Inlägg från: jagsomlängtarefterbarn |Visa alla inlägg
  • jagsomlängtarefterbarn

Vi som börjar med pergotime 2015

Hej! Jag läser om vad ni har skrivit. Jag har försökt bli gravid i ca 2 år, jag håller på med min första kur pergotime, och jag var på VUL cd11 och hade två stycken "bra äggblåsor" en på 11mm, och en på 9mm. Läkaren sa då till mig att jag skulle börja använda clearblue äl test cd14. är nu på cd21 och har fortfarande inte fått utslag på äl testet. Jag skulle ta sprutan samma dag som jag fick utslag på äl testet, och då ha sex den dagen och dagen efter.

Jag och min sambo har genomgått utredning och är friska.
    väntar ivrigt på att få ett positivt äl test

• jagsomlängtarefterbarn

De är skönt att veta att de kan va vanligt att den blir sen. Vi har haft sex varje dag för säkerhets skull. Men vill ju ha ett positivt för att de va då jag skulle ta sprutan jag har. Jag får rings imorgon o fråga om dom kan kolla om de har skett eller inte om jag inte får positivt imorrn bitti! PCOS har dom testat mig med blodprov och kollat äggblåsor o hela köret o sa dom att jag inte hade.

Jag har plussat varje månad på äl testen o känt av att brösten är ömma ca en vecka efter äl så tror jag brukar få de i vanliga fall

Skönt att kunna skriva med personer i samma situation eller som varit med om samma o kanske har lite mer erfarenhet ????

• jagsomlängtarefterbarn

Jo jag har egen ägglossning men min läkare tyckte jag skulle prova pergotime, ja de är otrivelle som jag ska ta och läkaren sa att när jag får plus på äl test ska jag ta sprutan o ha sex samma kväll och dagen efter...

Nu imorse fick jag glad gubbe på äl testet men själva strecket såg utdraget ut så jag provade igen efter ca 5.5 timmar och blev då negativt.. Nu har jag ringt till Gyn o ska fråga lite.

• jagsomlängtarefterbarn

Jag pratade med Gyn och dom tyckte jag skulle lita på de positiva äl testet jag fick imorse så har tagit otrivelle idag och hoppas nu att de händer nåt!

Lycka till alla :)

• jagsomlängtarefterbarn

Jag fick till mig att när jag fick omslag på äl testet (använder clearblue så när jag får glad gubbe) ska jag ta sprutan och imorse fick jag positivt men blev osäker ändå så gjorde test igen ca 5 timmar senare som va negativt. Då ringde jag Gyn och dom sa bara att jag skulle lita på de positiva imorse och ta sprutan o ha samlag idag och imorgon :) jag funderade som du på mer man skulle ta den men enligt mina anvisningar så är de när man får omslag på ett clearblue ägglossningstest :)

• jagsomlängtarefterbarn

Pco_1_2: de är den med fast gubbe :) fick glad gubbe igår och tog sprutan då och nu på förmiddagen idag känner jag som en molande värk på höger sida så känner att de händer något iaf ;) fråga på du bara! :D

Nu blir de sex hela helgen sen invänta att mensen inte kommer :D

• jagsomlängtarefterbarn

Jag har fått positivt ägglossningstest 4 dagar i rad nu men kan tänka mig att de beror på otrivelle sprutan, men läste även att man kan ägglossa två gånger men då oftast direkt i följd av varandra typ två dagar i rad, vanligt vid tvillinggraviditet två äggs.

• jagsomlängtarefterbarn

Jag fick min mens i fredags ???? Och negativa gravtester... Ringde idag och frågade om kag kunde ta en ny kur pergotime men hon visste inte o skulle ringa tillbaka. Kan man ta två kurer på rad? Och kan pergotime förstöra om jag faktiskt har haft ägglossning själv innan pergotime? Rubbar de efter?

• jagsomlängtarefterbarn

Min cykel blev längre med pergotime, från ca 30 dagar till 35 om inte mer nu andra omgången. Jag känner av min ägglossning rätt mycket men jag får även en spruta att ta när jag får omslag på ägglossningstestet o ca 20-40 timmar efter den ska ägget släppa. Och som sagt, jag känner av de.

Lycka till!

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015