lelle75 skrev 2015-03-17 11:34:07 följande:
Det står att laktos kan innehålla spår av mp. Vet inte om du kan få upp denna artikel?
Hoppas på att kunna börja med mp igen..
www.vgregion.se/upload/PVTV%20Södra%20Älvsborg/BHV%20i%20Södra%20Älvsborg/Mat/Mjölkfri%20kost%20till%20spädbarn%20med%20kolik61.pdf
Såg det. Var nog därför min väninna tog upp detta med sin läkare. Den medicin hon åt innehöll laktos men hennes son reagerade inte på den så var det spår av mp i var det förmodligen så himla lite. Du kan inte äta laktosfritt produkter, de innehåller alltid mjölkprotein, står ju även i länken du bifogade.
Kan du inte boka tid hos en barnläkare och göra pricktest så att du får ett besked? Är ju jätteviktigt sen när du ska börja introducera mat också att veta. Vad jag förstod så kan man ringa och boka tid direkt utan remiss i Stockholm då bebis är under sex månader. Det gjorde en mamma i min mammagrupp. Det är ju vårdval så du får ju själv bestämma vilken barnmottagning du vill besöka. Hört att de ska vara bra på Alva Barnkliniken vid Medborgarplatsen så där ska jag boka tid för Lovisa ang ägg (bor inte på eller direkt nära Söder men hört så himla gott om just den här kliniken). Ring och kolla och be annars om remiss från Bvc alt vårdcentralen.
alvabarnklinik.se/alva-barnklinik.html
Kram