Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Just nu är det rena helvetet på jobbet. Igår fick vi senesterförbud hela Juni och det är osäker för juli...kul med en 1,5 åring som man inte vill ha på sommardagis och ingen familj runt sig... Körde en fuling o begärde tre veckor föräldraledigt i stället, i fall att!
Värsta stämningen på länge då sättet detta framfördes på var under all kritik verkligen. Det finns sätt och sätt ju.
Med Victor är det bra annars och rutinerna går fint, han trivs på förskolan och vi ser verkligen utvecklingen. Nu vill ha bara ära själv, är mycket mer bestämd men fortfarande hur go som helst <3.
Hur mår ni?
Kram!!
O det låter inget vidare! Låter som det var vädligt dåligt framfört också. Finns tyvärr så mycket dåliga chefer. Förstår att du lägger in om f-ledighet då, skönt att kunna göra det. Hoppas det löser sig och att ni får en bättre stämning!
Själv har jag lagt in om 3 veckors f-ledighet och 3 veckors semster. Vi får väl se om det går igenom..
Kul att Victor trivs på förskolan! Upplevde du att han påverkades av inskolningen/första tiden? Vi väntar på besked vart Adam blir placerad, tänkt att han ska börja 22 aug och vi sökt två olika förskoler i den tärtort som ligger på väg mot mitt jobb ca 10 min med bil (där även skola ligger sen).
Med oss börjar det bli bättre. Jag gick tyvärr och jobbade för tidigt och blev sjukk igen så varit hemma tills igår. Var på vårdcentralen förra veckan då febern inte ville släppa och då sa läkaren där att det var svininfluensan jag hade haft och det kan ta upp till en månad innan man blir bra igen.
Adam är underbar och asjobbig! Han pratar och härmar hela tiden, igår när vi var i affären såg han en äldre man som likande min pappa och sprang efter honom och ropade "Mofa, mofa, mofa" - så sött! Sekunden efter försökte han kränga sig ur kundvagnen och vill inte sitta där utan skulle ner på golvet och ta på typ alla varor i affären. Men han är väldigt social säger hej till allt och alla och vill "prata" med folk. Men mycket egen vilja och blir förbannand och skriker o gråter om han inte får en sak som han vill ha eller likande. Han vill gärna gosa en lite stund på morgonen och säger mamma och klappar mig på kinden och hjärtat smälter.. Så det går verkligen upp och ner!
Kram