lelle75 skrev 2015-03-12 12:07:07 följande:
Jag har ju haft sovpåse och filt hela tiden, du kanske missuppfattade mig. Nu får hon ett tjockt täcke (innan det nya tunna silkesvaddtäcket kommer på posten). Men kan förstå om man är orolig för kvävningsrisk. Har du Bugaboovagn? Man blir ju livrädd när man läser där på insidan av liggdelen, fast det tar jag med en nypa salt. I Usa (och i Frankrike tror jag - Irma vet du?) har man inget alls i sängen har jag hört, varken lakan, filt, gosedjur etc. Så det är ju inte så konstigt om man är lite orolig. Men jag är säker på att du har rätt Vsg, att det inte händer ngt. Men det finns ju alltid en minimal risk. Gosebjörnen hade jag tänkt att lägga ovanför huvudet så att hon inte kommer åt den. Hon är ändå för liten för att krama den, det får hon vänta med tills hon blir större.
Har vid ngt tillfälle lagt täcket över hennes händer men då har hon tagit ut dem, hon vill ha dem fria så inte så mycket att göra där.
Kram
Ok, trodde hon sov utan filt och med öppet fönster. Det lät ju väldigt kallt!
Min syster har bott i USA och maken i Frankrike. Alla vi känner har haft filt, kudde osv i sängen till sina små om det nu inte varit jättevarmt på sommaren men då har man ju inte täcke/filt här heller. Fick ju barn i maj förra gången och på sommaren då det var riktigt varmt fick hon ju ofta sova bara i tunnt linne i vagnen t ex så åkpåse blev ju inte aktuellt förrän hon var ett halvår ca då. Då var problemet att det blev så varmt och ljust i vårt sovrum som ligger på övervåningen så annorlunda problem. Rekommenderar mörkläggningsgardiner för de vaknar lätt av ljus då de blir lite större