• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-11-23 13:44:46 följande:

Hej vänner!

Hur är det med er? Här är det lite oroligt idag. Äldsta tjejen är förkyld igen och fått astmahosta återigen så den hade inte vuxit bort ännu tyvärr visade det sig. Varit på Närakuten i helgen och även kollat öronen men det var inget fel med dem. Puh! Fick inhalera för hennes astma dock vilket var toppen. Så mycket mer effektfull än de små puffar man kan ta hemma. Dock upptäckte de ett blåsljud på hennes hjärta Hjälp! Behöver ju inte vara nån fara men som mamma blir man ju nervös iaf. Lyckats få en tid redan nästa vecka på Alva barnklinik för att kolla upp det hos en erfaren barnläkare vilket känns skönt. Nån som varit med om nån liknande? Ni som har äldre barn?

Kram

Usch då stackars er! Hoppas att det inte är något allvarligt och att storasyster får den hjälp hon behöver. Kram på er!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-11-25 18:30:44 följande:

Hur mår ni idag?

Här är vi lite piggare. Mer sömn i natt. Jätteskönt! Man blir ju helt knäpp av att leva på kaffe och vara utan sömn nån längre tid. Somnat innan 21 i två veckor nu så blir ju inte mycket privatliv. Men nu hoppas vi det har vänt. Tror det kan vara en kombination av förkylning och magknip (för mkt fibrer) som gjort att Lovisa sovit oroligt i ett par veckor. Lugnare i natt så hoppas det håller i sig!! Och äldsta tjejen har sovit riktigt bra ett par nätter så maken som brukar ta henne på natten är pigg. Det underlättar ju med Tror vi hittat en bra nivå på astmamedicinen. Puh! Rolig lunch inplanerad imorgon så hoppas den blir av!!

Kramar till er alla!

Skönt att ni fick mer sömn! Hoppas verkligen det vänder för er nu. När skulle ni träffare läkare med storasyster? Lägger mig också kl 21 men det är ju för jag är så himla trött efter jobb, pendling och allt annat där till.. När jag kommer hem vid 17_30-18 måste jag sätta mig ner på golvet och sitta där i ca 15-30 min så Adam kan krypa och pilla på mig. Han blir jätteglad och sen lite ledsen så jag måste verkligen sitta kvar en stund. Vågar knappt skriva det men Adam har kommit i en väldigt postiv sömnperiod, han har ju sedan 9 mån varit väldigt lätt att lägga och sovit hela nätter men vaknat runt 5-6 men har nu det sista sovit till 7-7:30!! Vilken lycka! Dock går jag upp 5:30-6 så ibland vaknar han av mig då då vi bor så litet just nu men annars kan han sova på.. Som sagt vågar knappt skriva det för imorgon kan det se annorilunda ut!
    Idag är det torsdag och ganska lugnt här på jobbet då de flesta av mina uppdragsgivare är bortresta så gäller att passa på att få saker gjort. Sen är ju torsdag min fredag då jag är ledig på fredagar så det känns så himla skönt!
    Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-11-25 19:45:33 följande:
    Vad skönt för er vännen! Ja, herregud, om man inte visste det så har man verkligen förstått hur viktigt sömnen är nu...

Håller tummarna att det har vänt för Lovisa och att ni kan få på er lunch i morgon.
    Själva har vi "kalas" i vår lilla lunchgrupp då alla barn har nu fyllt ett så ska vi ha lunch och tårta och alla tar med sig en present så att alla små få varsin (en enkel present), tyckte att det var en riktigt trevlig initiativ! Ska bli jättekul. Annars har vi en lugn helg med få aktiviteter planerade. Nästa söndag åker vi till Florida! Tiden gå fort...

Kram
    Trevlig idé i din mammagrupp Irma! Hoppas du och Victor och hundarna givetevis mår bra! Florida låter underbart! Kommer ni vara på ett och samma ställe eller ska ni resa runt?
    Kram
  • johjen
    Kelsson1 skrev 2015-11-25 20:35:30 följande:

VSG: Här har dottern fått kräksjuka , hoppas så att lilleman ska slippa. Blir inte mycket sömn så är som en zombie men bytte till julgardiner igår kväll/natt så dottern blev glad när hon vaknade idag

Usch då!! Krya på er!! Kram
  • johjen

Hej vänner!
    Inte lätt att vara en yrkesarbetande mamma som pendlar till jobbet och dessutom försöker träna några ggr i veckan.. Varit helt slut den sista tiden och läst allt här men inte orkat kommentera. Idag jobbar jag hemifrån så hunnit sova lite i natt och känner mig något piggare. Dock snurrar det rätt rejält i huvudet så här efter en månad på jobbet och inser att jag verkligen kan jobba ihjäl mig om jag känner för att gå all in men det gäller ju att hitta en mer lagom nivå. Så svårt! Tyvärr är jag en person som ofta tar på mig för mycket och även om det inte direkt är mina problem så viill jag gärna hjälpa till, hjälpenödig sa någon klok person om det en gång! Jag ska verkligen ta dagen här hemma och försöka landa och fundera på hur jag ska ta mig an mitt arbete så det inte slukar mig. Egentligen är det ju inte hur man har det utan hur man tar det och jag måste försöka att inte pressa mig själv att vara så duktig och till lags hela tiden!
    Annars är det bra! Adam verkar ha funnit sig i att ha pappa hemma och är nu inte ledsen när jag går på morgonen utan ler mot mig när jag vinkar genom fönstret. Dock är han klängig när jag är hemma och kommer hem får jag fortfarande sitta och låta honom krypa på mig. Adam snackar mest hela tiden även om han kanske inte säger några regelrätta ord! Mamamamamamaaa bla och dada, kvack.kvak och tip-tapp efter vi sjungt midnatt råder. Han går flera steg själv nu och inte långt borta innan han kan gå helt utan att sätta sig mellan varven!
    Villsågärna - så skönt att allt var bra med storasyster! Och så söt Lovisa är!
    Bell - Douglas har blivit en riktigt liten goding!
    Hoppas allt bra med er andra, Irma, Kellsson, Sira mfl!
    Kram!

• johjen
    Irma01 skrev 2015-12-03 08:46:23 följande:

Hej tjejer,

Hur har ni det? Vilka sötnosar Douglas o Lovisa är, så fina.

Här har vi inte haft roliga dagar. I tisdags kväll började jag känna att magen var konstig, och ja, på natten fick jag typ bo på toa, hade frossa och var törstig hela tiden utan att kunna behålla ens vätska. Mitt på natten började Victor också med kräkningar... Igår fick jag sova hela dagen då jag knappt kunde stå. Som tur är stannade maken hemma. Igår fick Victor lite feber, så vi gav honom Alvedon, och han fick också vätskeersättning. Han verkar må helt OK. Jag känner mig bättre men kroppen ömmar fortfarande rejält. Inte den bästa uppladdningen innan semestern...

Hoppas ni har det bättre iaf!

Usch då din stackare!! Värsta som finns med magsjuka. Det enda postiva är väl att du blev dålig nu istället för på resan.. Hoppas både du och Victor kryar på er fort!
    Kram
  • johjen

Krya på er både Villsågärna och Irma! Hoppas ni kommer iväg på er resa Irma. Här på västkusten har det blåst rejält! Vår flaggstång blåste ner och på gården jag rider lossade en väl förankrad studsmatta och flög in i hagen plus en massa träd som fallit över vägen.. Men människor och djur mår bra och vi ska försöka komma iväg och titta på hus idag igen.

Kram på er!

• johjen
    Irma01 skrev 2015-12-05 18:48:21 följande:

Hej vännen,

Skönt att det verkar gå åt rätt håll och att ni håller er friska än så länge, håller alla tummar!

Victor mår bra, tror vi, han har varit sig själv helt idag, ätit både lunch o middag men vi har medvetna hållit undan för frukt, mjölk och fullkornsprodukter. Vill inte riskera något nu...

Tack för tipset, det sa de på 1177 också så vi tar det lugnt och låter det gå en vecka iaf innan vi kör igen.

Nu måste jag packa det sista!

Kram

Ha en fantastisk resa!

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-12-07 03:04:08 följande:

Så där var vi äntligen på plats! Nu orkar vi ju inte att hålla oss vakna längre...

Resan gick fint, var lite lätt stressade i Frankfurt då vi bara hade en timme på oss men det gick galant. Victor var lite ledsen på första flyget, inte så konstigt när man blir väckt kl 4 på morgonen...
    Annars har det gått bra över förväntan. Vi hade världens tur och tre platser för oss själva, vi hade betalat för en bassinett och det var värt det. Totalt sov han väl 2,5 till 3 timmar av den 10 timmars flygning mellan Frankfurt o Miami men när han inte sov var han rätt enkel att underhålla och skrek kanske 10 minuter på hela resan. Kan verkligen inte klaga! Kändes rätt skönt att det var tre andra barnfamiljer med småttingar på samma rad, man har ju lite bättre förståelse för varandra. Vi försköt dagen under resan, så nu har han somnat runt halv nio Miami tid, få se när han vaknar. Hoppas det inte blir kl 3 i natt!

När det gäller julstöket så är jag nästan klar med presenter, tänker köpa lite god fisk hos Melanders och be familjen hjälpa till med matlagningen. Kan faktiskt vara kul att göra lite grejer ihop också. Vi bävar också för granen, men då min brorsdotter kommer vill vi ha en riktigt en och inte vår fuskvariant i plast... Ja ja, två små och två hundar, det lär bli spännande att se vem som orsakar vad...

Ha det gott!

Skönt att höra att resan gått bra! Hoppas ni får en härlig semester tillsammans!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-12-07 08:02:12 följande:
    Oh underbart! Njut nu allt ni kan.

Själv ska jag jobba idag. Kundmöte ii stan 8.30-14 så känns inte så tufft. Bara kul faktiskt

Kram
    Hur känns det att jobba idag? Imorgon ska jag till vårt huvudkontor i Solna och på två dagars möte med middag/övernattning. Helt ok när det inte händer så ofta som förr i tiden. Vill ju helst komma hem till Adam på kvällen.

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015