• Anonym (M)

Tjej med porrmissbruk?

Hur vanligt/ovanligt är det egentligen?

Jag tror nämligen att jag kan lida av det. Är en 34-årig kvinna som endast kan få orgasm om jag tittar på porr. Innan jag började titta på porr kunde jag aldrig få orgasm hur jag än gjorde, men nu funkar det. Jag tror att det ev kan ha med min ADD att göra eftersom jag har svårt att fokusera på "här och nu" utan visuella bilder. Om jag bara ska fantisera vid onani så tappar jag bort mig och börjar tänka på annat istället, och då försvinner lusten. När jag har sex men en man är det samma sak.

Jag tittar på porr ca 1-2 gånger per dag, men oftast 1.

• Svar på tråden Tjej med porrmissbruk?
  • miacill

Jag tycker att du ska se det positiva här. Du har hittat ett sätt att kunna få orgasm och det är ju faktiskt mera än vad många kvinnor kan.
    Sen att det ställer till problem när du har sex pga att killen inte vill/känner sig bekväm med att se på porr samtidigt så det tycker jag är ett annat problem.

• en blind vän
    Anonym (M) skrev 2015-01-23 13:22:09 följande:
    Jag hade gärna tittat på porr samtidigt, men tyvärr har ingen kille ställt upp på det hittills när han fattat att jag måste ha porr för att få orgasm. Det har varit killar som själva sett på porr, men plötsligt resonerar de som jag sett tjejer göra i vissa trådar. De känner sig ersatta och utkonkurrerade. Jämförda.
    Vad tråkigt för dig. Nu vet jag inte iochförsig hur jag skulle reagera. Men vem vill inte se till att sin kvinna får orgasm.

Jag hade en sambo som endast fick orgasm av manuell stimulans av klitoris. Kan ju saga att det är inte så bekvämt för min hand som fick göra jobbet. Handen blev klämd mellan henne och mig.

Har du funderat på akupunktur . Den kan frigöra blockeringar I nervsystemet.

• Anonym (miller)

Kolla på du bara, det är väl bra att du kommit på et sätt som funkar för dej.
    Inte behöver du ha dåligt samvete för att du kollar på porr.
    Jag och min sambo hade ganska ofta på porrfilm när vi knullade förr, det var
    en lite krydda till egna sexet..

• Frökenfrykena

Tycker duska fortsätta titta på por om du gillar det. Jag tittar en del på porr både själv och tillsammans med min man och ser inget fel i det.

Däremot tycker jag att du ska försöka onanera utan visuella bilder, att öva helt enkelt. Du tror jag du kommer att få en större möjlighet till sexuellt njutning i framtiden.

• Har gjort det
    Frökenfrykena skrev 2015-01-23 19:28:37 följande:

Tycker duska fortsätta titta på por om du gillar det. Jag tittar en del på porr både själv och tillsammans med min man och ser inget fel i det.

Däremot tycker jag att du ska försöka onanera utan visuella bilder, att öva helt enkelt. Du tror jag du kommer att få en större möjlighet till sexuellt njutning i framtiden.

Bara som en liten jämförelse: man är inte porrmissbrukare om man gillar att kolla på porr ibland. Man är missbrukare om man sitter dagar i sträck och försummar jobb och familj och annat som man borde göra istället.

Porr kan vara beroendeframkallande men dom allra flesta fastnar inte i missbruk. Själv har jag spelat in porr både professionellt och privat och jag tycker porr ska vara roligt och lustfyllt. Tyvärr så är samhällets syn på det hela fördömande och moraliserande och det tror jag är mycket mer skadligt än porren i sig själv.
  • jesper_78
    Anonym (M) skrev 2015-01-23 13:22:09 följande:
    Jag hade gärna tittat på porr samtidigt, men tyvärr har ingen kille ställt upp på det hittills när han fattat att jag måste ha porr för att få orgasm.
    Blir du kåt av porr ska du så klart titta. Se till att hitta en kille som vill knulla dig till porr. Det är helt underbart! :)
  • Anonym (M)
    ziko skrev 2015-01-23 23:36:32 följande:

har du blivit slickat overallt?

Överallt, vad menar du?

Alltså klart att jag har blivit slickad som vanligt.
  • Gnuggarn

Du har kommit till ett ställe när du behöver mycket intryck för att komma, vill du bli av med porren för att komma bara med din kille så tar det tid.

Ligg utan porr än längre tid så kommer orgasmen med din kille, onnanera inte heller utan ha bara sex med din kille, tråkigt vaniljsex. Det kommer kännas totalt värdelös och du kommer förmodligen inte få orgasm på någon vecka.

Men till slut släpper det, äter du medicin för din ADD?

• Anonym (M)
    Gnuggarn skrev 2015-01-24 13:58:46 följande:

Du har kommit till ett ställe när du behöver mycket intryck för att komma, vill du bli av med porren för att komma bara med din kille så tar det tid.

Ligg utan porr än längre tid så kommer orgasmen med din kille, onnanera inte heller utan ha bara sex med din kille, tråkigt vaniljsex. Det kommer kännas totalt värdelös och du kommer förmodligen inte få orgasm på någon vecka.

Men till slut släpper det, äter du medicin för din ADD?

Alltså jag tror ju inte att jag kan komma alls om jag slutar med att titta på porr. Jag började titta på porr för bara några år sen, hade då haft sex under väldigt många år helt utan och kom inte en enda gång (inte ens vid onani).

Jag behöver som sagt det visuella för att inte tappa tråden och komma av mig. Annars börjar jag tänka på annat. Kunde onanera i timmar förut utan att något hände.

Nej, jag äter ingen medicin. Jag testade några sorter förut men fick svåra biverkningar av dem.
  • Times
    Anonym (M) skrev 2015-01-24 14:14:10 följande:
    Alltså jag tror ju inte att jag kan komma alls om jag slutar med att titta på porr. Jag började titta på porr för bara några år sen, hade då haft sex under väldigt många år helt utan och kom inte en enda gång (inte ens vid onani).

Jag behöver som sagt det visuella för att inte tappa tråden och komma av mig. Annars börjar jag tänka på annat. Kunde onanera i timmar förut utan att något hände.

Nej, jag äter ingen medicin. Jag testade några sorter förut men fick svåra biverkningar av dem.
    Inte meningen att tränga sig på TS och vill du inte svara på detta så strunta bara i det.

Men är du kär i din kille? Jag tänker att det kanske är lättare då. Jag träffar lite olika tjejer just nu. Det finns framförallt en av dem som jag vet är väldigt kär i mig. Hon kommer efter bara några minuter när vi har sex. Säger inte att det måste vara därför men det kan ju ha ett samband.
  • Anonym (M)
    Times skrev 2015-01-24 14:34:51 följande:
    Inte meningen att tränga sig på TS och vill du inte svara på detta så strunta bara i det.

Men är du kär i din kille? Jag tänker att det kanske är lättare då. Jag träffar lite olika tjejer just nu. Det finns framförallt en av dem som jag vet är väldigt kär i mig. Hon kommer efter bara några minuter när vi har sex. Säger inte att det måste vara därför men det kan ju ha ett samband.
    Ja. Superkär! Tänker på honom hela tiden när vi är ifrån varann, osv. Tro mig, detta är INTE problemet.
  • jesper_78
    Anonym (M) skrev 2015-01-24 14:14:10 följande:

Jag behöver som sagt det visuella för att inte tappa tråden och komma av mig.
    Du måste sluta skuldbelägga dig för att du kollar porr. Inte det minsta fel och knappast något missbruk som går ut över något annat. Det är hur härligt som helst att kåta upp sig på porr. Blir du kåt och våt av porr ska du fortsätta titta på det när du både pullar och bli knullad.

Btw, vad gillar du för porr? :)
  • hännrick
    Anonym (man 44) skrev 2015-01-23 13:42:54 följande:
    Hmm, trodde alla älskade att ens flickvän fru kunde gå igång på porr...blir ju lite mer "farligt" då ;)
    Alltså det är helschysst att kunna kolla på porr med sin partner, det tror jag de flesta porrkonsumerande killar håller med om. Det som TS beskriver är dock något annat, här är porren ett nödvändigt inslag i sexakten för att hon ska kunna nå orgasm. Många killar kommer då känna att de inte räcker till. Porren kan upplevas som en slags konkurrent.
  • jesper_78
    hännrick skrev 2015-01-24 19:59:22 följande:
    Det som TS beskriver är dock något annat, här är porren ett nödvändigt inslag i sexakten för att hon ska kunna nå orgasm.
    Håller inte med. Hon skuldbelägger bara sig själv för att hon tror att det är onormalt att hon blir kåt av porr för att hon är tjej, bara för att tjejer ofta inte berättar hur mycket de pullar till porr.
  • Anonym (Kollegan)

Alltså, jag jobbar på en ganska stor arbetsplats och kan knappast springa runt utan bh. Även om vi delar kontor träffas v inte så mycket...

Han är inte singel, inte jag heller, men vi har haft lite förtroliga samtal och verkar ha samma syn på kärlek. Varken han eller jag tycks tro att våra nuvarande är den vi ska leva med resten av våra liv...

Vill inte ha något förhållande, bara lite spänning och skönt sex...

• Anonym (va)
    Anonym (Kollegan) skrev 2015-01-24 23:15:12 följande:

Alltså, jag jobbar på en ganska stor arbetsplats och kan knappast springa runt utan bh. Även om vi delar kontor träffas v inte så mycket...

Han är inte singel, inte jag heller, men vi har haft lite förtroliga samtal och verkar ha samma syn på kärlek. Varken han eller jag tycks tro att våra nuvarande är den vi ska leva med resten av våra liv...

Vill inte ha något förhållande, bara lite spänning och skönt sex...

Hur är detta relevant? Har du svarat i fel tråd eller!?
Svar på tråden Tjej med porrmissbruk?