Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jamen då var det dags igen. Ny öroninflammation för vår äldsta tjej såå less på detta. Nr sex på ett år. Blääää!!! Dubbelsidig och antibiotika igen. Stackars lila tjej!! Hon har varit så arg idag. Av förklarliga skäl. Kunde inte kommunicera vad det var med en gång. Och precis då Lovisa äntligen är frisk och kry och jag ska köra ner med båda tjejerna (själv, sex timmars körtid plus stopptid) till österlen om en vecka. Måtte de vara friska då!! Hoppas ni har en bättre dag än vi!! Kram
Lelle - det har inte med mössa att göra det är en förkylning som sätter sig i örat. Näst vanligast efter förkylningar när det gäller barnsjukdomar. Tyvärr!! Kolla 1177. Står jättebra där. Alvedon och nässpray är bra om de har ont, blir värre om det är täppt och de ligger ner, de får var i örat, men barn under ett år ska alltid får antibiotika. Samma om trumhinnan spricker eller om man får på båda öronen. Är hon inte förkyld så är det nog inte öronen. Kram
Hur mår ni alla idag? Storasyster piggare här men blev åksjuk och kräktes då vi skulle åka och fika Vi hoppas iaf att det var åksjuka pga amimoxen. Annars är det magsjuka på g. Nu ber jag verkligen till Gud här av desperation!! Orkar inte med magsjuka också Men hon fick medicinen precis innan vi åkte och verkar inte må illa alls nu när vi är hemma så tror inte det är det. Håll tummarna!! Kram
Alice sover två pass om dagen, på förmiddag ca 1,5 timme och på eftermiddag ca 30-45 min och ibland omvänt, kortare på förmiddag och längre på eftermiddag. Hur är det för era små? Tror ni att det är bättre med ett längre sovpass på förmiddag eller eftermiddag?