Oj låter som du haft det tufft glader! Hur mår du nu?
Lelle, hur är det med er?
Och hur har ni andra det?
Har är det fullt ös! Adam blir 10 månader till helgen och fasen han är inne i just nu är väldigt krävande och faktiskt den tuffaste hittills! Vad jag kommer ihåg.. Dock har vi tur för Adam både sover och äter bra, peppar peppar, men herregud så krävande han är på dagarna och särskilt mot mig! Han ska ha min uppmärksamhet hela tiden, jag ska helst ha honom i knät och han trivs bäst att leka där, han ska sitta på min fot när jag grejar i köket och drar i byxorna, går jag runt i vårt lilla vardagsrum hasar han efter och gnäller så jag ska ta upp honom. Han blir fort förbannad om maten inte kommer tillräckligt snabbt och börjar skrika så fort han inte får som han vill. Adam och sambon kan ligga på golvet och leka och allt är bra och så kommer jag hem och så fort han hör min röst blir han gnällig och börjar skrika om jag inte tar upp honom direkt. Även om han varit jättenöjd med sambon då jag inte var hemma! Men som jag skrev, han äter väldigt bra, havregrynsgröt med en halv banan och en macka med smör/leverpastej till frukost, 2-3 dl barnmat till lunch(antigen en hel burk eller ca 3 dl hemmalaget) och eventuellt någon frukt efteråt typ ett halvt rivet äpple , mellis som kan vara lite frukt typ banan, melon, mango och en macka och lite tutte, middag samma som lunch och skrädmjölsgröt och lite tutte igen tull kvällsmat. Dessutom ammar jag honom när han vaknar i ca 20 min men då är det mycket gos också.
Sambon forsätter och lägga honom och det har snart gått en månad som han gjort det. Vi har våra kvällsrutiner och sambon lägger sedan Adam i sin säng och säger tack för idag och god natt, lägger sig i sängen brevid, Adam bökar runt lite och sen somnar han! Trodde aldrig detta skulle hända och vågar knappt skriva det men snart har han sovit hela nätterna i en månad! Somnar 20-20:30 och sover till ca 07.
Som sagt han är väldigt krävande dagtid nu men samtidigt finns det många tillfällen då han är underbar och mysig och gosig och så duktig, äter småbitar själv, tar sig fram överallt och är så busigt nyfiken! <3
Nu hoppas vi på lite bättre väder denna vecka! På fredag åker vi till ett spahotell i Norefjell i Norge, sambon ska cykla mountainbike och jag ska spa:a och träna och vi ska även ge oss ut på en kortare vandring med babybjörnen hade vi tänkt. Ska bli himla mysigt!
Ha det så fint allihopa!
Kram