Inlägg från: Anonym (Bibbie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bibbie)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Har ni inte skrivit på för gemensam vårdnad? Mamman har inte någon rätt att hålla undan barnet från dig om ni båda har vårdnad.

Stå på dig och kriga för din dotters skull, alltför många barns liv blir sabbade på grund av idiotmammor som håller barn och pappor ifrån varandra utan andra skäl än egoistiska. 

• Anonym (Bibbie)

Av det du säger finns inget som skulle hindra att du får träffa dottern MYCKET mera, förutom mammans egoism. Dottern ska helst sova på samma ställe men inget är omöjligt. Ur anknytningssynpunkt är det bästa för ett barn som är van med båda föräldrarna att träffa dem regelbundet och det ska INTE gå flera dagar eller veckor emellan barnet får träffa BÅDA. 

Det mamman försöker med här går helt emot barnets bästa. 4 timmar i veckan är ett rent hån mot relationen mellan dottern och dig. Jag råder dig att kontakta en duktig familjejurist eller advokat som kan hjälpa dig med detta för det kommer att behövas. 

• Anonym (Bibbie)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:07:00 följande:
    Å andra sidan är man nog kvalificerad som "idiotförälder" om man inte förstår att det är extremt skadligt för en så liten att växla boendeförälder en el två ggr i veckan. Vet det 17 om jag tycker att nån med så bristande kunskap och förståelse för bebisars grundläggande behov ens skulle tillåtas att ha umgänge utan övervakning faktiskt...
    Du har fel. Det bästa och viktigaste för ett barn som är van vid båda sina föräldrar är att ha tät kontakt med båda, inte att få träffa den ena bara några få timmar per vecka. Du stöder dig på gammal information om vad som är barnets bästa. Man visste inte bättre förr. Sen har ts inte tala om veckovis boende utan att han blir helt utestängd från dotterns liv av mamman. 
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 22:10:12 följande:
    Det som hindrar mig är att jag är inte välkommen in hos mitt X förutom dom 4 timmarna per vecka. Jag kan inte bara komma och hämta mitt barn för då skulle jag med största sannolikhet bli anmäld. Hon har träffat mig lika mycket som mamman och enligt mig måste det vara mer skadligt att nästan utesluta mig helt ur hennes liv än att hon ska få sova hos mig.
    Ja, det mamman gör är skadligt för barnet men som du kan se här så finns det många kvinnor som tycker att det är i sin ordning och det speglas i samhället i stort när det kommer till rättsliga instanser. Därför bör du skaffa ett juridiskt ombud. 
  • Anonym (Bibbie)
    Litet My skrev 2015-01-23 22:11:00 följande:
    Vårdnad har öht inget alls med umgänge att göra.
    Om mamman inte ammat och pappan haft barnet lika mycket och de har gemensam vårdnad finns ingen anledning alls för mamman att kidnappa dottern på det viset hon gör. 
  • Anonym (Bibbie)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:18:42 följande:
    Det är verkligen ingen inaktuell forskning att en 6 månaders inte ska bo växelvist. Definitivt inte. En sån liten ska ha ett boende och som du säger tät kontakt helst varje dag med den andra föräldern. Man kan ju tycka att mamman gör fel som förhindrar det. Å andra Sidan så börjar man ju ana att det kan finnas ett skäl till mammans aviga inställning när pappa i detta fall insisterar på nåt så korkat som att det vore bra med växelvist boende för en så liten. Då blir det ju liksom uppenbart att alla hästar inte är hemma där heller. En del barn drar helt enkelt nitlotter i föräldrarlotteriet.
    Du tänker gammalmodigt. Växelvist boende behöver inte vara varannan vecka. Det går visst att ha växelvist boende om barnet har anknutit till båda, på så sätt att övernattning kan ske i båda hemmen om barnet har tillgång till båda föräldrarna kontinuerligt så att det inte går flera dagar mellan tillfällena. 

Är det ts fel att mamman var otrogen och det är därför hon nu håller barnet från honom?
  • Anonym (Bibbie)
    Litet My skrev 2015-01-23 22:20:04 följande:
    Du går nog försöka lära dig läsa. Jag skev att vårdnad inte hade med umgänge att göra. Inte att det är ok att "kidnappa" barn.
    Jag läser utmärkt tack. En mamma har inte rätt att hindra barnet och pappan från att träffas om de har gemensam vårdnad och om inte pappan är skadlig för barnet. Inte ens om hon haft enskild vårdnad hade hon haft rätt till det men hon hade däremot haft rätt att flytta och därmed kunna förhindra kontakt. 
  • Anonym (Bibbie)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:38:47 följande:
    Det är nog du som behöver läsa på det växelvist boende som TS föreslår är 3 respektive 4 dagar vilket är alldeles på tok för en 6 månaders. Du förblindas av "pappans rättigheter" och glömmer bort barnet.
    Jag skrev själv att så många dagar inte är att föredra, men att det går att ha växelvist boende på så vis att barnet sover växelvist  NÅGON NATT I TAGET hos föräldrarna om det ändå har kontakt med båda föräldrarna utan allt för långt uppehåll. Jag arbetar med detta och vet vad det gör när barn förvägras rätt till kontakt med en förälder för att mamma vill ha barnet för sig själv. Jag blir genom mitt arbete även kontinuerligt uppdaterad inom vad som gäller både för anknytningsforskning och annan psykologisk forskning. 

Det mamma gör här är att skada barnet för livet genom att ta bort en av barnets primära anknytningspersoner. 
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:54:07 följande:
    Du ÄR väldigt aggressiv i din framtoning, både vad det gäller de som inte resonerar som du men även mot de som försöker hjälpa dig men kommer med fakta om hur man resonerar kring spädbarn och umgängen och som utgår från barnets bästa inte föräldrarnas vilja. Varför är ditt ex arg på dig när det var hon dom var otrogen? Känns som det ligger mera bakom.
    Att någon som blivit fråntaget sitt barn av den andra föräldern låter aggressiv är fullt normalt. Det vore snarare konstigt om han inte var upprörd och aggressiv över det. Då hade man fullt legitimt kunna ifrågasätta om han borde ha barnet, eftersom det inte finns någon känslomässig bindning. 
  • Anonym (Bibbie)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 23:01:29 följande:
    Visserligen är det fel att blockera tätt umgänge med en förälder men om du vet vad du pratar om så vet du också att det just är "upprepade" separationer som orsakar livslång skada. Inte en varaktig separation som vid exempelvis dödsfall eller adoption. Du snöar helt in på mammans fel och bortser helt från TS orimliga krav på att ett spädbarn ska bo 3 respektive 4 dgr. Önskvärt vore givetvis att pappan här fick ha tät kontakt helst flera timmar varje dag. Men rent skademässigt är det rent krasst så att det TS förslår (växelvist boende)i längden är mer skadligt för barnet rent känslomässigt och psykologiskt än om han försvann helt ut ur bilden.
    Upprepade separationer blir det i det här fallet eftersom pappan haft barnet lika mycket som mamman. Om du tycker att jag verkar insnöad på pappans rättigheter så verkar du snarare insnöad på mammans rättigheter som du verkar tycka är självklara bara på grund av hennes kön. 

Ts har förklarat att han vill ha barnet mer och är öppen för andra tankar, men mamman vägrar låta barn och pappa träffas mer än 4 timmar i veckan. Hade mamman inte varit en idiot hade barnet kunna få samma tillgång till båda sina anknytningspersoner hela tiden istället för att som nu bli berövad en av dem. 
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:11:00 följande:
    Hon är säkert också arg på dig? I det måste ni lära er samarbeta kring barnet vilket är det FR är till för. Inte älta vad som hänt förr. Det är ju över för erh del. Det jag dom utomstående ser av att ha en av era versioner är en förälder som vill ge så lite umgänge som möjligt och en som inte tänker på barnets bästa i förhållande till ålder. I det måste ni enas och finna någon medelväg. I övrigt är det inte oss härinne du skall lägga ilska på.
    Jag tror inte ts lägger någon ilska på någon av oss här som en missriktad gest, utan han är arg, uppgiven och frustrerad och uttrycker sig därefter. Är man vuxen bör man kunna förstå det. Att han sen blir arg på galna tanter som smutskastar honom utan att ens ha hört allt han vill säga, som försvara hans ex otrohet och som vill göra honom till dålig förälder bara för att han har snopp är än mer förståeligt.
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:14:37 följande:
    Du har verkligen inte begripit något alls utom att få in din egen bitterhet mot kvinnor. Står ingenstans att mamman måste vara borndeförälder men nu är det så i detta fallet och paret har separerat och barnet behöver en fast punkt vilket inte går om man separerar med ett så litet barn.
    Jag är kvinna men inte bitter. Vad säger att just mamman ska vara boendeförälder och ha barnet all tid förutom 4 timmar i veckan och inte pappan? De har enligt ts haft barnet lika mycket innan ts sambo valde att vara otrogen. 
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:16:03 följande:
    Så du är alltså TS under ett anonymt nick?
    Varmt och skönt under foliehatten? Då kan jag fråga om du är drottningen70 som jag efter en googling förstått tror att hon är dagens motsvarighet till dåtidens barnavårdsnämnd. 
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:31:44 följa
    Nej jag är inte Drottningen, dock har hon rätt i det hon skriver om man skall se till barnets bästa och inte föräldrarnas (i ditt fall pappans bästa) och det som hon skriver är det som rekommenderas och som forskats fram. Det finns inget alls som stödjer växelvis för ett spädbarn möjligtvis om föräldrarna inte är väldigt goda vänner och kan ses varje dag som några vänner till mig gjorde men jag har svårt att se att se den biten i TS fall här och nu.
    Ni gamlingar har hakat upp er på att växelvist boende innebär att barnen bor varannan vecka och  att mamman är den enda primära anknytningspersonen och egentligen borde ha "rätten" till barnen bara för att hon har snippa. Det går ju att lösa på så många fler smidiga sätt om en bara vill. Läs på lite och inse att även pappor är föräldrar, och att barn har rätt även till sina pappor. Barn har även rätt till skydd från sina neurotiska mödrar. 
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!