Inlägg från: Honeyboney |Visa alla inlägg
  • Honeyboney

Vi som börjar med pergotime 2015

Hej hej, jag hoppar in här om det är ok? :)

Jag fick diagnostiserat PCO då jag var 17. Jag och min sambo påbörjade barnresan för snart 4 år sedan. Åt då primolut nor för att sätta igång mens och sen enkeldos pergotime, utan resultat. I samma veva fick jag veta att både min syster och en av mina bästa kompisar var gravida, och hur glad jag än blev för deras skull blev jag hemskt ledsen för min egen, vilket slutade i att jag hamnade i en depression och vi valde att lägga detta på hyllan tills dess att jag började må bättre och kunde ta eventuella bakslag bättre. Nu är vi som sagt på g igen.

Fick min mens igår och börjar alltså med enkelkur pergotime på söndag. Är så ivrig, vill börja nu! ????

• Honeyboney
    Jazzy skrev 2015-02-26 19:11:36 följande:

Förstår hur du känner, min bror berätta för två veckor sen att han och hans tjej skulle få barn, första i familjen, jag bröt ihop när vi kom hem och blir skitledsen! Sen känner man sig som den värsta människan i världen att man inte bara blev glad av nyheten. Jag kände mig så småaktig att jag vart ledsen att jag inte blev den första i familjen.

Efter att de berätta så skoja de massa om "när kommer kusinerna" kände hur jag bara gallskrek inombords..

Ja, det känns som ett slag i magen varje gång någon frågar -borde inte ni skaffa barn snart?
  • Honeyboney
    Jazzy skrev 2015-03-01 22:57:30 följande:

Eller hur, igentligen vældigt fræckt nær folk som man inte kænner så bra frågar så, tycker oftast de har en ton som næstan kræver en førklaring från dig, som att de tar helt førgivet att du har valt att inte ha barn.

Dakine- vad trist :(

Ja exakt så känns det! Har egentligen bara lust att trycka upp det i facet på dom att alla kanske inte blir gravida bara genom att titta på sin partner, men har kommit till det stadiet att jag ler så fint och bara säger att "allt har sin tid" eller "det blir när det blir", och då får dom nöja sig med det svaret ;)
  • Honeyboney

Hur går det för alla?

Jag är inne på dag 17 nu och tiden går såååå långsamt! Haft spänningar, nästan som träningsvärk, över äggstockarna, hoppas att det tyder på ÄL. Åt en enkelkur Pergo för 3 år sedan också, men då hade jag inte en endaste lite känning och inte heller någon ÄL enligt blodprov.

Rekommendationerna från kk var att man inte borde ligga mer än var 3e dag, men wtf, vi har då gått all in vi, haha! Nu vill vi ha en bebis, eller två. Eller tre! ;)

• Honeyboney

Usch, jag är så fruktansvärt nervös. Imorgon har jag BIM, och har en molande värk på höger sida, det liksom strålar mot blygdbenet. Upplever även en tryckande känsla över tjejmagen, den känns lite tung eller hur man nu ska förklara. Är så rädd att jag, som vanligt, bara inbillar mig att jag känner som jag gör! Även om just dessa symptom är något jag aldrig känt förut! Eller så är det helt enkelt så att mensen är på g med buller och bång!

• Honeyboney
    Dakine skrev 2015-03-29 22:23:38 följande:

Jag tror att jag plussat efter 1 år och 8 månader. Jag är helt i chock, och kan inte tro det själv. Testade mig nu ikväll, på äl+12. Ska testa mig imorgon bitti också!Har typ inga symtom jag inte haft förut vid mens. Lite ömma bröst, och gasig! 

GRATTIS!!!!! :D
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015