• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Irma01 skrev 2016-04-19 16:51:09 följande:
    Hej!

Just nu är det rena helvetet på jobbet. Igår fick vi senesterförbud hela Juni och det är osäker för juli...kul med en 1,5 åring som man inte vill ha på sommardagis och ingen familj runt sig... Körde en fuling o begärde tre veckor föräldraledigt i stället, i fall att!
    Värsta stämningen på länge då sättet detta framfördes på var under all kritik verkligen. Det finns sätt och sätt ju.

Med Victor är det bra annars och rutinerna går fint, han trivs på förskolan och vi ser verkligen utvecklingen. Nu vill ha bara ära själv, är mycket mer bestämd men fortfarande hur go som helst <3.

Hur mår ni?

Kram!!

O det låter inget vidare! Låter som det var vädligt dåligt framfört också. Finns tyvärr så mycket dåliga chefer. Förstår att du lägger in om f-ledighet då, skönt att kunna göra det. Hoppas det löser sig och att ni får en bättre stämning!

Själv har jag lagt in om 3 veckors f-ledighet och 3 veckors semster. Vi får väl se om det går igenom..

Kul att Victor trivs på förskolan! Upplevde du att han påverkades av inskolningen/första tiden? Vi väntar på besked vart Adam blir placerad, tänkt att han ska börja 22 aug och vi sökt två olika förskoler i den tärtort som ligger på väg mot mitt jobb ca 10 min med bil (där även skola ligger sen).

Med oss börjar det bli bättre. Jag gick tyvärr och jobbade för tidigt och blev sjukk igen så varit hemma tills igår. Var på vårdcentralen förra veckan då febern inte ville släppa och då sa läkaren där att det var svininfluensan jag hade haft och det kan ta upp till en månad innan man blir bra igen. 

Adam är underbar och asjobbig! Han pratar och härmar hela tiden, igår när vi var i affären såg han en äldre man som likande min pappa och sprang efter honom och ropade "Mofa, mofa, mofa" - så sött! Sekunden efter försökte han kränga sig ur kundvagnen och vill inte sitta där utan skulle ner på golvet och ta på typ alla varor i affären. Men han är väldigt social säger hej till allt och alla och vill "prata" med folk. Men mycket egen vilja och blir förbannand och skriker o gråter om han inte får en sak som han vill ha eller likande. Han vill gärna gosa en lite stund på morgonen och säger mamma och klappar mig på kinden och hjärtat smälter.. Så det går verkligen upp och ner!

Kram

• johjen
    Bell13 skrev 2016-04-29 21:49:03 följande:

Håller med dig ang vsg börjar också tro att det hänt nåt tråkigt/olycka. Hon bara försvann

Ja det känns helt sjukt att hon bara försvann! Vi hängde i gravidtråden tillsammans så haft kontakt mer eller mindre i över två år!

Om du läser detta Villsågärna så tänker jag på dig/er och hoppas ni mår bra!

Hur mår ni annars fina mammor? Här kämpar vi med att få vardagen att gå ihop.. Så mycket mam vill göra men så lite tid..

Kram på er alla och glad valborg!
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2016-04-30 11:53:07 följande:

johjen: Kämpar med samma sak här, förstår inte vart tiden tar vägen!

Eller hur? Jag tänker varje dag att detta och detta borde man hinna med men hinner oftast med hälften! Och jag tycker att jag är effektiv men barn och hund kräver sin tid.
  • johjen

Hej alla fina!

Kul att läsa om er och alla uppdateringar!

Är också här inne ibland men hinner knappt kommentera. Annars är det bra men fullt upp! Adam blir två i oktober och precis börjat på förskolan, avslutade inskolningen igår. Han verkar trivas och är en framåt kille som vet vad han vill och pratar oavbrutet.

Vi jobbar fortfarande på syskon men ännu ingen utdelning.. Få se om vi testar med vårt embryo i frysen i höst. Nu vaknar Adam här!

Har det bra allihopa!

Kram

• johjen

Hej alla fina människor!

Hoppas det är bra mer er alla och er små.

Idag har vi firat Adam som fyllt två år! Helt otroligt vad tiden går fort och för ca en halvtimma sedan kl 19:19 kom han ut för exakt två år sedan. Läskigt minns varje detalj de sista minuterna och känslan när han kom ut. Det var så STORT och omtumlande så man nästan inte kunde ta det. Och första tiden som följde var lite tuff för mig men efter några veckor vände det. Adam har verkligen blivit en fantastisk liten kille med mycket energi och pratar hela tiden.

Kram på er!

• johjen

Hej!

Hoppas det är bra med alla!

Vi har äntligen bestämt oss för att testa med embryot som vi har i frysen! Var på klinken igår och tagit blodprov och inväntar nu mensen som ska komma i mitten på nästa vecka.. Spännande och skrämmande på samma gång!

Kram på er!

• johjen
    Bell13 skrev 2016-11-02 13:27:29 följande:

Hur mår ni tjejer? Jag är i startgroparna att börja jobba och det känns mest kul men även lite skrämmande. En annan rolig sak är att jag trots odds mot mig med ålder osv är gravid igen vi har ju försökt sedan missfallet och det verkar som det går så bra det kan hittills. Har följt hur hcg stegrar och det ser bra ut. Är i v 7 så tidigt ännu. Vi hoppas det går vägen. Väntar mitt fjärde barn och ville dela med mig av min lycka.

Kram

Så roligt Bell, massor av grattis och håller alla tummar för att allt ska gå bra!

Kram
  • johjen

Håller tummarna Bell för UL fredag!!

Själv är vi på gång med insättning av vårt frysta embry som kommer från samma kull som Adam, troligen redan på söndag!

• johjen
    Bell13 skrev 2016-11-20 07:04:31 följande:

Det är hemskt men jag tar det med som ett bra tecken.

Allt såg fint ut på ultraljudet i fredags, tickande hjärta, förväntad storlek osv. Nu tror vi på det lite mer

Kram

Å så roligt!
  • johjen
    Bell13 skrev 2016-11-20 11:47:58 följande:

Hur har det gått för dig, var det återföring idag?

Japp återföring av ett fint embryo idag av samma läkare som satte in Adam. Hoppas hon för tur med sig!

Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015