• Hoppfulla Fia

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Jenkis: ja, vi har verkligen fått små närhetstörstande snuttisar och man blir ju smått galen mellan varven.

Håller på att få sugblåsor på ena tutten eftersom han inte äter utan bara snuttar och då tar han inget ordentligt grepp. Ska försöka med bröstnapp och se om han köper det :-/

Irma01: Olle blev 3mån igår och borde vara mitt i solskenet enligt bok och app men det ksn ju skilja sig så klart.

• Hoppfulla Fia
    Jenkis skrev 2015-02-03 08:47:21 följande:

Har inte varit här på ett par dagar och ni är så produktiva

Grattis Johjen!

Skönt att du är bättre Villsågärna!

Lelle, pepp till dig!

Säkert glömt något/någon....

Den äldre generationens åsikter om skrik bl.a. känner jag igen. Det är flera som reagerat på att W samsover med mig. Att han aldrig kommer att lära sig att sova själv. Att han mår bra av att skrika o.s.v. Suck!

Eller hur Suck!!! Fast i natt när jag inte fått sova var jag benägen att hålla med och övervägde både femminuters metoden och läskiga SHN av Anna Wahlgren
  • Hoppfulla Fia
    glader skrev 2015-02-04 08:47:32 följande:

HAHA Naken har hon förvisso varit när vi bytt blöja men jag menade såklart vaken!!!

hihi, jag läste och tänkte "jahaja, det är säkert någon slags anknytningsgrej, sova hud mit hud..." Men det var det alltså inte

VSG: härlig att vakna utvilad och va gulligt att Lovisa blev nöjd nör hon fick hänga storasyster

Danisen: hur har det gått i natt? Är hon fortfarande täppt och slemmig?Blev det någon skillnad med snuttandes när du gav ersättning?

Johjen: Vad skönt att du fått sova och härligt med mamma date. Hoppas ni får riktigt kul.

Och ni andra hoppas jag har sovit gott hela natten...

Olle har varit lite mindre snuttig i natt så jag kanske bara har varit vaken 8gånger i natt, max. Även om det är sjukt mycket så känner jag mig betydligt mer utvilad. Var på babyrytmik i går och Olle gillade det mycket och var väldigt fascinerad av sångfröken. Nästan hela min föräldragrupp var där och vi fikade efter. Är glad att det är ett gäng härliga tjejer/kvinnor. Vi gjorde en FBgrupp så vu kan fråga om någon vill hänga med ut på promis, till öppnaförskolan eller liknande. Bra tips om någon av er är med i en föräldragrupp.

Nu vilar Olle vid bröstet och om ca 1h ich 25 minuter är det dags för första vaccinationen. Sen har vi lunch/playdate men min bästis och Olles framtida bästis/flickvänn på 9mån. Han gillar lite äldre och gärna lite runda tjejer
  • Hoppfulla Fia
    Irma01 skrev 2015-02-04 09:08:31 följande:

Hej tjejer!

Vad skönt att så många har haft en bra natt

Johjen, härligt med mammaträff, hoppas ni får det trevligt.

Glader, vet tyvärr inte vad de röda prickarna kan vara. Kanske bäst att bara ringa BVC innan du smörjer med något.

Vsg, härligt sätt att vakna <3.

Här är det bra, hade en trevlig kväll hos min vännina igår, och Victor vaknade vid halv ett och sedan halv sex, så natten har också varit bra.

Idag är det mammalunch med några av de mammor som är lediga här i vårt område, mysigt. 

Tyvärr har hunden fått kennelhosta, trots vaccinet, så han får stanna hemma. Tur att man inte ska anstränga dem för mycket då, för med tanke på hur det ser ut är det het omöjligt att ta en lång promenad med både hund och vagn. Det får bli babybjörnen för Victor isf.

Ha en bra dag alla!

Låter som du haft en bra natt. Va kul att ni är flera som är mammalediga samtidigt. Är det bekanta sedan förut eller har ni börjat träffas nu sedan barnen kom. Tycker det är svårt att träffa nya vänner när man blir äldre och vart glad att de i föräldragruppen var trevliga. Hoppas vovven kryar på sig. Kram
  • Hoppfulla Fia
    azurea skrev 2015-02-04 13:12:51 följande:

Vi har precis fått lämna sjukhuset men är dock fortfarande inskrivna med hemsjukvård efter att ha fått åka in akut först med ena tvillingen för två veckor sen pga RS. Därefter tog det fem dagar så slutade andra tvillingen att andas och jag fick åka in med ambulans och han hade RS också och hamnade på intensiven då han inte klarade av att andas själv eller hålla värmen (gick ner till 34 grader). Så båda prematurer har haft en ohyggligt tuff start och tydligt tecken på RS är mycket slem, väldigt förkylda/snoriga och jobbigt att andas då de blir så täppta. Inte nödvändigtvis hög feber utan lite förhöjt kanske så jag skulle kontakta vårdcentralen och ta ett RS-prov om jag var du för att, förhoppningsvis, utesluta det om inte annat.

Kram

Mitt mamma hjärta bara värker när jag läser. Vilken mardröm. Hur mår ni nu allihopa? Vilka kämpar du har fått. Massor av kramar.
  • Hoppfulla Fia
    Judda skrev 2015-02-04 13:53:36 följande:

Hej tjejer!

Inte varit inne på ett tag här. Var inne i gravidtråden o skrev för ett par v sen när jag legat inne på sjukhuset för observation o var ganska orolig, men jag fick inga svar. Kändes som att mitt inlägg drunknade i bebissnacket.

Men nu är äntligen vårt lilla knyte också här så nu kanske jag platsar lite bättre. Förra måndagen, 26/1 (4 dagar före BF) kom vår lilla "Kostas". Det blev en liten prinsessa och hon har fått namnet Doris.

Jag blev riktigt dålig efter förlossningen så vi stannade i 4,5 dygn. Fick tyvärr en väldigt dålig start med amningen, både för att jag blev dålig o för att Doris inte förstod hur man skulle ta tag. Nu har hon lärt sig hur man gör, men jag har nästan ingen mjölk så vi matar mkt med ersättning. Känns jättetråkigt för jag vill verkligen amma. ???? Har en elektrisk pump o pumpar efter varje amning men det kommer sällan mer än 10 ml ur ena bröstet o 20 ml ur andra. Börjar kännas lite hopplöst.

Härligt att höra av dig och stort grattis till din lilla prinsessa. Olle hette Doris i magen och sin första vecka. Underbart namn. Blev lite tårögd när jag läste namnet och tänkte på när vi kom hem med vår lilla Doris. Känns som en evighet sedan och ändå som igår. Förstår att det känns tufft med amningen men hur det än blir så har du ditt lilla hjärta och du kommer ge henne allt hon behöver i överflöd. Kram
  • Hoppfulla Fia
    azurea skrev 2015-02-04 16:08:09 följande:

Tack alla! Vi mår oerhört mycket bättre allihopa. De har verkligen kämpat bägge två och var bägge illa ute under perioder men nu känns det så mycket mera stabilt. Känns som om deras första fyra veckor bara försvunnit i någon slags sjukhusdimma. Om två veckor skulle de varit födda, då kan man börja se fram emot lite mer normal bäbistid hoppas jag.

Jag såg ditt tidigare inlägg nör jag skivit mitt. Skönt att ni mår bättre och hoppas verkligen att ni slipper mer sjukdom på ett tag. Åhh jag kan bara tänka mig va jobbigt och läskigt det har varit/är. Önskar er verkligen en lugn och härlig tid framöver. Varna kramar
  • Hoppfulla Fia
    johjen skrev 2015-02-04 20:03:50 följande:

Usch vilken dag jag haft med missnöjd och skrikande bebis och kände mig som mamman som inte har koll på sitt barn på mammadejten idag. Fast när man läser hur tufft det kan vara för de små liven och hur skört livet kan vara blir man så tacksam för den lilla killen som just nu ligger här bredvid och jollrar <3.

Hur har ni haft det idag tjejer?

Kram på er alla underbara mammor

Hihi, precis så där kände jag mig på föräldragruppen förra veckan. Alla andras ungar låg snällt och om de gnällde var det mat eller blöjan. Olle gapade och bröt ihop när jag försökte ge bröstet så jag satt där med tutten i vädret och en kränkt bäbis som hängde sig bakåt och tröck sig från bröstet. Bara bryta ihop å komma igen. Hoppas ni hade trevligt i varje fall.

Olle har fått sin första vaccination idag. Lilla plutten. Tyckte så synd om honom för han såg så glad och förväntansfull ut när Stefan våran BVC-sköterska tog fram sprutorna. Men han repade sig på ett par minuter efter sista sprutan. Har sovit lite mer men annars varit vid gott mod. Hoppas att han sover bra inatt för det behöver jag verkligen. Hoppas ni får en lång och härlig vila i natt alla kämpande mammor!! Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015