Inlägg från: Elin1051 |Visa alla inlägg
  • Elin1051

Vi som börjar med pergotime 2015

Jag hänger på här :)

Har blivit gravid med pergo en gång i december men sluta tyvärr i mf :/ idag fick jag första mensen efter missfallet så på lördag tar jag första tabletten pergo.
    Jag tar mina dag 3-7 i cykeln, någon som vet varför endel tar dom på dag 3-7 och andra på dag 5-9?

Hoppas på ett plus till påskhelgen då jag sist plussade på dag 27 i cykeln :)

Lycka till alla!

• Elin1051

Jag har ätit lchf i flera omgångar och fått mens ganska regelbundet varje gång, jag äter i princip kött, fisk, kyckling, sallad, gurka, paprika, ägg, majonnäs lohmanders sås eller någon sås gjord på grädde, proteinbröd, ost, skyr (smaksatt kvarg utan tillsatt socker) jättegoda enligt mig :) 
    Jag äter egentligen väldigt enkelt när jag äter lchf.
    Sen lämnar jag även bort mjölk, frukt, rotfrukter, nötter, bär.. som jag vet att andra äter.
    En nybörjar-regel är att se på innehållsförteckningen och ha max 5gr kolhydrater/100gr, då är de ganska lätt att följa och man håller kolhydraterna nere :)

En dag för mig kan se ut ungefär såhär

Frukost: 1 proteinsmörgås med pålägg
    Lunch: kött, fisk, kyckling med sallad och sås, är jag inte jätte hungrig så kan de bli bara en skyr och ett ägg te x.
    Middag: kött, fisk, kyckling med sallad och sås :)

Nu var de inte mig du frågade men åsikter och tips att flera är väl alltid uppskattat :D

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015