• Veganidioter

Jävla veganidioter!!

Blir SÅ JÄVLA ARG.

HUR kan folk ens tänka tanken att visa förskolebarn videos på djur som slaktas!? Och varför anser dom sig ha rätten att bestämma över andras matvanor!?

• Svar på tråden Jävla veganidioter!!
  • viseversa

Haha denna människa verkar inte riktigt frisk tyvärr. Hoppas inte hon jobbar med mina barn i alla fall.

• Liten ekorre

Någon, vegan eller inte, som tror att det är ok att pika barn eller visa skrämmande filmer för dem borde inte få vara i närheten av barn än mindre jobba på förskola. De 19 personerna som gillade inlägget måste ju vara lite bakom flötet så att säga...

• Esoada

Varför måste barn vänjas vid normer när de kan få goda hälsosamma vanor istället?

• Jag är bara jag

Korna lider? Som boende på landet kan jag tala om en sak- om man inte mjölkar korna lider de verkligen! En mjölkstinn ko blir nästan knäpp till slut och ont gör det! Jämför man dessutom våra djurskyddslagar med omvärlden ligger vi sannerligen före. Välkommen hit alla veganer och se hur våra djur "lider"! Flört

• Veganidioter
    Jag är bara jag skrev 2015-01-23 19:56:00 följande:

Korna lider? Som boende på landet kan jag tala om en sak- om man inte mjölkar korna lider de verkligen! En mjölkstinn ko blir nästan knäpp till slut och ont gör det! Jämför man dessutom våra djurskyddslagar med omvärlden ligger vi sannerligen före. Välkommen hit alla veganer och se hur våra djur "lider"! Flört

Nej korna lider inte, dessa personer har bara sett en massa vinklade, utländska dokumentärer och baserar alla sina argument på detta. Jag själv mjölkar kor på en ganska stor gård, och för ett tag sedan hörde jag mig för på utländska forum om vilka länder som dom rekommenderade att åka och jobba i, både ur djurhållnings- och miljösynpunkt. Dom bad mig stanna i Sverige, det om något är väl ett tecken på att djuren har det bra här. Men veganer bryr sig inte om att djuren har det bra, djuren ska inte användas som slavar i koncentrationsläger, som dom påstår att det är.
  • Esoada
    Jag är bara jag skrev 2015-01-23 19:56:00 följande:

Men nu är det så att ni bönder inseminerar korna just för att de ska få mjölk, kvigor har inte mjölk automatiskt
  • Jag är bara jag

Man kan ju fråga veganerna hur det är tänkt att dessa djur ska klara sig själva om vi nu  inte får ha dem "fångade"? De är tamdjur och inte vilddjur som är vana att klara sig själva!

• Veganidioter
    Esoada skrev 2015-01-23 20:16:16 följande:
    Men nu är det så att ni bönder inseminerar korna just för att de ska få mjölk, kvigor har inte mjölk automatiskt

Ja, och?

Detta är ingen diskussion huruvida man seminerar eller ej, utan det handlar om varför veganer anser sig att ha rätten att visa slaktfilmer för förskolebarn "bara för att visa (den sk.) verkligheten"?

• Esoada
    Veganidioter skrev 2015-01-23 20:23:29 följande:

Ja, och?

Detta är ingen diskussion huruvida man seminerar eller ej, utan det handlar om varför veganer anser sig att ha rätten att visa slaktfilmer för förskolebarn "bara för att visa (den sk.) verkligheten"?

Jag svarade inte dig
  • Veganidioter
    Esoada skrev 2015-01-23 20:27:24 följande:
    Jag svarade inte dig
    Men jag är trådstartaren. Håll dig till ämnet.
  • Esoada
    Veganidioter skrev 2015-01-23 20:34:42 följande:
    Men jag är trådstartaren. Håll dig till ämnet.
    Jag skriver/svarar vem jag vill
  • Veganidioter
    Esoada skrev 2015-01-23 20:36:54 följande:
    Jag skriver/svarar vem jag vill
    Men det får inte jag? Skrattande Haha, veg*aner i ett nötskal.
  • Esoada
    Veganidioter skrev 2015-01-23 20:42:58 följande:
    Men det får inte jag? Skrattande Haha, veg*aner i ett nötskal.
    Har du registrerat dig på Familjeliv bara för att hata på veganer?
    Så konstruktivt *facepalm*
  • Veganidioter
    Esoada skrev 2015-01-23 20:46:50 följande:
    Har du registrerat dig på Familjeliv bara för att hata på veganer?
    Så konstruktivt *facepalm*
    Nej, för att föräldrar får se vad en veg*-förskolepersonal vill visa för (ev) deras barn.
  • Esoada

OK, jag hatar den här Facebookgruppen "Varför apor inte bär rosa klänning" den där personen som driver sidan är skev

• Madmoiselle
    Jag är bara jag skrev 2015-01-23 20:17:02 följande:

Man kan ju fråga veganerna hur det är tänkt att dessa djur ska klara sig själva om vi nu  inte får ha dem "fångade"? De är tamdjur och inte vilddjur som är vana att klara sig själva!

Man avlar inte på dem så löser det sig den naturliga vägen. Ingen avkomma leder till att djurarten försvinner så småningom.
  • Annelie 76

Det finns veganer som på allvar tycker att det ska byggas ett staket genom Afrika och sen sätter man gräsätarna på ena sidan och köttätarna på andra... Veganer äter ofta för lite människoriktig föda så deras hjärnor svälter...

• sofie112

Jag tycker inte att det är jättekonstigt att visa videos och bilder på var köttet barnen äter kommer ifrån. Om djuren på svenska bondgårdar nu inte lider så är det väl inte så farligt att visa bilder eller videoklipp därifrån, heller? Jag tycker att det är lite underligt egentligen att man matar barn med döda kroppsdelar utan att de egentligen ens vet om att det är döda kroppsdelar de äter. Det känns ju ändå som något man kanske vill ta ställning till innan man äter det (ni hade säkert gärna fått information om att köttet ni blev serverade på någon konferens kom från döda katter om det gjorde det), vi pratar ändå om att äta individer som haft ett liv.

Svar på tråden Jävla veganidioter!!