• Solros79

IVF 2015 ska vi följas?

Hej,

Bor också i Stockholm och hoppar gärna in här även om vi ännu inte startat med IVF. Vi väntar på kallelse inför vårt första försök. Känns pirrigt och nervöst Obestämd
    Jag är ännu inte så insatt i allt det här och är precis som du väldigt rädd för hur det ska gå. Man läser så mycket om hur behandlingen blir jobbigt för vissa.

Hur långt tid tog det från det att remissen skickades till det att ni blev kallade? Dagarna känns oändliga även om läkaren sa att det är ovanligt kort väntetid i Stockholm just nu.

Sambo och jag har försökt i över ett år. Själv har jag försökt bli gravid sen 2008 (i tidigare förhållande) men det lyckades inte. Min sambo har två barn sedan tidigare. I och med att jag förklarades "ofrivilligt barnlös" sedan många år tillbaka och att jag snart fyller 36 år känner jag att vi inte har någon tid att vänta.

Det är mycket upp och ner men för första gången på länge känner jag mig hoppfull.

Önskar er en bra start på veckan! {#emotions_dlg.flower}

• Solros79

Hej,

Vad spännande Panisette! Jag håller tummarna för er!  Glad Kan tänka mig att det är mycket känslor som kommer över en. Skönt också att du inte har haft några biverkningar, det hjälper nog ganska mycket att hålla modet uppe.

Jag pendlar mellan att vara positiv och otålig....men tänker att det bara handlar om tid....att det kommer....det handlar inte OM utan om NÄR Solig

Lycka till idag!

• Solros79

Hej allihopa,

Måste bara få skriva av mig...är så frustrerad Rynkar på näsan Sambon och jag väntar på att få komma till Huddinge för IVF. Fick första brevet som bekräftade att de hade tagit emot remissen. I brevet stod det att det tar mellan 4-6 veckor att få att få remissen bedömd....nu har det går över 6 veckor och inget händer!
    Min sambo ringde idag och de sa att de tyvärr ligger efter och att de inte har hunnit med....blir så ledsen!

Vi vet inte ens om vi får stå i kön eller inte....att det ska behöva ta så lååång tid för att ens komma till första steget. Jag vet att de säkert gör sitt bästa och är underbemannade men vi då? De måste väl veta eller ana hur man själv mår när man är i den här sistsen? att varje dag känns som år?! Att man får använda all styrka man har för att inte ge uppp och orka vänta.....Det gör ont i mig varje dag, varje timme.....men jag slår bort och det försöker tänka på annat....

Vi får redan vänta så mycket på vår mirakel.....önskar bara att man inte gjorden den väntan ännu värre.....

• Solros79

Tack för tipset! Det är det som är grejen....känslan att av inte kunna ha kontrollen och att det blir massa onödigt väntande.....

Hur menar du privat? Vi var på en privat klinik men som samarbetar med landsstinget...de var dem som skickade vår remiss till Huddinge...

Ibland önskar jag att vi hade pengar över....då kanske det skule gå fortare bara för att man betalar  för det själv ......Obestämd

Maktlösheten är stor.....jag tror att många inte riktigt förstår hur mycket man lider när man längtar så mycket som vi gör...det är hjärskärande....

Men som sagt...jag hittar styrkan att komma igen varje dag och inte ge upp hoppet...tänker att det kunde ha varit ännu värre {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?