Inlägg från: Inheaven |Visa alla inlägg
  • Inheaven

Vi som börjar med pergotime 2015

Någon som är inne? Behöver tips omgående

• Inheaven

Hej.

Jag ska börja med pergotime vid mens.

Men vanligtvis hsr jag en cykel på 35-37 dagar.. då ska jag ha haft äl i söndags.

Men igår så fick jag en trådig flytning med en rosa strimma i. Tänkte att åååh äl var sen så vi mös på... direkt efter kom det rosa och idag har jag inte haft något under dagen. Men ikväll kom molvärk plus rosa.

Ska jag ta det som mens och börja med tabletterna om 5 dagar?

Ska egentligen inte ha mensen förns om 9 dagar.

• Inheaven

Kan man verkligen göra så då?

Jag har oregelbunden mens så någon gång ibland kan den vara på dag 29 och ibland på 37.

Det här var svårare än jag trodde...

Typsk med helg också annars kunde gyn hjälpa mig.

• Inheaven
    Pco_1_2 skrev 2015-08-08 16:10:18 följande:

Göra hur? Tror inte gyn rekommenderar att ta pergotime om du inte kan avgöra ifall det är mens eller ej. Äter du andra hormoner får att få regelbunden mens?

Ne jag gick på pravidel vid de andra graviditeterna men de värderna var bra den här gången så blev pergo. Men är nog 99 på att det här är en normal cykel och att det är mensen som kom.

Så får börja med pergon på måndag.
  • Inheaven
    Cissi90 skrev 2015-08-12 20:02:23 följande:

Idag plussade jag! :))

Åh grattis vad roligt.

Hur länge åt du pergo och vilken dos?
  • Inheaven
    Cissi90 skrev 2015-08-12 21:15:25 följande:

Åt Provera tre månader och Pergotime 2, enkeldos. Vi var extremt noga med att ha sex på rätt dagar och gick på schema. Så nu blev det äntligen efter 1 1/2 år plus!

Men åh så roligt för er. Hoppas allt får brs nu och njuuuut allt vad du kan.
  • Inheaven

Nu har jag ännu en korkad fråga.

När bör man testa med äl test när man går på pergo?

Jag har en cykel på 29-39 dagar och har då alltså imtr alls koll på när min äl "brukar" infalla.

Blir cykeln mer stabil av pergo eller ska man börja testa direkt efter pillerstopp?

• Inheaven
    Cissi90 skrev 2015-08-15 13:22:28 följande:

Tack så jätte mycket! Hoppas med allt!

Jag började med ÄL stickor första dagen av Pergotime och tog fram till dag 19 för att vara 100% på att pricka in rätt och hade sex varannan dag ändå haha. När man har oregelbundet så hat man faktiskt ingen aning så du är inte ensam :) ähglossningen sätter igång och kan göra mensen stabilare men endast under den tiden du tar tabletterna oxh en månad fram, om du har PCO ex så är det ganska svårt :)

Tack. Sista tabletterna imorgon. Så får börja testa imorgon då :)
  • Inheaven
    mickaa skrev 2015-09-06 06:10:01 följande:

Blev ett bra möte med gyn. Ska börja med provera i morgon i 12 dagar. Blev letrozol för mig. Läste att det funkat väldigt bra för många ist för pergotime så får hoppas det kickar igång äl. Inväntar mens eftwr provera o sen letrozol i 5 dagar. :)

Vad spännande. Håller tummarna.
  • Inheaven
    Decibel84 skrev 2015-09-01 19:03:31 följande:

imorgon ska jag till gyn för att förhoppningsvis få börja med pergotime om fem dagar...vad är det dom kollar imorgon på undersökningen?

minns förra gg att dom kollade så det"inte fanns några rester kvar sen förra ägglossningen" är det det som ska göras nu?

sen var det väl att man kommer sen efter sin kur för att se så det utvecklas ett fint ägg?

en annan fråga.

kan man se från vilken sida man ägglossat?

hur vet man om man har bra ägg?

Hur gick det för dig?

Antar att du redan har svaren på dina frågor :)

Om inte så kan man se vilken sida äggen är som mognast och på så sätt kunna avgöra om de lossnat.
  • Inheaven
    idiisen skrev 2015-09-16 20:02:33 följande:

Hej alla fina människor :) 

Jag var hos gyn den 7e sept. Då jag har varit utan preventivmedel i 2 år och vi har försökt att bli gravida  1.5 år, fick missfall 3 månader efter jag tog ut min spiral, <men längtan är nu stor :) 

Jag ska börja med pergotime nästa menstration och hoppas verkligen att det vill ta sig nu. Vågar inte hoppas för mycket men vi längtar så mycket.

Hur har det gått för er? 

Kram Ida

Välkommen.

Hoppas det är et tur nu.

Beklagar alla missfall.

Här går jag i väntan på vul tid + äl.
  • Inheaven
    idiisen skrev 2015-09-16 20:02:33 följande:

Hej alla fina människor :) 

Jag var hos gyn den 7e sept. Då jag har varit utan preventivmedel i 2 år och vi har försökt att bli gravida  1.5 år, fick missfall 3 månader efter jag tog ut min spiral, <men längtan är nu stor :) 

Jag ska börja med pergotime nästa menstration och hoppas verkligen att det vill ta sig nu. Vågar inte hoppas för mycket men vi längtar så mycket.

Hur har det gått för er? 

Kram Ida

Välkommen.

Hoppas det är et tur nu.

Beklagar alla missfall.

Här går jag i väntan på vul tid + äl.
  • Inheaven
    Msan86 skrev 2015-10-08 17:44:46 följande:

Hur har det för Er?? Ska börja med Pergo imorgon

För min del tog det sig på andra kuren med pergo, hoppas pyret nu vill stanna.

Lycka till :)
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015