• Carro83

Vi som börjar med pergotime 2015

Hej alla.

Är ny här på familjeliv, kom hem idag fr läkaren med infon om att jag har pco :( skönt på ett sätt att få en anledningen till varför plusset inte kommit. Så nu påbörjas resan...

Skönt även att läsa att de gått så bra för många av er som har pco, först kändes det hopplöst, men nu känns det bättre.

Jag och sambon påbörja utredning för 2v sen, fick äta provera i 10dagar och fick idag 5tabletter pregotime dvs en enkel dos, som påbörjas på torsdag och ska dit igen nästa vecka på onsdag för vul. Hoppas på fina ägg då.

Så många blandade känslor just nu.

Hur har era utredningar gått till? Min läkare nämner pregotime i dubbel dos, trippeldos och sedan sprutor.

Vad har hänt mellan dessa steg för er? Har ni fått andra lösningar?

• Carro83

Hej alla.

Är ny här på familjeliv, kom hem idag fr läkaren med infon om att jag har pco :( skönt på ett sätt att få en anledningen till varför plusset inte kommit. Så nu påbörjas resan...

Skönt även att läsa att de gått så bra för många av er som har pco, först kändes det hopplöst, men nu känns det bättre.

Jag och sambon påbörja utredning för 2v sen, fick äta provera i 10dagar och fick idag 5tabletter pregotime dvs en enkel dos, som påbörjas på torsdag och ska dit igen nästa vecka på onsdag för vul. Hoppas på fina ägg då.

Så många blandade känslor just nu.

Hur har era utredningar gått till? Min läkare nämner pregotime i dubbel dos, trippeldos och sedan sprutor.

Vad har hänt mellan dessa steg för er? Har ni fått andra lösningar?

• Carro83
    Cissi90 skrev 2015-08-17 21:53:20 följande:

Hej!

Jag gjorde två behandlingar av Provera/Pergotime och gick även ner i vikt under tiden. Sen sex-schema och plussade :)

Tack, räknar absolut med att det blir fler vändor med provera och pergotime. Känner lite oro över att kommande jobb resor ska ställa till det, försöker styra allt runt äl.
  • Carro83

Hej alla.

Hur har de gått för er?

Har bim idag/imorgon och ännu ingen mens, men har några symptom på att den är på g. Tror jag iaf, vill inte hoppas för mycket så känner nog efter lite mer.

• Carro83

Hej alla.

Har precis avslutat 3e vändan med pergotime. Är det någon mer som de inte vill sig för? Tar det sig inte nu, blir det nya möten med läkaren. Någon som vet mer vad som händer om de inte vill sig nu?

• Carro83
    Decibel84 skrev 2015-10-21 21:45:39 följande:

jag har betalat för tre försök...hoppas på att få göra mitt andra sen.

Jag vetinte om jag kan köpa fler tillfällen sen.

Spontant tänkte jag fråga om man får köra med pergotime fast utan inseminering utan "vanligt sex"

annars är det väl IVF

Hej Decibel.

Absolut kan du köra pergotime utan ivf, jag har inte kommit till ivf än, utan kör pergotime sen äl test från 5dagen och framåt. Och självklart sex ca varannan till varje dag. Dock har de inte resulterat i ett plus men försöker vara positivt. Vi ska iväg på en weekend nu i helgen då ÄL troligen kommer infalla, så försöker hålla hoppet uppe att de kanske är just de som behövs. Sambon har varit extremt pressad sista tiden på jobbet, ledningen drar i honom till oilka projekt. Vilken resulterar i stress och säkert påverkar hans kompisar.

Är de ivf som gäller sen då om de inte tar sig nu? Läst om spolning av äggledare mm. Någon som som gjort det?
  • Carro83
    Decibel84 skrev 2015-10-22 18:20:06 följande:

Jag ska inte göra IVF.

Det jag skrev, och tänkte fråga är om jag kan få hormonstrimulerande utan att göra en insemination:)

Jag fick inte pergotime idag utan ett annat preparat, vilket jag tycker är jätte bra, äntligen. Mitt sjukhus har varit sega med detta då dom väntat på massa genomgångar och test på detta läkemedel..

Letrozol ska jag dock ta fem dagar, sedan återbesök för att se hur blåsan växt

Japp jag har gjort spolning, trodde jag alla gjorde vid utredning?

Nej, för oss, om det inte tar sig nu har vi ett försök kvar

Skönt att du fick letrozol nu då. Jag fick pergotime direkt, spolning lät det som är ett senare stadie, men hoppas de tar sig nu. Blinkade gubbe nu i 3dagar så ÄL kommer nog imorgon (använder clearblue advanced äl test)

Gjorde spolningen ont? Läst blande kommentarer på det..
  • Carro83
    Decibel84 skrev 2015-10-27 17:38:12 följande:

vi gör spolning före behandling, vilket iaf för mig är självklart eftersom man kan ha stopp i ledarna, eller som mig, få reda på att ena sidan inte har någon passage

Så ja, tog värktabletter innan, det stack och nöp när dom spolade...obehagligt...svimmade en timme efter då jag var på stan:S

Jag tyckte också att det var konstigt att de inte gjordes direkt. Jag vet inte om jag har stopp el likande. Så hade varit skönt att haft de gjort.

Är inne på min 5e blinkande gubbe dag, dvs äl testet har inte visat än?! När största chansen är. Är det någon mer som haft så?

Om de inte vill ta sig nu ska jag boka nytt möte med läkaren. Man känner sig mer och mer nerslagen.

Tänkte passa på och fråga om biverkningar ni andra haft, jag är så galet mycket känsligare än vad jag brukar..
  • Carro83

Hej alla.

Bim är nu dagarna när som och tyvärr verkar de inte som de blir ett plus denna. Månad heller, har alla känningar att mensen ska komma så bokat ny läkartid idag.

3gånger pergotime så får se vad läkaren säger, vad nästa steg blir.

Är de någon mer som blir lite vimsig av pergotime? Känns som jag blivit mer glömsk sen jag börja, som idag, tog fl på tiden med 1h, åt rätt håll iaf, så nu blir de att vänta snällt...

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015