• Flygfotogen

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Det är fan lustigt det där hur det kan vara fullt acceptabelt och bra att en far har sitt barn på egen hand dygnet runt i tvåsamhet men så fort relationen brister så är han på sätt och vis diskvalificerad. Det kan vara så att barnet har knutit bäst an till sin far i det här läget, eftersom TS säger att han varit föräldraledig sedan barnet var 3.5 månad gammal, och eftersom barnet inte ammar. Borde det då inte vara mer skadligt att barnet bara får träffa sin primära förälder 4 timmar i veckan?

• Flygfotogen

Vissa av er resonerar som om man som förälder och anknytningsperson inte ens kan resa bort och bo på hotell en helg med sin baby utan att fucka upp den? Kan man åka till affären? 

• Flygfotogen

Om primär vårdnadshavare plötsligt blir svårt sjuk och inte kan träffa sin baby på ett par veckor? Är det kört då? 

• Flygfotogen
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 12:32:41 följande:
    Varför är det så svårt att greppa att det är just upprepade separationer som är djupt skadligt, som det blir i TS förslag där bebisen ska utsättas för en separation två ggr i veckan....
    Det är inte alls svårt att förstå. Däremot så behöver inte växelvist boende innebära varannan vecka i separata hem. Man kan t ex försöka att enas om att bo i en och samma bostad med barnet men turas om att bo där. 
  • Flygfotogen
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 14:12:34 följande:
    Du fattar ju fortfarande inte. I vilken bostad är helt irrelevant. Det handlar om ständiga separationer från anknytningspersoner. Du är den enda som pratar om varannan vecka. Ts pratar om två ggr i veckan. Dvs hela 8 sådana separationer på en månad.
    Jo, jag "fattar". Jag håller bara inte helt med dig och tog varannan vecka endast som exempel. Varje bebis som har en förälder som arbetar är med om daglig separation. Varje bebis som lämnas till barnvakt för egentid är med om separation. Det jag vill få fram är att det måste inte vara fullkomligt katastrofalt även om det naturligtvis inte är idealiskt. Ingen här kan avgöra att det inte är TS som är bäst lämpad som primär vårdnadshavare just nu och att det kanske vore klokt om modern besöker 2 gånger i veckan. 
  • Flygfotogen
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 14:26:56 följande:
    Jag tror det är mycket bättre att köra 3, 4 dagar var än varannan vecka. Måste vara bättre med korta separationer än långa. Bara för man separerar så måste man kunna få ha barnet hos sig dagar och nätter även fast det handlar om en bebis.

Men nu vet alla hur du tycker och hur idiotiska alla andra är som inte tycker som dig. Barn som har en pappa som jobbar varannan vecka då? Det blir en separation då han far på annan ort och jobbar. Dom ungarna kommer nog sälja knark på plattan i Stockholm, mest troligt.
    Ja, du borde nog åka in till Plattan nån dag och reservera plats till den lille. Kommer att bli svinhård konkurrens där om några år. Det hör man ju här.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!