• Ortiz

Vi som börjar med pergotime 2015

Hej alla!

Jag kom precis hem ifrån ett jobbigt besök hos gyn där de kom fram till att min ägglossning inte riktigt sker som den ska.

Har därför nu fått primolut som jag ska äta i 10 dagar för att få igång en mens sedan ska jag äta pergotime. Förra månaden var vårt andra försök så jag är väldigt förvånad över att jag redan fick medicinen pergotime, trodde man behövde försöka minst 1 år innan man fick hjälp..

Men min fråga är då: hur länge har ni ätit pergotime innan det tog sig och vad är era erfarenhet av dessa mediciner? Jag känner mig helt vilsen och fortfarande i chock/ledsen över att det eventuellt är svårt för mig att bli gravid...

• Ortiz
    Matsva skrev 2015-11-13 10:43:08 följande:

Decibel84 -spamma på alltid kul att få tips och hjälp!

Jag har ju inte hållt på med detta så länge detta är första kuren med Pergotime. Men jag har ingen egen mens alls vilket gör att jag måste börja med primolut för att få en blödning. På mig kollades bara VUL efter Pergokuren och Gyn sa så att jag kommer få ÄL inom 3 dafar (teoligtvis) sedan bad hon mig testa med ÄL test för att veta säkert. Men inget prat om någon spruta för att få ÄL. Men däremot kommer jag få horonsorutor om vi inte lyckas med Pergotime. Men vad der är för sprutor vet jag ej. Känns långt fram och jag hoppas jag slipper hela ivf svängen.

Jag har bim 19/11 men tänkte testa på söndag ÄL +10!

Hur ser ni på att testa tidigt? Har ni lyckats märka ett plus redan 10 dagar efter ÄL med tidigare barn?

Hej!
    Jag är också på min första omgång med pergotime. Tog min sista tablett i måndags och nu väntar jag på ÄL. Hur många dagar efter sista tabletten fick du ÄL?
  • Ortiz
    Matsva skrev 2015-11-13 12:47:24 följande:

Spännande! Det tog mellan 10-11 dagar, testa positivt på ÄL test 10 dagar efter sista Pergotimetabletten men fick positivt ÄL test två dagar i rad!

Okej! Då får jag helt enkelt bara ha tålamod och vänta :)
    Spännande, väntar du på bim nu då?
  • Ortiz

Hej tjejer!
    Har hängt här ett tag men längesen jag skrev nu... Jag har inte haft ÄL som vanligt och fick hjälp av den snäll gyn som gav mig pergotime eftersom min slemhinna även vad för tunn...

Har precis kommit hem efter återbesök där det visade att ju svarat väldigt bra på Pergo och det finns äggblåsor på båda sidorna och även slemhinnan har blivit tjockare. Nu till min fråga: det visade sig att jag har ÄL nu (testa precis positivt på ÄL-test) och vi hade mys (lördag, söndag, måndag) men just idag är min sambo iväg på jobb men kommer tillbaka imorgon kväll, är det för sent då eller kan det fortfarande gå om vi missar idag men myser imorgon??

Tar det sig inte denna gången måste vi söka oss till fertilitetsklinik för att börja en utredning så jag hoppas så mycket på detta så jag slipper det, känns som det kommer bli så tungt att påbörja... Och tar lång tid... ????

Någon snäll själ som vill hjälpa mig lite och svara på min fråga?

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015