• Irma01

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

villsågärna38 skrev 2015-10-13 12:44:14 följande:

Johjen - va skönt att ni vet vad det är nu! Här är det också tänder men bättre natt i natt. Vi behövde inte ge någon mat utan räckte att få sova nära några timmar Va bra att det funkadeed alvedon och kort amning. Den där krämen har vi med men vet inte om den funkar. Hon äter ju bara upp den

Irma - ja att hålla hov är tröttsamt. Lät som en rolig dag! Här städar vi och fixar idag inför helgens fest och besök som bor kvar några dagar. Gud va man får mycket gjort då man inte ska hämta på em Återvinning, storhandling och bäddning avklarat. Blir dammsugning imorgon ist tror jag för snart ska vi ta en promenad Vi kör med champagne, lite lättare mat och tårta till helgen har vi bestämt. Ska bli kul!!

Kram till er vänner!!

Låter som om ni planerar en härlig helg! Förstår dock att det inte är helt lätt att hinna med alla förberedelserna

Kram!
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-10-14 18:17:39 följande:

Hur har ni det idag tjejer? Min dag har varit sådär. Mensvärk och smärre blodbad varit på dåligt humör och Lovisa gnällig pga sin hemska kindtand. Men blev bättre i em. Var och shoppade lite kram

Dagen började inte så bra för min del heller, åkte iväg till hundträning med all pick o pack för att inse att det var fel dag! Virrig är bara förnamnet!
    Som tur är har Victor varit på bästa humor idag och fått mig att både le o skratta

Mensvärk är jobbigt, här är det tvärtom, efter att ha varit rätt regelbundna så har de försvunnit igen. Tröttsamt detta faktiskt. Känner inte heller att jag ha en bra gynekolog och det har jag inte känt på länge. Nåväl, får ta tag i det när jag orkar.
    Hur går det ned förberedelserna inför det stora kalas?

Kram!
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-10-14 19:12:54 följande:
    Har precis vinkat av mannen och han är på väg till Kina med jobbet. Solo med barnen en vecka

Han var mest nervös av oss alla fem. Han var orolig över det mesta och jag var väldigt cool. Det kommer att gå bra är min inställning men också tufft stundtals.

Min kompis som lovat bo här några dagar har blivit förkyld så det blir bara jag och barnen, blir ju bara mer jobb med en sjukling.

Ligger du i fas med planeringen inför kalaset?

Kram
    Lycka till under veckan Bell!
    Med din inställning kommer det att gå fint
  • Irma01
    villsågärna38 skrev 2015-10-15 11:15:13 följande:
    Oh vännen!! Känner igen det där med förvirringen Det är sånt som händer! Been there

Idag är Lovisa glad igen. Underbart! Och jag har inte ont. Min mens är också oregelbunden. Hört att Octaviakliniken ska vara bra. Jag ska boka tid där tänkte jag. Har inte heller nån bra gyn nu. Har inga svettningar eller så iaf så där är jag inte än men börjar nog närma sig Blä!!

Ha en bra dag i solen!!

Kram
    Tack och tack för tipset! Ska absolut kolla det.
    Skönt att Lovisa är glad igen och att du mår bättre
    Här har vi haft en fin dag med mammalunch och hundträning. Allt gick fint o Victor har varit glad o sprallig!

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-10-15 20:21:14 följande:

Hej på er, hoppas ni mina fina cybermammor har en fin kväll. Här är det bara fint och dagen har flutit på fint. Douglas har ätit jättebra och även sovit som han behöver, har gjort läxor med de stora tjejerna och nu sover två av tre gott i sina sängar vi har planerat fredagsmys imorgon och lite shopping på lördag. Tänkte kanske åka och bada på söndag, det är rätt enkelt att ta med sig Douglas och de stora kan simma bra och klarar sig rätt bra själva. Vi är vana att vara tillsammans alla fem så det känns som en pusselbit saknas och att familjen inte riktigt är hel när han är borta.

Kram

Underbar läsning vännen!
  • Irma01
    Jenkis skrev 2015-10-18 21:17:18 följande:

Hej!

Kul att tråden lever fortfarande!

Har inte varit inloggad senaste halvåret eller mer...

Allt är bra med oss!

Ettårskalas idag! Men W fyller på tisdag.

Varma kramar till er alla! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Solig

Men vad roligt att läsa om er Jenkis!
    Och härligt att allt är bra med er

Grattis i förskott till W

Kram
  • Irma01
    johjen skrev 2015-10-18 09:39:43 följande:

Så var det dags för förkylning igen.. Adam hostar snorar och är hängig och ville snutta hela natten. Tanken att sluta amma kom i natt igen. Kommer ju inte funka när jag börjar jobba. Kommer ju bli naturlig avtrappning då så kanske löser sig av sig själv.

Två veckor kvar innan det är dags att återgå till ekorrhjulet! Känns helt klart blandat...

Kram

Usch...du tänker helt rätt ang amningen. Ingen ide att stressa fram ett slut på det nu...
    Hoppas Adam kryar snabbt på sig.

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-10-16 19:23:05 följande:

Vill skryta lite över min duktiga son som verkligen har börjat tycka om mat. Vi varvar sötpotatis/majs och potatis/morot till lunch, turkisk yoghurt med fruktpure och smakade t o m lite på en grötklämmis idag. Frukost vill han inte alls ha utan det är lek direkt när han vaknar och första målet han vill ha är mellis när han sovit första gången.

Om vi är ute på t ex promenad och han blir gnällig vill han inte ammas som tidigare men att äta klämmis går hur bra som helst.

Vi ammar när han ska sova tre ggr dagtid, innan han sover för natten och så på natten med. Glad så länge han vill.

Nu blir det mys med tjejerna innan det är dags att sova för mig kl 21 kram

Härligt!
  • Irma01
    johjen skrev 2015-10-19 09:24:15 följande:

Villsågärna hur gick kalaset?

Irma, har ni haft en bra helg?

Bell, hur har det funkat för er med maken borta?

Sira, hur mår ni?

Sjukstuga här, sambon också dålig nu men hoppas jag klarar mig!

Kram

Håller tummarna att du håller dig frisk!

Tack, helgen har varit skön, vi hade inga speciella planer och ibland är det väldigt skönt! Mannen och Victor gjorde en egen utflykt in till stan på lördag då jag hade en hel del administration att ta tag i för en stor hundtävling vi ordnar nästa helg...

Nu vaknar Victor så jag får återkomma...

Kram
  • Irma01
    Bell13 skrev 2015-10-19 11:07:57 följande:
    Ditt tips gällande örter har varit guld värt. Dill och lite timjan mortlat gör susen kan jag tala om

Kram
    Kul att det fungerar
    De är små gourmets redan...
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015