Inlägg från: FruGrävling |Visa alla inlägg
  • FruGrävling

Vi som börjar med pergotime 2015

Nemi89 skrev 2015-01-23 13:29:35 följande:

En fråga till, hur funkade det för er när ni slutade med p-piller?

Jag slutade med p-piller i februari (yasmin) fick mens i maj,juni,juli,augusti och har sedan dess inte haft mens... gjorde g-test för ett par dagar sedan eftersom man inte har någon koll på när den behagar dyka upp.

tror ni det kommer påverka något att det var längesen dessutom? Blir orolig att det är något annat fel när det är såååå lång tid sen, brukar "bara" vara ett par månader emellan.

Har ätit p-piller i två omgångar. Första gången ca 5 år. Misstänkte PCOS redan då så när jag slutade började jag direkt tempa. Tre något sånär normala cykler med ägglossning dag 17-25 sen ingenting. Efter 90 dagar fick jag Provera utskrivet.

Andra gången åt jag bara p-piller i 6 månader. Även denna gång hade jag två cykler med ägglossning då jag slutade och sen ingenting. Fick äntligen mina misstankar om PCOS bekräftade efter 125 dagar. Pergotime sedan i juli.

Vad jag har hört så är det inte ovanligt att man som PCOS-are får ägglossning nån eller några gånger direkt efter p-piller stopp. Det gäller naturligtvis inte alla men ovanligt är det inte.
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015