lelle75 skrev 2015-01-25 09:36:25 följande:
Tack snälla vsg, vet inte vad jag skulle ta mig till utan dig!
Nezeril hjälpte inte ett smack, men det kanske tar några dagar?
Har varit väldigt observant inatt och testat en massa saker.
Så fort man lägger henne på rygg (bara efter ett par minuter) så blir hon täppt (när hon sover). Detta händer inte på dagen när hon tex ligger på skötbordet. Inatt har jag använt Delta sidokudden, när hon ligger på sidan så blir hon inte alls täppt, tyvärr så kan hon lägga sig på rygg ändå vilket händer ibland, den funkar bättre när hon sover djupt, tidigare blev hon störd av den då hon kände sig trängd
Tror inte att hon är förkyld, då skulle hon varit det i över en månad, hon visar inga andra tecken och då borde väl läkaren ha sagt det, eller kan de vara förkylda ändå?
Så fort hon blev gnällig igår så fick hon sitt bad och efter det vid 23 så sov hon (om hon låg på sidan) och har sovit tills 9:00 så det känns underbart, (med två amningar). Tyvärr så har jag inte sovit lika bra då hon vaknar till så ofta och jag måste då lägga henne på sidan. Tidigare har jag tagit upp henne och spolat näsan, men det känns skönt att jag har kommit fram till att det enda som hjälper är sidoläge.
Nu ska jag fundera på hur man kan få henne att sova på sidan (men då blir det väl ökad risk för psd).
Kram
Va skönt att hon sovit bättre!! Bara passa på och njuta av detta och vila så mkt du bara kan. Underbart med 23-09
Visst kan hon va förkyld. Enda symtomet är ju ibland bara att de är täppta i näsan då de ligger ner platt dvs framför allt på natten. Snoret rinner oftast bak i halsen på de små som sväljer ev slem istället för att snyta ut. De är konstruerade så och blir det mkt så kräks de isf. Lovisa som är inne på sin fjärde förkylning har haft olika varianter. Med och utan hosta. Med och utan snor som vi fått suga bort. Med nässpray och sova med huvudet högt har det alltid funkat bra här dock. Sen kan det ju även vara nåt annat såklart som för att hon blir täppt men måste ju isf utredas av läkare. Alla bebisar andas högt genom näsan till och från då de sover så det är helt normalt. Hur yttrar sig täppan när hon ammar? Det är ju framför allt då Lovisa besväras av sin nu då hon är förkyld eftersom hon måste pausa och andas hela tiden då hon äter. Vill äta kortare och oftare istället.
Sova på sidan i sig ger inte ökad risk för psd utan det är om de vänder sig på mage vilket ju kan ske lättare då. Har du sidokudden är ju det kanon. Lovisa sover på sidan bredvid mig i sängen ibland. Har aldrig vänt sig på mage i sömnen.
Kram