• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Villsågärna, hoppas Lovisas mage är ok?! Det vekar inte vara någon brist på energin i allafall! Skrattade högt när jag läste att hon krupit upp på bordet och ätit pepparkakor, även om jag förstår att man blir orolig - de kan ju skada sig! Vi har ett skrivbord ganska nära en soffa och där tar sig Adam numera över så vi fått sätta en spånskiva emellan..

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2016-01-10 20:39:07 följande:

Tack tjejer, men jag har en sista vecka innan det är dags!

Hoppas att ni har haft en bra helg, kram

Bra då kan du förbereda dig genom att läsa denna lista: blogg.amelia.se/hejhejvardag/

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2016-01-12 15:59:36 följande:

Tog ett test idag och det var negativt, så det är förmodligen som vsg skrev, hormonrubbningar. Ska boka tid hos gyn nästa vecka för att göra en kontroll.

Läkarna har i och för sig inte sagt att det är omöjligt för mig men att det är högst osannolikt att jag blir gravid på naturlig väg. Men ibland tror man ändå på att mirakel kan hända!

Kram

Hoppas du mår bra Irma! Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2016-01-12 12:04:39 följande:

I

Förstår såklart att du tänker cancer med din historia. Men själv hade jag tänkt infektion i kroppen eller hormoner. Min mens är också oregelbunden och beter sig inte som vanligt men är def inte gravid Nog snarare förstadie till klimakteriet här men om du har ägg kvar så visst kan det vara så. Det är ju isf nåt positivt som du skriver. Som Bell säger sitter hcg i länge om det gått nån vecka. Blödningar som går och kommer kan man ju få om man är gravid också. Jag har ju både haft mf och ma. Vid mf så började jag störtblöda och vid ma hade jag spottings bara och sen såg vi på vul att fostret dött. Gjort skrapning sen då eller tagit tabletter för att stöta ut. Oavsett så ska man se med vul sen att inget är kvar så om det gått någon vecka över tiden så bör du def kolla upp detta för att få reda på vad som hänt. Tror som du att det inte är troligt att det är cancer även om jag förstår att du blir rädd. Men för att inte behöva oroa dig så kanske du ska ta ett prov? Det skadar ju inte och jobbigt om det är nåt som mal och skapar oro för dig. Förstår att de tankarna kommer om man har haft cancer tidigare.

Ta hand om dig och hoppas storhandlingen gick bra!

Lite piggare här idag efter tuff natt men hemma med båda idag igen.

Kram

Båda tjejerna sjuka? Har inte hunnit läsa ikapp tyvärr.. Kram
  • johjen
    Sira skrev 2016-01-12 16:36:26 följande:

Ja, jag minns att du hade det tufft i höstas. Än så länge är jag inte orolig för allergi, det är fortfarande en dryg vecka kvar enligt Wonder Weeks, men jag kommer ju att ha det i bakhuvudet om det fortsätter strula. Alvedon har jag inte testat - hon har inte verkat ha ont nånstans och inte feber heller utan är pigg och glad mestadels på dagarna men vill bli buren och vara i famnen väldigt mycket och sover bara korta stunder när jag lägger ner henne.Har hört om Physiomer men inte testat själv, bara kört med såna där koksaltdroppar två morgnar. Hon har egentligen inte haft så hemskt mycket förkylningssymtom utan bara precis framåt småtimmarna/morgonen ett par morgnar och då har det hjälpt att lägga henne på min arm. Men det låter som att det kan vara värt att köpa och ha hemma.

Tack alla för omtanken! Ville hinna skriva mer men får avbryta igen... Suck...

Hoppas din tjej mår bättre idag! Håll ut, snart är det över med Eventfasen! Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2016-01-12 09:25:04 följande:

Hej, gav honom lite ersättning vid 02.30 för han ville inte somna om och då somnade han för att vakna 04.30 och drack lite mer och sov till mitt alarm ringde 06.30 men Gud vad han snurrar runt i sängen på natten och fäktar med armarna så vi vaknar allihop. Vi har en 160-säng så rätt trångt. Det är dags att han får sova i egen säng tycker både jag och hans pappa. Vi ska prova att söva honom i spjälsängen ikväll. Tänker att vi ställer den bredvid vår säng så det är enkelt att lägga handen på honom när han vaknar.

Håller också med om att friska barn är ingen utmaning men sjuka barn, riktigt jobbigt och tufft kan det vara som igår när mellandottern kom efter skolan efter 1,5 v hos sin pappa och hon säger att det kliar i håret och så kollar jag och ser att det är fullt med löss. Hon säger sedan att de inte schamponerat 7 dagar efter jag gjorde det för att pappa inte orkat. Då gick luften ur mig detta är första gången vi drabbats men att börja sanera hela hemmet, schamponera henne och hålla koll på oss andra nu i ett par dagar samtidigt som man ska rodda allt annat. Tycker nästan det är vanvård att göra som han gjorde.

Bara att ta nya tag.

Kram

Å stackars er! Jobbigt med löss! Men det smittar väl bara vid direktkontakt? Hoppas det löser sig snabbt.

Kram
  • johjen

Hej vänner, hur har ni det?

Här har det varit en stressig vecka men äntligen fredag och ledig. Vi har varit på BVC idag och Adam väger nu 10,7 kg och är 81 cm lång. Vår stora kille! Så mycket fart på honom nu och han pratar så mycket fast man inte fattar något men väldigt gulligt.

Annars är det bra, svårt att få ihop det med jobbet bara och fick ett migränanfall i måndags efter en stressig dag med mycket press. Min chef säger att jag måste sänka ambitionen och good enough men svårt när man behöver tid att sätta sig in i allt. Jaja blir säkert bättre efter ett tag.

Vi håller på att träffa olika huslevrantör då vi ska bygga hus, tror någon frågade om vi skulle köpa nytt hus men vi ska bygg nytt på vårt tomt. Bor ju på 50 kvm idag med egen tank och brunn så ska bli himla härligt med större samtidigt som vi kopplar in kommunalt avlopp och vatten!

Fyller 40 om några veckor och försöker ta det med ro.. 40, känns stort på något sätt! Så glad att jag har Adam och min fina familj, var ganska vilsen när jag fyllde både 30 och 35..

Hoppas ni alla mår bra och får vara friska!

Kram

• johjen
    Irma01 skrev 2016-01-17 19:40:20 följande:

God kväll tjejer!

Hoppas helgen har varit bra.

Här har jag förberett mig inför den stora dagen i morgon...

Ser faktiskt framemot att jobba igen och är väldigt glad att Victor får två månader med sin pappa.

Hur mår ni?

Kram!

Hur känns det första dagen på jobbet?

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2016-01-18 09:43:07 följande:

Godmorgon, vill dela med mig och berätta att Douglas nu tre nätter på rad har sovit 19.00 till 06.00. Vi hoppas så klart att det ska vara en ihållande trend. Visst han vaknar till nån gång vid 02.00 men somnar om själv efter nån minut.

Om det håller i sig blir det ny rutin att natta i hans säng. Allt går bara man är konsekvent, trodde väl aldrig han skulle sova en hel natt för ett par veckor sedan

Är på Uppsala universitet idag och känns riktigt tomt utan min lilla kille

Kram

Så underbart! Grattis!

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2016-01-18 14:24:18 följande:

Här går babblarna varm då jag behövde lite respit för att betala räkningar. En succé

Sen blir det packning! Bestämde mig idag för att ta tjejerna och åka ner till Skåne imorgon bitti då maken ska jobba där ner ett par dar i veckan. Blir mys och ompyssling hos deras farmor och farfar så kör vi hem tillsammans på söndag. Fördelen med att vara föräldraledig

Kram

Hur har resan gått? Värsta snökaoset här på västkusten men tror inte du körde genom det? Två timmar till jobbet idag, brukar ta 45 min till 1 timme annars!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015