• Nixe

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

PelleX skrev 2015-01-31 03:50:06 följande:

Det är ju långt mellan växelvis boende och 4 timmar i veckan. Från att barnet den sista tiden var ihop med honom mest pga av föräldraledighet till att han blir en främling som barnet bara får se 1 gång i veckan kan ju omöjligt vara bra för barnet. Sedan kan man ju inte helt bortse från en förälders behov. Och när det gäller den praktiska delen så måste den andra parten ställa upp om han önskar träffa barnet oftare. Det kan ju inte vara så att barnet inte kan vistas på annat ställe mer än 4 timmar för då kan ju inte modern ta med sig barnet någon stans.

I detta tillfälle fixar ju sambon växelvis boende själv genom att bo tidvis hos sin mor och man kan kanske läsa mellan raderna att denna mor gått in som en vårnadsperson istället för TS, och hur någon kan få detta till att vara bra för barnet fattar inte jag. Sambon agerar på ett sätt som inte är för barnets bästa med starkt stöd av familjerätten. I detta tillfälle låter det som TS kan vara en bättre vårdnadshavare. Han hade ju sett till att barnet hade fått större samvaro med sin mor än han får. Det blir spännande och se vad juristen föreslår. Hoppas det skipas rättvisa till din fördel TS. Tyvärr visar det väl vilket skrot och korn din sambo är som skadar dig två ggr.

Fast "starkt stöd av familjerätten" stämmer ju inte. Ts har inte hört ngt från dom själva så om mamman ens har ringt dom som hon säger så har de ju fått en otroligt friserad sanning från hennes sida och mamman har säkerligen gjort om deras råd till ngt helt annat när hon sen pratat med ts igen.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!