprutorna när man trode men nu får jag stå ut lite extra. Orgalutranen är den som känns jobbigast att fortsätta med. Testade dock att vinkla den lite idag men det hjälpte inte utan snarare stack jag lite för högt upp då nålen hamnade lite för nära huden så idag kände jag luften från sprutan bubbla under tummen där jag nöp ihop magen. Får försöka att inte ha så bråttom när jag tar den.

Men förhoppningsvis så tar kroppen ändå åt sig av Orgalutranen fast den hamnade precis under huden.

Skönt att du fick behålla din plocktid :)

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?