• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Hej tjejer!

Tack alla för era ord! Jag mår bra nu.

Azurea, jag hoppas verkligen att ni kommer att få ett svar, det måste vara väldigt svårt att inte veta.

Bell, förstår verkligen att du blev förbannad! Oerhört dåligt att bete sig på det viset...

Vsg, skönt att läsa att ni mår bättre nu.

Själv var jag på afterwork med mina kära kollegor, en mjukstart inför måndagen!

Kram

• Irma01
    Bell13 skrev 2016-01-16 07:42:14 följande:
    Nu när jag inte träffar svärmor längre så kan hon ju jobba i det tysta. Det senaste är att jag bara ger grötklämmis till Douglas och inget annat. När vi åkte till Branäs i julas stannade vi till i Dalarna på vägen upp och jag var med de stora barnen i köpcentrum 1 h och Douglas och hans pappa åkte till farmor och fikade en stund och då hade han med sig en grötklämmis för det är enkelt att ha med på resa.
    Nu har hon pratat till hela släkten att jag inte kan ge vår son riktig mat osv. Ville bara fråga om det var nån skillnad.
    Vissa har ju för lite att göra på dagarna. Det bästa är i de flesta fall att tiga ihjäl även om jag både blir arg och ledsen.
    Kram
    Men herregud vad är det för fel på människan?! Är hennes liv så patetiskt att hon måste ge sig på andra?! Avskyr den typen av energislukande människor. Håller med vsg, låt det vara och visa med din tystnad att du inte låter dig provoceras.

Vi använder fortfarande klämmisar när vi är på resande fot, hur praktiskt som helst!

Kram vännen
  • Irma01
    johjen skrev 2016-01-15 14:48:43 följande:

Hej vänner, hur har ni det?

Här har det varit en stressig vecka men äntligen fredag och ledig. Vi har varit på BVC idag och Adam väger nu 10,7 kg och är 81 cm lång. Vår stora kille! Så mycket fart på honom nu och han pratar så mycket fast man inte fattar något men väldigt gulligt.

Annars är det bra, svårt att få ihop det med jobbet bara och fick ett migränanfall i måndags efter en stressig dag med mycket press. Min chef säger att jag måste sänka ambitionen och good enough men svårt när man behöver tid att sätta sig in i allt. Jaja blir säkert bättre efter ett tag.

Vi håller på att träffa olika huslevrantör då vi ska bygga hus, tror någon frågade om vi skulle köpa nytt hus men vi ska bygg nytt på vårt tomt. Bor ju på 50 kvm idag med egen tank och brunn så ska bli himla härligt med större samtidigt som vi kopplar in kommunalt avlopp och vatten!

Fyller 40 om några veckor och försöker ta det med ro.. 40, känns stort på något sätt! Så glad att jag har Adam och min fina familj, var ganska vilsen när jag fyllde både 30 och 35..

Hoppas ni alla mår bra och får vara friska!

Kram

Hej,

Vilken stor kille! Kul att titta på husleverantör, det är den roliga fasen innan man blir helt trött på alla val som ska göras (skämtar bara!).
    Tycker din chef har helt rätt, men jag återkommer nästa vecka då jag tror att jag kommer att hamna i precis samma sits...
    Man får påminna sig själv om vad som är viktigaste och lämna den duktiga flickan syndrom någon annanstans.

Kram o trevlig helg vännen
  • Irma01

God kväll tjejer!

Hoppas helgen har varit bra.
    Här har jag förberett mig inför den stora dagen i morgon...
    Ser faktiskt framemot att jobba igen och är väldigt glad att Victor får två månader med sin pappa.
    Hur mår ni?

Kram!

• Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-17 20:58:51 följande:
    Oh dom hade jag glömt! Måste nog visa Isa imorgon. Finns en app också som är en pekbok med djur, färger, instrument, frukt osv. Den har Lovisa med testat några gånger och gillar. Favoriten är ugglan Så hon går omkring och hoar för fullt just nu!! Fick en extra stund i sängen imorse med hjälp av några böcker och den. Ligga och dra sig till 08 är inte illa för min del
    Tack

Till kl 8?! Värsta lyxen ju

Kram
  • Irma01
    Sira skrev 2016-01-17 19:49:18 följande:
    Lycka till på första jobbdagen imorgon!
    Tack!!
  • Irma01
    johjen skrev 2016-01-18 13:01:00 följande:
    Hur känns det första dagen på jobbet?

Kram
    På väg hem nu! Det kändes bra men jag gör inte så mycket nytta än och att få igång alla system kommer nog att ta minst en vecka... Så jag får ha tålamod och hjälpa till på bästa sätt.

Men det kändes helt OK. Självklart blir det konstigt att bara ha en till två timmar med en vaken Victor men men, så är det.

Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-18 14:24:18 följande:

Här går babblarna varm då jag behövde lite respit för att betala räkningar. En succé

Sen blir det packning! Bestämde mig idag för att ta tjejerna och åka ner till Skåne imorgon bitti då maken ska jobba där ner ett par dar i veckan. Blir mys och ompyssling hos deras farmor och farfar så kör vi hem tillsammans på söndag. Fördelen med att vara föräldraledig

Kram

Ha det så bra i Skåne och kör försiktigt!

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2016-01-18 09:43:07 följande:

Godmorgon, vill dela med mig och berätta att Douglas nu tre nätter på rad har sovit 19.00 till 06.00. Vi hoppas så klart att det ska vara en ihållande trend. Visst han vaknar till nån gång vid 02.00 men somnar om själv efter nån minut.
    Om det håller i sig blir det ny rutin att natta i hans säng. Allt går bara man är konsekvent, trodde väl aldrig han skulle sova en hel natt för ett par veckor sedan
    Är på Uppsala universitet idag och känns riktigt tomt utan min lilla kille
    Kram

Vad härligt, grattis!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2016-01-20 14:34:55 följande:

Hej! Resan gick jättebra. Körde över Markaryd, Hässleholm och Kristianstad så inget snökaos. Lite snö bara men kör fyrhjulsdrivet så ingen fara Vi myser här nu och njuter av underbart vackert vinterväder!!

Kram

Låter härligt vännen.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015