Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
Jag och mitt ex gick isär när sonen var 6 månader och vi gjorde som så att eftersom jag skulle vara mammaledig 1 månad till så kom han varannan dag direkt efter jobbet (vardagar) vid 16.30 vi åt mat, han lekte med sonen och lade han för natten. Varannan helg tog han sonen från 10-18.
Sen gjorde samma upplägg när han var pappaledig förutom att sonen sov hos mig på nätterna förutom 1 dag/vecka.
När sonen var 1 år så sov han hos sin pappa varannan helg och hade honom på dagarna i och med föräldraledigheten.
När sonen var 1 år och 8 månader började sonen dagis och då hjälptes vi åt med hämtning och pappan hade sonen varje helg.
Sonen var 2,5 år när vi började med VV och idag är han 8 år och är en trygg och självsäker kille.
4 timmar är alldeles för lite. När dottern är så liten så behövs en tät kontakt. Tycker du ska ta "strid" och få till mer tid med din dotter. Du borde ju kunna begära att träffa henne 4 dagar per vecka och att varannan helg kunna ta dottern mellan 10-18 både lördag och söndag utan övernattning. Och sen när dottern är 1 år så kan man börja med 1 natt/vecka.