• Anonym (19th/20th century)

1800 till tidigt 1900 talet var bättre

Är det några fler här som är emot Dagliga verksamheten? Jag är så missnöjd med att ha hor-diagnosen Assburgers/aspergers. Jag hoppade av DV för jag hatade det så jävla mycket fanns så många med utvecklingsstörning där, stod inte ut med dem. Om jag hade levt på 1800-talet hade jag inte fått den där onda, vidriga, äckliga diagnosen Assbugers. Jag kallar Aspergers Assburgers DEAL WITH IT!!! Får då fanns inte Assburgers. Folk som är stolta över att ha assburgers är så oförståliga. Vad är det att vara stolt över?. Hade jag levt på 1800 eller tidigt på 1900-talet så hade jag ha levt ett normalt liv då var inte skit som daglig verksamhet uppfunnet. Jag känner mig förnedrad av dagens apsamhälle. FUCKING HATE THE 21ST CENTURY!!! Jag vill inte bli behandlad som en jävla särunge som jag alltid har blivit.

Jag vet att det kommer bli påhopp i denna tråd, för så fort någon inte håller med någon annan så blir det påhopp, eller hur? Jag har blivit påhoppad för jag har mina åsikter :(.

• Svar på tråden 1800 till tidigt 1900 talet var bättre
  • Anonym (Hispan)

På 1800-talet stoppade de in alla som inte passade i samhället på mentalsjukhus.

• Anonym (2000-talet)

Förstår dig till 100%

Men det spelar ingen roll om man har diagnos eller inte i dagens samhälle, de flesta blir behandlade på samma sätt iaf kan du trösta dig med.

• Griseknoen35

Du skulle nog blivit riktigt illa behandlad då om vi levde då och inte nu pga okunskapen de som levde då hade. Utvecklingen har gått mycket framåt och mycket till det bättre. Va glad att du lever nu istället.

Anonym (Hispan) skrev 2015-01-23 05:45:43 följande:

På 1800-talet stoppade de in alla som inte passade i samhället på mentalsjukhus.

Jag dömmer de inte för det. Jag har ju AS det syns inte på utsidan
    Konservativ skrev 2015-01-23 05:15:42 följande:

Vad tror du att du hade gjort på 1800-talet om du hade levt då?

Haft jobb och blivit accepterad och inte vara aspergare
  • Harmagedon

Ok.

Men om du fixar ett vanligt jobb behöver du väl inte gå på daglig verksamhet? På 1800 talet hade det nog bara funnits fattigstugan om du inte fixade ett vanligt jobb...

Griseknoen35 skrev 2015-01-23 07:50:41 följande:

Du skulle nog blivit riktigt illa behandlad då om vi levde då och inte nu pga okunskapen de som levde då hade. Utvecklingen har gått mycket framåt och mycket till det bättre. Va glad att du lever nu istället.

Jag avskyr detta årtusande finns så få bra saker med det
    Harmagedon skrev 2015-01-23 10:52:39 följande:

Ok.

Men om du fixar ett vanligt jobb behöver du väl inte gå på daglig verksamhet? På 1800 talet hade det nog bara funnits fattigstugan om du inte fixade ett vanligt jobb...

Hellre fattigstuga än DV. jag har inte rätt till arbetsförmedlingen
    Anonym (2000-talet) skrev 2015-01-23 05:57:36 följande:

Förstår dig till 100%

Men det spelar ingen roll om man har diagnos eller inte i dagens samhälle, de flesta blir behandlade på samma sätt iaf kan du trösta dig med.

Jag har blivit mobbad för jag inte är normal
Svar på tråden 1800 till tidigt 1900 talet var bättre