• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-12-05 16:35:42 följande:

Piggare Lovisa idag men hon har ändå sovit middag 2 ggr. Totalt 4 tim. Och till lunch åt hon en halv fiskpinne och en (!) ärta. Inte riktigt som det brukar. Men vi får i henne vätska och lite mjölkfri välling iaf. Och hon har lekt och busat. Ingen mer har insjuknat ännu. Brukar vara upp till 48 timmars inkubationstid. Hoppas så att vi slipper!! Varit så hygieniska som vi bara kunnat. Man kan ju inte göra mer än så.

Irma - hur är det med Victor? Är han ok nu? Man kan behöva ta det lugnt med mjölkprodukter ett tag efter en magsjuka om han skulle reagera och bli lös i magen. Även om han inte varit känslig förrut. De små kan tillfälligt bli känsliga mot laktos då de varit magsjuka. Kan sitta i någon/några veckor.

Kram

Hej vännen,

Skönt att det verkar gå åt rätt håll och att ni håller er friska än så länge, håller alla tummar!

Victor mår bra, tror vi, han har varit sig själv helt idag, ätit både lunch o middag men vi har medvetna hållit undan för frukt, mjölk och fullkornsprodukter. Vill inte riskera något nu...
    Tack för tipset, det sa de på 1177 också så vi tar det lugnt och låter det gå en vecka iaf innan vi kör igen.

Nu måste jag packa det sista!
    Kram
  • Irma01
    Kelsson1 skrev 2015-12-05 22:42:05 följande:

Sira: Jag är också extra hård mot mig själv o ställer ribban för högt o blir besviken på mig själv när jag inte når upp. Lättare att säga till andra att de ska vara snälla mot sig själva än att vara det mot sig själv

VSG: här var det bara dottern som blev sjuk, ingen av oss andra men har hört att flera andra från förskolan har också varit sjuka så smittan måste kommit därifrån...

Blev återbud från en del gäster pga sjukdom men bra uppslutning ändå o väldigt nöjd dotter . Hon var så söt när vi sjöng för henne o hon satt o njöt av all uppmärksamhet . Vi ska fira henne (bara jag o maken) på hennes riktiga födelsedag mitt i veckan också med en liten present o väcka med sång o så får hon ha kompiskalas på Andys nästa helg så firandet fortsätter...

Vad skönt att ni inte blev sjuka själva och att kalaset blev lyckat!
  • Irma01

Tack alla, nu hoppas vi att själva resan går bra, ha en härlig söndag.

• Irma01

Så där var vi äntligen på plats! Nu orkar vi ju inte att hålla oss vakna längre...

Resan gick fint, var lite lätt stressade i Frankfurt då vi bara hade en timme på oss men det gick galant. Victor var lite ledsen på första flyget, inte så konstigt när man blir väckt kl 4 på morgonen...
    Annars har det gått bra över förväntan. Vi hade världens tur och tre platser för oss själva, vi hade betalat för en bassinett och det var värt det. Totalt sov han väl 2,5 till 3 timmar av den 10 timmars flygning mellan Frankfurt o Miami men när han inte sov var han rätt enkel att underhålla och skrek kanske 10 minuter på hela resan. Kan verkligen inte klaga! Kändes rätt skönt att det var tre andra barnfamiljer med småttingar på samma rad, man har ju lite bättre förståelse för varandra. Vi försköt dagen under resan, så nu har han somnat runt halv nio Miami tid, få se när han vaknar. Hoppas det inte blir kl 3 i natt!

När det gäller julstöket så är jag nästan klar med presenter, tänker köpa lite god fisk hos Melanders och be familjen hjälpa till med matlagningen. Kan faktiskt vara kul att göra lite grejer ihop också. Vi bävar också för granen, men då min brorsdotter kommer vill vi ha en riktigt en och inte vår fuskvariant i plast... Ja ja, två små och två hundar, det lär bli spännande att se vem som orsakar vad...

Ha det gott!

• Irma01
    Bell13 skrev 2015-12-07 01:24:30 följande:
    Vet du reglerna för bassinet? Vi funderar på att ta en sådan när vi flyger till Florida i Juni, då är Douglas 14 månader.

Kram
    Säkert olika beroende på flygbolag, vi åkte med Lufthansa och där fick inte barnet väga mer än 12 kg bara. Det var verkligen toppen att ha en sådan!
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-12-06 10:44:44 följande:

Idag har sambon "tagit över" och amningen ska upphöra är det tänkt. Det är så oerhört hjärtskärande för han bara gråter och det är så där stora krokodiltårar känns som jag vill gå in och ta över men de behöver ju hitta sin rutin också. Riktigt tufft för mig.

Kram

Usch, förstår att det känns tufft vännen. Hur gick det till slut?

Kram
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-12-07 02:02:12 följande:
    Oh underbart! Njut nu allt ni kan.

Själv ska jag jobba idag. Kundmöte ii stan 8.30-14 så känns inte så tufft. Bara kul faktiskt

Kram
    Tack vännen. Låter skönt att kunna ströjobba och värma upp lite innan det är dags!

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-12-07 06:39:01 följande:

Skönt att höra att resan gått bra! Hoppas ni får en härlig semester tillsammans!

Kram

Tack vännen, och vilken smart ide att ha granen på altanen... Har ju samma dilemma som du med både en tvåbenta huligan och två fyrbenta sådana...

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-12-07 08:28:45 följande:
    Vi flyger också med dem men hörde lite olika bud. 12 kg, 9 kg och max 70 cm lång.

Ska boka en sådan på en gång.

Kunde han sitta i den också?

Kram
    Ja, det kunde han. Det fanns barn som var lite äldre som använde den, och jag har inte hört något om varken 9kg eller 70 cm så det tror jag inte stämmer. 12 kg är gränsen.

Kram
  • Irma01

Hej tjejer,

Bell, det är verkligen svårt när de är ledsna, som du skriver då vill man ju bara trösta...men förhoppningsvis blir det snabbt bättre och har du bestämt att du vill sluta amma så är det "bara" att hålla ut, även om det kan lätt bli hjärtskärande.

Sira, usch ja att inte få sova är verkligen en tortyr. Har inga fler tips än de du fick av vsg, som har alltid bra idéer!

Vsg, så trist att storasystern blev sjuk nu när Lovisa är pigg igen. Usch, får hålls tummarna att det är samma virus och att du och din man klarar er undan.

Vi har det fint här, Victor trivs rätt bra, och han har fullt upp med att undersöka det mesta. Han sover bra på nätterna och vi har knappt märkt av jet lagen på honom. Igår somnade han lugnt i vagnen och vi kunde njuta av vår middag på restaurangen. På det ställe vi är nu är det många små barn, jättegulligt att se alla småttingar i poolen med föräldrarna.

Kram på er!

Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015