Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015
Nu när det ordnat sig någorlunda med sömnen så dyker nya problem upp, alltid är det nått med de små. Synd att man aldrig kan få vara lite avslappnad och njuta. Alice pappa sover fortfarande med henne och det går bättre och bättre :) så jag får i varje fall mer sömn för varje natt som går. Igår ammade hon 22:00 och sedan 6:00 när hon vaknade, kan inte bli bättre :) och jag sov fem underbara timmar i sträck (räcker bra för mig)
Men ett litet nytt problem har uppstått som sagt var. När Alice i början fick mat så var hon alldeles till sig och viftade på armarna, nu är hon inte alls intresserad av mat längre. För att få henne att äta så måste hon vara upptagen på annat håll, man måste prassla med en påse eller liknande eller så måste hon ha en leksak. Om vi är ute på restaurang så går det enklare när hon har ngt nytt att titta på, då öppnar hon munnen och äter. Det är nästan som om att hon är så disträ att hon inte är medveten om att hon äter. Hur är det för er att mata era små?
Det är så ofta jag tror att hon inte är hungrig men om man lirkar och trixar så får hon i sig maten till slut, men det tar en halvtimme att mata, pust..
Har ni några tips så tas det tacksamt emot.
Kram