villsågärna38 skrev 2015-09-07 21:46:30 följande:
Florida eller Thailand
Koh lanta är ju poppis bland svenska småbarnsföräldrar t ex. Om ni orkar med tidsskillnaden vill säga. Vi har inte orkat det ännu med våra båda. Tar flera dar för äldsta dottern bara med sommar/vintertid
Vi har varit på Gran canaria den tiden. Har funkat om man är på södra delen. Söder om Aguireguin. Inte Bahía Feliz t ex. Der blåser för mycket och är för kallt norr över. Meloneras är fint t ex men dyrt om man ska bo på bra hotell med varm pool iofs. Men USA är ju också dyrt just nu pga valutan. Sen finns ju även Kap verde men där har vi aldrig varit så har ingen aning om hur det är. Bali ska också vara bra har jag hört
Kram
Min dröm har under flera år varit att åka till Thailand men det är just flygtiden och tidsskillnaden som gör mig lite nervös.
Gran Canaria, Puerto Rico besökte vi några år sedan i december o vattnet i poolen (uppvärmt) var så kallt att vi knappt badade någonting. Dottern är väldigt känslig för vattentemperatur så därför går Gran Canaria bort (dottern älskar leka i vatten o blir så ledsen när det är kallt vatten o inte kan göra det).
Av någon anledning är jag inte alls sugen på Kap Verde, vet inte varför
Men får kika närmare på Koh Lanta o hoppas på att hitta något bra hotell som inte totalt ruinerar oss