Hjälp! Bakåtvänd bilstol - trångt baksäte?
Hej, jag är helt ny på det här med bilbarnstolar och det är ju en hel djungel där ute så jag tänkte att någon här kanske kunde komma med tips. Själv har jag inget körkort och min man är totalt jättedålig på det där med bilar så han vet knappt vilken typ bil vi har. Vi behöver alltså hjälp.
Vi är ute efter en bakåtvänd bilbarnstol. Baksätet är ganska trångt och eftersom vi bor som vi gör så är en enkelresa på minst en timme ingen ovanlighet eftersom det är långt för oss att att köra om vi så bara behöver köpa kläder. Bilbarnstolen måste alltså vara hyfsat bekväm att sitta i och inte för hård.
Bilen en Skoda Fabia. Det är INTE en kombi. Vi kan inte ha bilbarnstolen i framsätet eftersom vi har airbag där och är heller inte jättesugna på att koppla ur den eftersom vi alltid är två vuxna i bilen.
Är det någon som kan komma med något - eller i alla fall ett enda litet tips på bilstol som vi kan köpa? Vi tittar på bilder på nätet men har ingen aning alls om vad vi behöver. När vi har pratat med dem i affären så har de heller inte varit särskilt behjälpliga utan de kommer bara med massor med förslag och talar om olika finesser på olika stolar, men det gör oss verkligen inte mycket klokare utan snarare än mer förvirrade. Jag kan även tillägga att vår ekonomi är inte den bästa, så gärna så billigt som möjligt utan att behöva tumma på säkerhet och gärna inte så mycket på komforten heller.