• FriidaB

IVF 2015 ska vi följas?

Tack till alla :) Aj, ont med cystor!! Får jag fråga hur gick det på ditt första försök? Hur många blev befruktade?

Är på jobbet nu och försöker stå ut... lite smärtor som kommer och går.. Ser med spänning fram emot morgondagen däremot :)

• FriidaB

Petris, fick du reda på en gång om det fanns några som var omogna? Till mig sa dom bara att man inte kan se det än... Men får snart reda på hur det gått, ska dit om en timme :) Då är vi ju nästan exakt på minuten. . hihi

Saturnus, med mig pratade dom ingenting om vilken storlek dom bör vara eller ens vad jag hade.. Jag frågade iof inte heller utan nöjde mig med att dom verkade nöjda :) Håller verkligen tummar och tår för dig!!

Nervöööös är bara förnamnet :o)

• FriidaB

Jag går också och ruvar på ett "perfekt" litet 4-celligt embryo :) :) Fick ju ut 10 ägg. 3 omogna och sedan fem befruktade. Hoppas såklart också på att få en eller två till frysen men det återstår att se..

Vill så gärna att detta ska gå bra så att det gör ont i hela hjärtat..

Hur går det för er andra? Kraam!

• FriidaB

Samma här, den 21/3. :) Så fram tills dess håller jag tummarna och hoppas på att slippa blödning, det blir lixom första delmålet att invänta..

Har lite ont i magen nu men intalar mig att det är helt normalt efter både sprutor, ägguttag och allt som skett sista tiden..

• FriidaB

Stort Grattis till fin skörd Grynis. :) Bara att hålla tummarna nu..

Själv ligger jag totalt däckad i sängen.. Megaförkylning, huvudvärk och ev tom lite feber.. Känns jobbigt då jag skulle vilja vara på TOPP för att ge vår lillaTuss de absolut bästa förutsättningarna.

Samtidig ekar läkarens ord i huvudet som på något sätt har lugnat mig sedan i torsdags - "Nu finns det absolut ingenting ni kan göra längre, bara vänta och se". Men ack så frustrerande!!

Hoppas ni andra mår bra :)

• FriidaB
    Petris skrev 2015-03-07 20:24:37 följande:

Nää usch krya på dig! Ja har åkt på bihåleinflammation men pratat m Huddinge och de va okej att ta antibiotika men då för gravida. Både ja och min sambo låg ju i influensa veckan innan ÄP och de märktes på sperma provet då de annars är fullt normalt men nu va de få och långsamma spermier. Dom fick tydligen göra ICSI.. Så de påverkade verkligen, att han va så sjuk!!! men alla utom 1 vart ju berfuktade så de va bra ändå! Känner du av ngt ännu? Ja har molvärk i magen vet ej om de är bra eller dåligt!? Ska försöka stt inte analysera minsta lilla denna gång. : ) Precis som du skrev att nu kan man inte göra ngt utan de är kroppen som bestämmer om den lilla vill bo kvar eller inte... Vila och drick mkt vätska! Kram

Idag mår jag betydligt bättre efter att ha sovit non stop i typ 36 h... Har också lite molvärk i magen, precis som du beskriver. . Hoppas så innerligt att detta ska gå bra.. Tänker du testa innan testdag? Jag har plan på att försöka hålla mig men vet inte om jag kommer kunna.. Rädd för att gå på toa och se blod i trosorna. . :(
  • FriidaB
    Saturnus skrev 2015-03-07 22:40:45 följande:

Vi verkar vara flera. Jag blev stormförkyld igår. Har dock ingen feber, känns bra. Vad skönt att du fick så många befruktade ändå. Bra ägg mao! :)

Krya på er alla i tråden.

Ja verkligen, krya på oss allihopa!! :)
  • FriidaB
    panisette skrev 2015-03-08 17:04:03 följande:

Oj vad mycket som hänt här sedan jag var här sist! Kul att så många delar med sig!

Jag gjorde min första insättning 2 februari, testdag 21 februari. Dock kom min mens redan den 16 så visste att det var kört. Tog ändå testet den 21 (tydligen är det viktigt att man inte testar för tidigt eftersom Ovitrellen kan ge falskt positivt). 

Inget ägg till frysen tyvärr så när nästa mens börjar kör jag igång med sprutor igen, nu lite högre dos.. Hoppas verkligen det går bättre denna gång! Det är så tråkigt att allt tar sån tid, efter negativt test kan man inte köra igen förrän mensen efter, alltså en månad senare. Men men, förhoppningsvis finns det en skatt i slutet :)

Tack för att du delar med dig, förstår att ni haft en jobbig tid. Jag är rädd för att det är precis så det kommer att gå för oss Samtidigt som jag hoppas så innerligt. Inne på ruvardag 3.

Precis som du skriver så tar allt sån tid bara... Kram :)
  • FriidaB
    panisette skrev 2015-03-08 18:16:27 följande:

Då håller jag tummarna för dig! Är det din första gång?

Det var det enda jag tänkte på efter att de satt tillbaka ett ägg, svårt att fokusera på något annat. Man får försöka hålla sig sysselsatt!

Men väntan är det värsta med denna process, sprutor, äggplock osv kan vara  obehagliga men då HÄNDER det åtminstone nåt om du förstår.

Lycka till med din ruvning nu!! :)

Kram

Ja precis, första gången för mig.. Så varje steg jag går igenom är helt nytt.

Tack snälla :) Önskar för din skull att tiden går fort nu så du kan sätta igång igen :)
  • FriidaB
    Grynis skrev 2015-03-09 22:58:45 följande:

Idag fick jag tillbaka ett jättefint embryo :) Så nu hoppas jag att allt går vägen.

Fick en liten brunaktig flytning men det borde ju vara pga att dom varit där och "donat"

Och hur går det för er andra?

Kram

Åh grattis Grynis, började just fundera hur det gått för dig :) Blödning samma dag dom ET är nog verkligen inget att hänga upp sig på.

Jag ruvar på.. Precis som Petris beskrev det så har jag också lite molande värk i magen och lite öm i brösten. Igår hade jag ingen aptit alls..

Åh.. hoppas så att detta tar sig nu.. Går inte att beskriva alla känslolägen som jag går igenom just nu..

Kram på er :)
Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?