• Anonym (H)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Anonym (arg) skrev 2015-01-23 22:36:23 följande:

Hon tycker att det är bäst så här. Hon är väldigt arg och ledsen på mig sedan händelsen och vill inte träffa mig men vill inte heller att jag ska ha barnet själv. Därför anser väl hon att 4 timmar i veckan är det mesta hon kan stå ut med.

Familjerätten väljer att lyssna på henne och tycker att jag också ska göra det.

[quote=74736992][quote-nick]Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:46:02 följande:[/quote-nick]

Eller så är TS lika aggressiv och oförmögen att lyssna IRL som på nätet och därav gav FR rekommendationer utefter det. Eller att han brister mycket i sin papparoll. Det har vi ju inte en aning om ifall det handlar om att jävlas eller om att försöka skydda barnet.

[/

Han har väl rätt att vara arg.
  • Anonym (H)
    Anonym (.-.) skrev 2015-01-24 11:48:30 följande:

Vad synd att så många bittra kvinnohatare ska utnyttja TS's situation, smaklöst att se.

Ta till dig bra och konkreta råd TS dom kommer från människor som inte drar in sina egna bittra åsikter, de kommer bara förstöra för dig, utan gör som andra säger och ta varje möjlighet att träffa ditt barn och skriv inte över dina dagar osv.

Och även om det är skitjobbigt så bit ihop och bråka inte med mamman, du behöver inte tycka om henne men försök sammarbeta för den det går ut över annars är er dotter.

Jättefint att du inte ger upp din dotter, men få till ett bra samarbeta, släpp ilska och irritation för det hjälper inte ett dugg utan försvårar bara för er allihopa och går ut över alla, du har rätt att vara arg men ibland är det bättre att släppa taget om ilskan. Hoppas ni kommer till en punkt där ni kan sammarbeta du och ditt ex, hon kommer säkert gärna vilja ha hjälp av dig i framtiden för att vara ensamstående är inte alltid lätt, stötta varandra för er dotters skull.

Hoppas det går bra för er alla.

Vaddå kvinno hatare ? Är man väl inte för att man vill ha lika rätt till barnet eller så får de göra en annan slags överenskommelse emellan , det är ju inte så att mannen bidrar till negativt för barnet ? Eller så är hans nästa alternativ att låta henne sitta där hon sitter själv med barnet och inte ställa upp där emellan .
  • Anonym (H)

Bara låta henne ta ungen själv tex och inte ställa upp om tvisten blir för mycket och hon blir svår att anpassa sig efter då hade jag skitit i det helt , så det ända alternativ är inte enbart samarbete utan the facto .

• Anonym (H)
    Anonym (Väx upp) skrev 2015-01-24 12:21:59 följande:

[quote=74738866][quote-nick]Anonym (arg) skrev 2015-01-24 12:12:24 följande:[/quote-nick]Jag har läst varenda inlägg men har inte tid att svara på allt, är det nånting ni undrar så då får ni upprepa er.

Även om ni inte tror på mig så var jag och mitt X som vilket par som helst. Det har aldrig funnits någon kriminalitet, droger eller liknande inblandat. Utan hela vårt förhållande sprack då en otrohet uppdagades. Det är jag och mitt barn som får ta smällen pga hennes snedsteg.

Jag vill påpeka att jag har haft min dotter ensam dag som natt och det har gått super. Hon är trygg med mig. Att jag skulle vara en idiot för jag vill ha henne hos mig är helt felaktigt. Jag borde väl märka om min dotter mår dåligt av att bo växelvis och då får man ändra på det.[/quote

Synd att du ska vara så trög och ovillig att ta till dig fakta, det påverkar verkligen stort din möjlighet att vara en bra förälder. Du har inte läst länkarna om anknytning för att du inte vill veta, eller hur. Det är bekvämare för dig att fortsätta tro att det är helt ok att ha ett spädbarn växelvis inte sant? Ditt resonemang gör mig seriöst oroad för din förmåga. Det är ett spädbarn du har inte en tomatplanta som man kan "testa" att sätta i ett annat fönster för att se om den tar sig. Finns ingen anledning att utföra experiment med sitt spädbarn när det redan finns extremt väldokumenterad forskning inom området. Skärp dig för fan. Och nej du kommer inte att märka på ditt spädbarn att växelvis boende är skadligt. Anjnytningsskador till följd av upprepade separationer manifesterar sig senare under uppväxten. Bl.a. Med självskadebeteende, ätstörningar, missbruk etc i tonåren.

Fast det är något man kan bestämma själv forskningen kan man strunta i hör inte dit .
  • Anonym (H)
    Fundersam02 skrev 2015-01-24 12:26:29 följande:

Det är synd att barnet inte får träffa sin pappa varje dag som hon är van vid. Relationen blir ju svagare om det bara blir träff två gånger i veckan och då bara två timmar.

Jag förstår inte varför man inte kan ordna så att båda föräldrarna träffar barnet varje dag, men att barnet mestadels sover hos samma förälder hela tiden tills barnet blivit äldre.

Går det att överklaga familjerättens beslut? Ta i så fall hjälp av en jurist.

vill man inte ha barnet är detektiv det är lättast att kvitta bort det .
  • Anonym (H)
    Fundersam02 skrev 2015-01-24 12:43:50 följande:

?

Om man tex i te vill va delaktig med den andra parten eller ha barnet är det rätt tid attfriglra sitt ansvar och förpliktelser gentemot den kvinna som det är i detta fallet , genom att skriva avtal med familjerätten att avsäga sig vårdnad därmed inte underhållsförpliktigad nr inte skyldig att anpassa sig efter den andra och heller inte delaktig i deras liv mera och inga skyldigheter gentemot dom ibland är det enklast vid svÅra tvister och svåra tunga anpassningar ...
  • Anonym (H)
    Ess skrev 2015-01-28 07:27:41 följande:
    Jag tror att man ska ta det som påstås ha sagts där med en nypa salt. 
    Ts har inte själv varit med då hon kontaktade dem. Hon har med 110% säkerhet friserat vilt i sanningen, och säkert också i svaret hon framfört till ts.
    Har TS inte pratat med dom själv?!? :-O Har jag helt missat!
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!