Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Kolla jollyroom, zalando och babyland m fl. på nätet. Finns många fina sovpåsar med lång ärm. Kram
Kolla jollyroom, zalando och babyland m fl. på nätet. Finns många fina sovpåsar med lång ärm. Kram
Orkar inte kommentera så mkt. Storasyster fick diarre i natt igen och Lovisa är ju dunderförkyld. Och jag hemma med två sjuka barn idag Livet med två friska är ju en utmaning redan det Maken tog nattpasset med storasyster och åker till jobbet nu. Han har varit vaken 2-3 tim i natt stackaren. Magsjuka sucks!!!
Villsågärna, ja, jag har provat att amma varje timme typ tre gånger innan läggdags och det kan förlänga första sovpasset med 30-60 min (dvs 2,5-3 h mellan amningarna) inte mer tyvärr... Skönt för många av er att ni haft en bra natt. Här har det varit lite tuffare än i går. Han har vaknat många gånger mellan matningarna för att snutta. Nappen fungerar ju inte, men skam den som ger sig Känns som jag sovit i femminuterspass Dessutom är han ju trött, så när han tappar tutten vaknar han till och har svårt att ta den igen eftersom han är trött... Vi kanske får dela på nätterna i helgen.Han kanske sover bättre med pappa?
Lelle, mjukt brosk är vanligt! Brukar orsaka ständigt rossel i halsen t.ex.
Jag tog inte influensaspruta.
Va ni är gulliga!! Tack för allt pepp Känns lite bättre bara att få ösa ur sig lite. Storasyster sover igen nu och Lovisa ammar. Känner mig så otillräcklig när båda är vakna. Stackars Lovisa är så snäll att hon får stå tillbaka. Ligga mkt själv. Hon blir helt överlycklig då jag lyfter upp henne. Lilla sötnosen!! Och storasyster är det ju hur synd om som helst. Hu för magsjuka!!!
Börjar fundera på om det är något annat som gör att Adam är missnöjd på dagen.. Kan de plötsligt bli känsliga mot något man äter? Åt ägg både igår och idag och kanske det som gör att han gnäller? Har i och för sig aldrig märkt något av det förut. Om era bebisar ligger tex i babygymmet och gnäller hur länge väntar ni med att ta upp dem? Adam var nöjd i ca 30 min efter han vaknat men gnällig efter dess.. Vet inte vad jag ska göra? Får lägga allt åt sidan och bara vara brevid honom? Inte ens det är bra nog alltid och det känns som att bröstet är det enda som hjälper. Vet att ni andra har tuffa nätter men för mig känns det ganska knäckande att ha en gnällig bebis dagtid.. Blev så sur på sambon som stack ut och sprang i morse istället för att avlasta mig en stund. Så trött på att ha huvudansvaret hela tiden och funderar på vad som kan vara fel nu eftersom han inte är nöjd.. Mensvärken sitter i och jag verkar fått pms i efterhand för känner mig låg, trött och irriterad och fängslad.. Usch får rycka upp mig och gå en promenad och ge Adam den närhet han verkar behöva just nu och försöka glädjas över god nattsömn. Hoppas ni andra får en fin dag!
Kan bara hålla med vsg, du är en fantastisk mamma!!
Håller med vsg, det är nog Event fasen dom spökar. Verkar som du får mest effekter av den på dagen. Inte mycket att göra än att anpassa sig efter hans behov just nu, det kommer att gå över! Just gnällig och klängig är typiska "symptom".
Förstår att det inte känns som en hit att få pms samtidigt, din stackare
Och kan trösta med att min man har ibland också en tendens att ta knasiga beslut enligt mig som han själv inte inser... Sedan undrar han varför jag är irriterad! Brukar lösa sig när vi sätter oss ner och pratar, men tiden finns inte alltid!
Kramar
Du är bäst helt enkelt! Om du bara visste hur mycket du har lärt mig! Du borde ta betalt för alla dina råd! Lovisa och hennes storasyster måste vara överlyckliga att ha dig som gör allt rätt och har koll på det mesta! Kram
Vi har en ny fenomen här hemma sedan några dagar...
När det är dags för kvällsamningen innan läggdags så har Victor börjat med att skrika och gråta och vägrar ta bröstet. Har då hållit honom och försökte lugna, och i vissa fall har det gått efter ett tag, men i vissa fall har han bara lugnat sig när jag har lagt honom, utan att han har ammat... verkar som att han blir trött jättefort.
Nu har han somnat utan att ha ätit, så han borde vakna tidigare, men han blev bara mer oh mer hysteriskt i min famn, så det kändes inte som någon idé att fortsätta försöka.
Någon som känner igen sig?
VSG, när började ni med lite mer planerade sovstunder under dagen med storsystern? Tycker inte att Victor sover tillräckligt på dagen. Han sover i bilen och under promenaden, och även oftast en pass på max 1 timme i min famn, men inte alltid.
Kram!
Halleda vad ni skrivit tjejer inte läst allt.Hinner inte nu heller. Men jag skickar massa kramar till er alla fantastiska mammor <3
Jag är dö spänd på morgon dagen, t.om nervös. Maja ska få sitt 3 månaders vaccin. Vet ni hur snabbt efter sprutorna dom eventuellt kan få feber? Jag har köpt hem alvedon om I fall att. Men har minsann glömt sån doserings sked eller vad det heter?! Får köra inom apoteket på vägen hem tror jag.