Inlägg från: Decibel84 |Visa alla inlägg
  • Decibel84

Vi som börjar med pergotime 2015

hej
    ska ta pergotime nu i fem dagar inför inseminering.

enligt utredningen och blodprov har jag ägglossning.
    läser nu i en annan tråd att det kan vara farligt att få pergotime om man har egen äl.
    läser om att slemhinnan blir tunnare och att användande av pergotime upprepade gånger kan ge skador, läser också om cancer???

• Decibel84

imorgon ska jag till gyn för att förhoppningsvis få börja med pergotime om fem dagar...vad är det dom kollar imorgon på undersökningen?

minns förra gg att dom kollade så det"inte fanns några rester kvar sen förra ägglossningen" är det det som ska göras nu?
    sen var det väl att man kommer sen efter sin kur för att se så det utvecklas ett fint ägg?

en annan fråga.
    kan man se från vilken sida man ägglossat?
    hur vet man om man har bra ägg?

• Decibel84
    Inheaven skrev 2015-09-06 08:12:53 följande:
    Hur gick det för dig?

Antar att du redan har svaren på dina frågor :)

Om inte så kan man se vilken sida äggen är som mognast och på så sätt kunna avgöra om de lossnat.
    Jag hade en såkallad "gulsäck"..tror det hette så? som satt kvar sen förra ägglossningen så jag får inte börja med pergotime nu tyvärr:(

om man har ett ägg på vänster sida kommer det ner i vänster äggledare då?
    jag har för mig att man sa att äggledarna är rörliga och den högra kan ta upp trots att det är på vänster sida?
  • Decibel84

åhh va trött jag bliiiir.
    skulle göra vår andra inseminering förra månaden.
    nä då visade det sig att jag hade "rester" kvar från förra äl, så jag fick inte börja med en kur pergo.
    De tre senaste månaderna har min mens varit helt galen, blöder i två(!) dagar.
    Har aldrig hänt.

Nu kom min mens , två dagar tidigare än beräknat och den är ljus och verkar mer vara en spotting än mens?!
    Mailade kliniken(som jag ska göra min första mensdag) men är osäker om de är mens.

• Decibel84
    Carro83 skrev 2015-10-21 21:37:36 följande:

Hej alla.

Har precis avslutat 3e vändan med pergotime. Är det någon mer som de inte vill sig för? Tar det sig inte nu, blir det nya möten med läkaren. Någon som vet mer vad som händer om de inte vill sig nu?

jag har betalat för tre försök...hoppas på att få göra mitt andra sen.
    Jag vetinte om jag kan köpa fler tillfällen sen.
    Spontant tänkte jag fråga om man får köra med pergotime fast utan inseminering utan "vanligt sex"
    annars är det väl IVF
  • Decibel84
    Carro83 skrev 2015-10-22 07:58:32 följande:
    Hej Decibel.

Absolut kan du köra pergotime utan ivf, jag har inte kommit till ivf än, utan kör pergotime sen äl test från 5dagen och framåt. Och självklart sex ca varannan till varje dag. Dock har de inte resulterat i ett plus men försöker vara positivt. Vi ska iväg på en weekend nu i helgen då ÄL troligen kommer infalla, så försöker hålla hoppet uppe att de kanske är just de som behövs. Sambon har varit extremt pressad sista tiden på jobbet, ledningen drar i honom till oilka projekt. Vilken resulterar i stress och säkert påverkar hans kompisar.

Är de ivf som gäller sen då om de inte tar sig nu? Läst om spolning av äggledare mm. Någon som som gjort det?
    Jag ska inte göra IVF.
    Det jag skrev, och tänkte fråga är om jag kan få hormonstrimulerande utan att göra en insemination:)
    Jag fick inte pergotime idag utan ett annat preparat, vilket jag tycker är jätte bra, äntligen. Mitt sjukhus har varit sega med detta då dom väntat på massa genomgångar och test på detta läkemedel..
    Letrozol ska jag dock ta fem dagar, sedan återbesök för att se hur blåsan växt

Japp jag har gjort spolning, trodde jag alla gjorde vid utredning?
    Nej, för oss, om det inte tar sig nu har vi ett försök kvar

• Decibel84
    Msan86 skrev 2015-10-23 09:28:57 följande:
    Hos gyn igår.... Fin äggblåsa på G ägglossning närsomhelst sa han. Fick detta svar på RFSU ältest men neg på Clearblue... Ngn mer som har denna erfarenhet?? Samma sak förra månaden och blev då inte gravid

tja hos mig sa dom att ÄL test inte alltid visar utslag.

Och där speciellt om man tar hormoner.

Jag tog ÄL test"på kul" efter jag tagit otrivelle, fick inte utslag då heller

• Decibel84
    Carro83 skrev 2015-10-27 07:58:21 följande:
    Skönt att du fick letrozol nu då. Jag fick pergotime direkt, spolning lät det som är ett senare stadie, men hoppas de tar sig nu. Blinkade gubbe nu i 3dagar så ÄL kommer nog imorgon (använder clearblue advanced äl test)

Gjorde spolningen ont? Läst blande kommentarer på det..
    vi gör spolning före behandling, vilket iaf för mig är självklart eftersom man kan ha stopp i ledarna, eller som mig, få reda på att ena sidan inte har någon passage
    Så ja, tog värktabletter innan, det stack och nöp när dom spolade...obehagligt...svimmade en timme efter då jag var på stan:S
  • Decibel84

fick superont idag i ena äggstocken, högg liksom till två gg, tänk om jag fick ägglossning nu...har ju inte ens gjort inseminationen!

• Decibel84

Letrozol ska tydligen vara bättre, ge färre biverkningar och är inte lika stor risk att det skapas fler ägg dvs tvilling/trillingar.
    så ni som har möjlighet fråga om Letrozol

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015