• cammod

Vi som börjar med pergotime 2015

Hejsan!!

Blir så arg när jag hör att det fortfarande finns klumpiga läkare som säger till en kvinna att hon aldrig kommer få barn pga PCO. Att det kan vara mycket svårare att bli gravid, ja det kan jag gå med på men inte omöjligt!!

Detta blev sagt till mig i okt 2008 efter flertal ivf som misslyckats och mitt liv krossades!! MEN!! sedan blev jag gravid naturligt och fick en underbar dotter 2010 och sedan en underbar son 2012 och blev gravid igen efter det men fick missfall 2013.

Nu väntar jag på att nästa mens ska komma och vill med hjälp av Pergotime försöka få nr 3 :)

Kämpa på och så på dig!! Man ska aldrig säga aldrig, det har jag lärt mig!!

• cammod

Jobbigt att Pergotime är restade hos tillverkaren så det finns inte att uppbringa någonstans :( Dom vet inte när leveranserna kommer igång igen :(

• cammod

Hur det är med p-piller vet jag inte, har bara gått på det en kort period för kanske 15 år sedan.

Ät folsyra och gärna någon multivitamin och håll koll på vikten, man har mycket lättare att lägga på sig vikt när man har PCO pga hormonobalansen :(

När ni sedan får hjälp så försök att vara försiktigt optimistiska och ta en sak i taget, givetvis måste man hoppas och tro på det man gör men var förberedd på att det kan ta tid med saker och ting.

Alla kvinnor med PCO är olika och ska inte dras över samma kant!!! Vissa blir gravida direkt med bara lite stimulering eller ingen stimulering alls och för en del tar det betydligt längre tid....för oss tog det 10 år tyvärr men det tog sig naturligt efter flera år av stimulering och ivf som inte funkade så man ska aldrig säga aldrig :)

• cammod

Ja jag känner mig lyckligt lottad, har fått 2 underbara barn helt naturligt trots att läkarna sa till mig att jag aldrig skulle bli mamma :) Anledningen till att jag ska börja med Pergotime nu är för jag fick ett missfall 2013 och efter det så är min mens väldigt oregelbunden, menscykel på 44- 65 dagar och så var det inte innan. Hoppas på en nr 3 inom en snar framtid men läkeren "slog " ner på mina odds inför detta också men jag väljer att ignorera detta och gå min egen väg, har liksom trotsat läkare förr hehe.

Hoppas att ni lyckas för det är helt underbart med barn!! Stå på dig och stå för hur mycket du är villig att göra för att din dröm ska lyckas, läkare kan vara lite vresiga ibland enligt mig :)

• cammod

Fattar inte hur en läkare kan säga till en kvinna att hon kommer bli barnlös pga PCO...finns så många exempel på kvinnor som blivit gravida ändå t ex jag själv :)

Väntar på att få börja med Pergotime för att få nr3 men har fortfarande inte fått ut Pergotime från apoteket pga att det är restat från tillverkaren. Trodde jag skulle hunnit börja denna mensen men den tog precis slut :( Så får så fint vänta till nästa mens.

• cammod

Har fått besked om att det ska komma in Pergotime imorgon tis men dom kunde lova helt 100.

Kommer det inte snart så funderar jag på att testa Rosenrot eller Munkpeppar som jag har hört mycket om. Klockan tickar ju hehe

• cammod

dom kunde INTE lova helt hundra ska det stå i mitt förra inlägg :)

• cammod

Fick ut Pergotime från apoteket i tisdags och missade precis denna mensen..får fint vänta tills nästa. Hoppas den inte krånglar allt för mycket denna gången :)

Hoppas verkligen att alla här inne lyckas med sina barnförsök, vet hur det känns att pendla mellan hopp och förtvivlan hela tiden!

Kram på er alla!!!

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime 2015