Hoppfulla Fia skrev 2015-02-03 08:25:19 följande:
Lilla skruttan då, förstår att du är trött. Hoppas att det blir lugnare om hon får lite ersättning innan sänggåendet. Jag kan tyvärr bara stämma in i klagosången. Olle vill också snutta hela natten just nu fast han kräks och pruttar inte. Jag höll på att krevera när jag blev väkt för 10gången kl kl 02. Han snuttar ca 5-10min, somnar, jag lirkar mig bort, börjar slumra in, han vaknar och ger sig inte om han inte får tutten i munnen
Jag tror dock inte att Olle är hungrig utan har behov av tutte och är orolig av någon anledning som jag inte förstår. Det är jobbigt för på natten känner jag att jag börjar bli irriterad. Men nu på morgonen nör jag ändå fått kanske 3-4h sammanlagt känner jag mig ganska som vanligt och inte alls sur vilket är tur. Men det är ett väldigt jobbigt att vara mitt i. Hoppas vi får en bra dag trotts sömnbrist
Förstår verkligen att det känns jobbigt, och det är väl inte konstigt att du känner irritation. Hur gammal är Olle nu?
Det låter som han har ett stort närhetsbehov just nu, och tyvärr finns det inte mycket att göra än att vänta tills det blir lite bättre. Är han i en utvecklingsfas kan det förklara en hel del.
Men visst blir man ju knäpp av att inte få sova! Tur att det räcker ofta med ett leende eller en blick från våra små underverk för att glömma tröttheten
Hoppas du får lite sömn under dagen iaf.
Kram!